|
WIRTUALNA MODELARNIA modelarstwo lotnicze
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
macieq1982
MODELARZ
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: Cork Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 3:50, 01 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
O.K. Znalazlem ciekawy post - juz wiem o co chodzi - tak to sobie wyobrazalem, jednak opis tragiczny
[link widoczny dla zalogowanych]
,,Podaje się to w kątach , bo można a nawet w niektórych przypadkach trzeba zastosować 2 haki boczne (np. gdy model ma chowane podwozie lub np. taki model jak Fox). ''
KOLEJNE SWIETNE TWIERDZENIE, CO ONI SIE TAK UCZEPILI TYCH KATOW. BEZ KATOMIERZA NIE ZAMOCUJE HAKOW NA BOKU
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez macieq1982 dnia Nie 3:59, 01 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
macieq1982
MODELARZ
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: Cork Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 16:17, 01 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Kwasiu napisał: | Nie można strzelać pod wiatr. |
aquamark - Pią 20 Lut, 09 06:34
Temat postu: Re: Start z holu gumowego, kilka pytań
--------------------------------------------------------------------------------
dlmtb napisał/a:
1. Czy to w ogóle jest jakaś metoda czy to raczej coś, co stanowi namiastkę startu na holu za samolotem?
4. No i na koniec czy to bezpieczna technika startu dla modelu? Czy początkujący modelarz nie wystrzeli sobie szybowca w krzaki a nie w górę?
Witam.
1. Start z holu to pełno prawna metoda startu, też potrafi dostarczyć adrenaliny.
2. Podstawą jest odpowiednie umiejscowienie haka (10-15 stopni przed SC), hol idealnie
pod wiatr, no i energiczny poziomy wyrzut. Szczególnie przy prędkich modelach. Bardzo
lekkie i uszate modele tolerują wyrzut nawet w formie lekkiego podrzucenia w góre.
CO DO CHOLERY MA POWIEDZIEC CZLOWIEKA TAKI JAK JA, CZYTAJAC TE WYPOCINY INTERNETOWE.
MALO KTO POTRAFI WYTLUMACZYC LOGICZNIE I Z SENSEM - FAKT, NIE KAZDY MA DAR PEDAGOGICZNY.
MYSLE JEDNAK ZE ZAGADNIENIA WYMAGAJA NA TYLE DUZEJ PRECYZJI, ZE JAKIES PROSTE blabla nie WYSTARCZY.
TERAZ JA MAM ZASTANAWIAC SIE JAK MA BYC? KTO MA RACJE? A MOZE KTOS ROBI ,, SE ZE MNIE JAJCA''
WIE CHCIALEM ZAPYTAC
DLACZEGO NIE MOZNA (NIE TWIERDZE ZE TAK NIE JEST) STRZELAC SZYBOWCA POD WIATR?
ORAZ KTO MA RACJE?
STAJE SIE TO WSZYSTKO SMIESZNE, TAK JAK NP: OPOWIADANIA O BARDZO DUZEJ CZULOSCI POWIERZCHNI STEROWYCH SAMOLOTU i TYM ZE JEST NERWOWY.
PO TO JEST ELEKTRONIKA W NADAJNIKU - NP: EXPO, PROPORCJE NA ORCZYKACH..... ABY LATAL JAK LIMO A NIE JAK BYK NA CORRIDZIE.
BAAARDZO PROSILBYM O WYTLUMACZENIE GDYZ ZACZYNA SIE ROBIC
,, TAKY MYX ''
CO CIEKAWE ZADAJE PYTANIA I SAM SOBIE ODPOWIADAM W 75 %.
P.S.
http://www.youtube.com/watch?v=NhGQfnX4eFI&feature=related
Tak rzuca,, atomowy dzo''
Czy oni tak rzucaja gdyz maja laminaty?
Rozumiem ze takie zachowanie jest kwestia umieszczenia haka bardzo blisko SC, ew. dodatkowo ,,mega ho''l
http://www.youtube.com/watch?v=tcvHCHtsaIc&feature=related
SWIR
BTW.
http://www.youtube.com/watch?v=Nsx-DV6HrSY&feature=related
CO jest przyczyna tego bubla?
Start pod mocny wiatr z slabymn holem + skiszony wyrzut?
DZIEKUJE.
DORZUCAM JESZCZE TO:
Startować będziemy z tego krańca lotniska (pola), z którego wieje wiatr, ażeby model lecąc z wiatrem miał dostatecznie dużą przestrzeń. Najpierw sprawdzamy wyważenie modelu, wypuszczając go z ręki i jeśli lot jest prawidłowy, przystępujemy do startu z holu.
Oczko na końcu holu zaczepiamy o haczyk startowy i lekko napinamy hol. Patrząc wzdłuż niego, możemy jeszcze raz sprawdzić, czy jesteśmy ustawieni dokładnie pod wiatr.
RZUCAMY MODELEM TAK JAK butem A ON SAM LECI
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez macieq1982 dnia Nie 21:30, 01 Maj 2011, w całości zmieniany 6 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
macieq1982
MODELARZ
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: Cork Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 23:15, 01 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
CZY KTOS MOZE SIER USTOSUNKOWAC, POWOLI ZACZYNAM TRACIC CIERPLIWOSC - PO CO TAKIE FORUM?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Michau
MODELARZ
Dołączył: 19 Lis 2008
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krosno Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 23:30, 01 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Cześć.
Co do mocowania serwa ja robię to tak:
Serwo dociskane jest kawałkiem płytki laminatowej/sklejki przykręcanej na dwóch śrubkach do tych klocków.
Narysowałem co i jak z tym hakiem, nie miałem innego zdjęcia pod ręką, niestety:(
EDIT:
macieq1982 napisał: |
DORZUCAM JESZCZE TO:
Startować będziemy z tego krańca lotniska (pola), z którego wieje wiatr, ażeby model lecąc z wiatrem miał dostatecznie dużą przestrzeń. Najpierw sprawdzamy wyważenie modelu, wypuszczając go z ręki i jeśli lot jest prawidłowy, przystępujemy do startu z holu.
Oczko na końcu holu zaczepiamy o haczyk startowy i lekko napinamy hol. Patrząc wzdłuż niego, możemy jeszcze raz sprawdzić, czy jesteśmy ustawieni dokładnie pod wiatr.
RZUCAMY MODELEM TAK JAK butem A ON SAM LECI |
Tu pewnie komuś chodziło o model swobodnie latający, który odlatuje z wiatrem w kierunku, w którym wieje. Modelem zawsze startuje się pod wiatr, bez względu czy będziemy holować szybowiec, czy lecieć jakimś modelem z napędem.
PS: Byłbym wdzięczny jakbyś mógł mniej pisać wielkimi literami
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez Michau dnia Nie 23:42, 01 Maj 2011, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
macieq1982
MODELARZ
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: Cork Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 3:16, 02 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Pomyslalem ze pobawie sie w ustawienie klawiatury pod klapy i lkotki... i ZONK.
Wlasnie odkrylem wady T9X.
FLAPERON - FLP1,FLP2 - nie ma ich
MOTYL - chodzi tylko jedna lotka i ster wysokosci
NIE MOGE DOMIKSOWAC ZADNEJ PALKI DO FLP Nr.1.
Czym w T9X rozni sie FLAPERON bez wspomnianych wyzej funkcji od AIL DIF - poza zmiana kanalu dla drugiego serwa.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez macieq1982 dnia Czw 22:39, 05 Maj 2011, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|