|
WIRTUALNA MODELARNIA modelarstwo lotnicze
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ErAsSo
MODELARZ
Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 371
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 9:46, 30 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
djpierug napisał: | Są modele szyboli(1,5m rozpiętość), które ważą po 200g. |
zdaje sobie sprawe, ale masa ZESTAWU (wszystkich klepek, bowdenow itd. w kartonie) wynosi ok 450 g
poszycie przynajmniej 30 g, wyposazenie dobre 50- 60 g
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
djpierug
MODELARZ
Dołączył: 01 Cze 2007
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Chełm Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 10:24, 30 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Może zmodyfikował zestaw(zeszlifował co nie co, laminat tu i tam), albo ma zepsutą wagę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ErAsSo
MODELARZ
Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 371
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 10:28, 30 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
z tych dwóch modeli nie da sie od tak zdjąć wagi, tam jest tylko balsa 1,5 mm na kadlubie. a plat?? tam juz w ogole nie ma z czego sciagac
laminatowych elementów nie ma sensu wstawiac bo model sie rozpadnie przedzej czy pozniej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
djpierug
MODELARZ
Dołączył: 01 Cze 2007
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Chełm Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 10:43, 30 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
A może ściągną i zastosował laminat(dlatego pisał, że nic mu sie nie rozwaliło), ale nie filozofujmy, bo może obydwaj się mylimy. Poczekajmy, co napisze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wieczu
MODELARZ
Dołączył: 02 Lut 2007
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 16:37, 30 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Nasze Pelikany nie sa z zestawow, Pelikan w zestawie to jest uproszczona wersja naszych szybowcow. Lukaszp ma model gotowy do lotu 500g poniewaz dobieral do modelu odpowiednio mocna jak i lekka balse. Moj Pelikan wazy 680g i swietnie sobie radzil na MP w gliwicach(4 w eliminacjach 6 w finale) jak i rok wczesniej w deblinie (3 w eliminacach, 9 w finale) Raz zaliczylem kreta z okolo 75m prosto w ziemie i jedyne co sie stalo to wgniecenie w dziobie balsowym i oderwanie stat.pionowego. Jastrzab rzeczywiscie ma slaba konstrukcje uszu, ale jest ona do uszkodzenia wtedy kiedy londuje sie na uchu..... Co do slabej wlasciwosci termicznej jastrzebia moge sie zgodzic ale to co napisales ze jastrzab w termice sie niesprawdza to jest jakas totalna bzdura, uczylem sie na jastrzebiu krecic termike i przy dobrych warunkach wykrecilem 1,5h. Dobrym przykladem jest 3 msc jastrzebia na MP w 2005 czy 2004 przez Macka M. Kazdy ma swoje zdanie ale ja chce udowodnic ci ze masz bledne opinie...
A co do holowania to trzeba umiec sie holowac zeby niezlozyc modelu, kazde skrzydlo da sie zlozyc... i to tyle na ten temat tych modeli.
A zeby niebyc goloslownym co do tego ze nasze pelikany niesa zestawowe to prosze dwie fotki :
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wieczu
MODELARZ
Dołączył: 02 Lut 2007
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukaszp
MODELARZ
Dołączył: 02 Lut 2007
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Iwanowice k/Krakowa
|
Wysłany: Czw 17:00, 30 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Waga jest dobra. trzeba po prostu umieć wybierać balse. to jest podstawa moj model jest wlasnie robiony z takiej balsy. nie robilem go na lekkosc ale tak wyszedl staralem sie po prostu dobrze wykonac model. co do holowania to nie jest tez bez znaczenia kto to robi ja mam stalego holownika który wie jak to robic. niestety nie zawsze on go holowal i zdazaly sie ostrzejsze holowania skrzydla podnosily cie uginal sie bagnet ale jeszcze nigdy nic nie peklo:) trzeba po prostu umiec latac i tyle.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ErAsSo
MODELARZ
Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 371
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 18:45, 30 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
no wlasnie 'nie jest zestawowy',
a ja mowie o zestawowych gdzie nie ma sensu rozmyslac nad drozszymi rozwiazaniami tlyko robic z danych klepek
ja i tak jestem zdania ze konstrukcja mieszana (laminat+balsa,sklejka) jest lepsza od jarząbków i pelikanów
co do holowania, to musza rzeczywiscie byc te same osoby (lub jedna), ktore wiedza jak holowac i znaja względną wytrzymałość konstrukcji(wiedza jaka moze byc wytrzymalosc dzwigara). płata łączonego na środku nie ma sensu robic bo cała sila nie rozklada sie na bagnetach tylko na 10 cm dźwigara i kilku żebrach po obu stronach (takie sa moje odczucia i spostrzezenia) co mocno nadweręża jedo wytrzymalosc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
djpierug
MODELARZ
Dołączył: 01 Cze 2007
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Chełm Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 19:49, 30 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
"płata łączonego na środku nie ma sensu robic bo cała sila nie rozklada sie na bagnetach tylko na 10 cm dźwigara i kilku żebrach po obu stronach (takie sa moje odczucia i spostrzezenia) co mocno nadweręża jedo wytrzymalosc."
Wystarcz dac laminat(albo coś), żeby wytrzymałość dżwigara wprost proporcjonalnie do odległości od bagnetu się zmniejszała(i wtedy siła się równo rozkłada). A skrzydło z bagnetem jes o wiele praktyczniejsze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ErAsSo
MODELARZ
Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 371
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 20:41, 30 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
ale robiąc płat trójdzielny mozna duzo bardziej zwiększyć jego wytrzymałość
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
djpierug
MODELARZ
Dołączył: 01 Cze 2007
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Chełm Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 7:16, 31 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
"ale robiąc płat trójdzielny mozna duzo bardziej zwiększyć jego wytrzymałość"
To fakt, bo im dalej od środka tym mniejsze przeciążenia(bagnety są wtedy dalej i nie dzałają tam takie siły, jak na jednym bagnecie po środku).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ErAsSo
MODELARZ
Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 371
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 12:36, 01 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
i wtedy można sie oddac szybszemu i bardziej niebezpiecznemu lataniu...
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
a tu mamy efekt zestresowania pilota i zbyt niskiego kosiarza(pierwszy płat od góry):
[link widoczny dla zalogowanych]
kolega zachaczył o trawę, zrobił cyrkla i na jego nieszczęscie gumy odstrzeliły i kadłub zmiażdżył kilka żeber...
ostatnio wpadliśmy na pomysł żeby dobalastować nasze pszczółki,
[link widoczny dla zalogowanych] troche ołowiu zamknietego w styrodurze i mozna latać
z 200m moznaby nabrać jeszcze wiekszej predkosci, pozostaje obawa, ze uszy wpadną we flater...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
valery
MODELARZ
Dołączył: 02 Lut 2007
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krakow
|
Wysłany: Wto 18:44, 18 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Cytat: | co do wytrzymalosci to, heh...ja złożyłem sie na wyciągarce, ze 100m spadlem z jedna połówką płata pionowo i tylko w paru miejscach musiałem położyć tkanine.
Robcun złożył sie na gumie i sam kadłub lecąc pionowo z 200m połamał sie na odcinku do 'wieżyczki', troche kewlaru i szkła i latamy dalej
|
To co ty za modele robisz?
Cytat: | jastrząb) lata sie owszem dobrze, ale trzeba miec pieniadze zeby wrzucic lekkie wyposażenie
|
JAstrzab ma po to taki wysoki kadlub by weszly tam standartowe serwa.Nie wiem czy wiesz ale pewien Maciej Musial byl 2 razy 3ci w deblinie wf3j/m jastrzebiem.
Cytat: | jastrząb, pelikan) płat łamie sie zaraz za końcem łączników, model jest zaprojektowany na lekkie holowanie, w wietrze sobie nie radzi,
|
Niieee no nie moge.Jak jest model dobrze wykonany z dobrym zamknietym dzwigarem to nie ma szans zlozyc.No ale jak widze w Grudziadzu cuda sie zdazaja
Cytat: | co do dźwigara, wystarczy dać na dolnym z obu stron płaskownik węglowy, a na wypełnienia miedzy dźwigarami sosne zamiast balsy, w kilku miejscach owinąć nicią nylonową i płat jest nie do złożenia.
oczywiście treba tez sensownie zrobić szuflady, bo gdy bedzie ona słabo zamocowana, uszy po prostu odpadną podczas holowania lub 'koszenia'...
|
chetnie bym sie przebiegl z tym modelem
Cytat: | węglową, poniewaz po wbiciu belka ogonowa po prostu łamie sie na łączneniu z laminatem
|
to sie robi precysyjne podejscie do ladowania a nie walenie w glebe z 20m.Trening czyniy mistrza.Powodzenia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ErAsSo
MODELARZ
Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 371
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 19:46, 18 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Cytat: | To co ty za modele robisz? | a wiesz moze co to jest model treningowy?? byl zwykly teownik z balsa na wypełnieniach
Cytat: | Niieee no nie moge.Jak jest model dobrze wykonany z dobrym zamknietym dzwigarem to nie ma szans zlozyc.No ale jak widze w Grudziadzu cuda sie zdazaja |
ale płat w tym modelu nie ma żadnej sztywności, a żeby zrobic to mocno w wersji zstawowej czyli bez ucycia węgla czy kewlaru, to jest to niemozliwe...
Cytat: | chetnie bym sie przebiegl z tym modelem |
??
Cytat: | to sie robi precysyjne podejscie do ladowania a nie walenie w glebe z 20m.Trening czyniy mistrza.Powodzenia
|
a wiesz ty moze co to jest schodzic z 400 albo wiecej metrów takim modelem na zawodach, chyba nie, bo żeby tak podejsc 'precyzyjnie' to trzeba na prawde znac maks predkosc modelu przy znikomymy opadaniu dokladne jego polozenie wzgledem celu, zeby byc na dolocie i wylądować bezbłędnie.
z 20 metrów... nikt chyba nie jest takim idiotą... z 5 metrów nie da sie nic rozwalić
i nie wyskakuj tutaj z treningiem, bo w tej klasie b. duzo zalezy od warunków pogodowych, wystarczy zeby sie zwiekszyl wiatr i masz juz problem z dojsciem do celu...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pyrek
MODELARZ
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 20:27, 18 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
ErAsSo napisał: |
Cytat: | Niieee no nie moge.Jak jest model dobrze wykonany z dobrym zamknietym dzwigarem to nie ma szans zlozyc.No ale jak widze w Grudziadzu cuda sie zdazaja |
ale płat w tym modelu nie ma żadnej sztywności, a żeby zrobic to mocno w wersji zstawowej czyli bez ucycia węgla czy kewlaru, to jest to niemozliwe...
|
serio?ja jakos w tym modelu nigdy płatu nie złozyłem , choc niema tam ani wegla ani laminatu (poza kadłubem) jak zwykle balsa + sosna na dzwigary ! skrzydełko z kesonem i przekładkami pomiedzy dzwigarami pionowymi słojami do dzwigara.sztywne jak nic !!
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|