|
WIRTUALNA MODELARNIA modelarstwo lotnicze
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
macieq1982
MODELARZ
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: Cork Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 18:30, 10 Kwi 2011 Temat postu: Buteo Bis DLG |
|
|
Mam zamiar kupic swoje pierwsze DLG, chcialem wiec zapytac co sadzicie o nastepcy nieszczesnego BUTEO. Latal ktos juz tym modelem, jakie wrazenia.
BTW.
Mam mozliwosc kupic WJAGRE. Moze to byloby lepszym rozwiazaniem.
P.S.
Moze ktos z Was chcialby pozbyc sie swojego DLG w rozsadnej cenie.
Pozdrawiam - Macieq
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kontousuniete
MODELARZ
Dołączył: 11 Sty 2011
Posty: 584
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 1/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 19:58, 10 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Co do Buteo to któraś z wersji była żenująca i to właśnie chyba BIS.
Weź Wjagrę, fajnie lata i lepiej od Buteo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
baxter12
MODELARZ
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 21:08, 10 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Patryk Sokół robi fajne DLG "Pinezka" solidnie wykonane, w miare niedrogie i ładnie lata.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
macieq1982
MODELARZ
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: Cork Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 22:12, 10 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez macieq1982 dnia Pon 13:47, 25 Kwi 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
baxter12
MODELARZ
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 22:53, 10 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
DLG to raczej wysokość i kierunek, lotki niekonieczne.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
macieq1982
MODELARZ
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: Cork Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 23:27, 10 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez macieq1982 dnia Pon 13:47, 25 Kwi 2011, w całości zmieniany 6 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
macieq1982
MODELARZ
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: Cork Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 11:37, 11 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Widze ze wyprodukowalem esej a nie post.
Moge miec WJAGRE za ca. 600 PLN (uzywana, gola, w bdb. stanie)
Dodatkowo, z tego co mowil P. Grzesica, WJAGRA jest wykonana z jednego kawalka rdzenia - ma to sens patrzac na laczenie po srodku plata - do dzis nie wiem czego producenci tak to rozwiazuja - tam dzialaja najw. przeciazenia.
BTW. WJAGRA ma podobno dosc szybki profil ktory zostal dobrany dawno temu z czegos tam.... badz co badz lata - pewnie w termice nie najlepiej.
OFERTA BUTEO BIS
P.G zaproponowal mi takie wersje
I tkaniny weglowej 65g/m2 (~340zl za wegiel na skrzydlo),
II tkaniny kevlarowej 36g/m2 + wykratowanie węglowe (disser)(~180zl za material na skrzydlo)
III tkaniny szklanej 50g/m2 + wykratowanie węglowe i kevlarowa lotka
(~100zl za material)
IV tkaniny szklanej 50g/m2 + dodatkowe wykratowania na lotce (40zl)
GALERIA BUTEO BIS CARBON WING
[link widoczny dla zalogowanych]
GALERIA BUTEO BIS DISSER WING
[link widoczny dla zalogowanych]
Wersja/Cena podstawowa + dodatkowy material + dodatkowa praca=
WERSJA bez rysunku i serw to 450zl i zakłada ok. 12zl/h - Dorobienie zamknięcia lotki oraz praca nad
> pokryciem z innej tkaniny niż szklana zajmie mi dodatkowe ~5h
I 850
II 690
III 610
IV 550
CO WY NA TO
P.S.
Czy ktos z was mial do czynienia z WJAGRA, PINEZKA I SPINACZEM na raz?
Jakie sa ogolne opinie na temat w.w
Dziekuje, przepraszam za zawracanie d.
Macieq.B.
BTW XYZ.
POPRAWCIE MNIE JESLI SIE MYLE.
DLACZEGO WYKONANIE Z INNEJ TKANINY ZAJMUJE 5 GODZIN WIECEJ
dlatego tylko 12 pln/h.
Napisalem do stworcy aby wyslal zdjecia natracia oraz splywu w lepszej jakosci, te wydaja sie byc robione lopata cyfrowa - slabo widac krawedzie, a to od ich wykonania i ksztaltu zaleza wlasciwosci profilu.
Wtedy profil jest modyfikowany falowo
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez macieq1982 dnia Pon 11:59, 11 Kwi 2011, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
macieq1982
MODELARZ
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: Cork Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 18:22, 11 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez macieq1982 dnia Pon 13:48, 25 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kwasiu
MODELARZ
Dołączył: 22 Kwi 2007
Posty: 645
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 18:49, 11 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Co do skręcania to używa się: lotek SK i SW jednocześnie do wykonania prawidłowego zakrętu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
macieq1982
MODELARZ
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: Cork Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 19:24, 11 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Kwasiu napisał: | Co do skręcania to używa się: lotek SK i SW jednocześnie do wykonania prawidłowego zakrętu. |
No i tutaj bardzo prosilbym abys oparl sie dokladnie o to co napisalem i objasnil w podobny sposob jak ja, co jak i dlaczego.
Jesli gdzies popelnilem blad to bardzo bym prosil o wskazanie.
P.S
Zalozmy ze zakrecamy S.K. w lewo, nastepnie lotkami kompensujemy przechyl i S.W. ew. opadanie. (pomimo plynnosci wykonywania, kolejnosc jakas musi byc.
Uzywajac mixow robie max. ciasny skret za pomoca S.W. a dodane lotki wychylaja sie auto. - wszystko dobrane probami tak aby skrecal plasko, ciasno oraz szybko - wszystko za jednym pchnieciem S.K.
lub
Poprawcie jesli sie myle, przechylasz lotkami a nastepnie skrecasz za pomoca S.W. (pchasz do gory S.W.)
Uzywajac mixow moge dorzucic klapy w dol z S.W.( ktory notabene staje sie niemalze S.K.), zakrecac ciasniej
Wszystko za kilkoma pchnieciami kilku pow.
Ktora metoda jest wydajniejsza
Czy moze powiecie ze na mixach lataja slabeusze
KTORA METODA WYKONAM CIASNIEJSZY I EFEKTYWNIEJSZY SKRET
P.S.
WM napisał: | Co do Buteo to któraś z wersji była żenująca i to właśnie chyba BIS.
Weź Wjagrę, fajnie lata i lepiej od Buteo. |
Moglbym wiedziec na czym opierasz swoje stwierdzenia?
Jesli mam byc z toba szczery to wlasnie , jak sma nazwa wskazuje BIS jest nowszy i powinien byc pozbawiony wad poprzednika.
Czekam na zdjecia, zamowilem zdjecie krawedzi splywu i natarcia oraz procesu produkcji, mam nadzieje ze je zobacze.
Wtedy bedzie na 100% wiadomo ile to jest warte.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez macieq1982 dnia Pon 19:38, 11 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomasz
MODELARZ
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 463
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Pon 22:04, 11 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
W poprawnym pilotażu zakręt należy zacząć od zabezpieczenia prędkości jako że samolot czy szybowiec ma swoje prędkości minimalne które wraz ze wzrostem prędkości rosną czyli jeżeli lecąc po prostej minimalna prędkość to np: 30km/h to w zakręcie z przechyleniem 30stopni wzrośnie o około 20% a przy przechyleniu 45stopni o 40% czyli lecąc szybowcem zwiększamy prędkość przez oddanie drążka i rozpędzenie szybowca ustalając stałą prędkość po czym wychylamy lotkę i koordynujemy zakręt sterem kierunku żeby model nie robił ześlizgów bądź wyślizgów tutaj ma też znaczenie prędkość którą kontrolujemy przez wychylenie steru wysokości.
W ciasnym skręcie czyli przy przechyleniu powyżej 45stopni można powiedzieć że stery zamieniają się rolami ster wysokości pełni role steru kierunku a ster kierunku pełni rolę steru wysokości, czyli przechylamy model lotkami koordynując zakręt kierunkiem następnie podpieramy go kierunkiem żeby nie było wyślizgów bądź ześlizgów a wysokością ustalamy prędkość kątową im mocniej pociągniemy tym będzie większa a zakręt ciaśniejszy przy czym trzeba pamiętać że model może się o wiele łatwiej przeciągnąć i jeżeli zacznie zwalniać to nie pomoże nam oddanie drążka tylko wychylenie steru kierunku tak żeby dziób modelu był skierowany lekko w stronę ziemi i zacznie nabierać prędkości taki lot można nazwać spiralą na łeb. Starałem się to opisać podpierając się trochę większym lotnictwem z modelami nie zawsze jest tak samo ale mam nadzieje że w czymś pomogłem. Masz tu dwa linki ze zdjęciem na czym polega ześlizg i wyślizg tak żeby nie było niejasności
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez Tomasz dnia Pon 22:06, 11 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
macieq1982
MODELARZ
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: Cork Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 22:40, 11 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez macieq1982 dnia Pon 13:46, 25 Kwi 2011, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
macieq1982
MODELARZ
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: Cork Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:29, 12 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Wlasnie napisal P.G. od BUTEO BIS.
Postanowilem zaryzykowac, mam wielka nadzieje ze cHlopak sie zrehabiltuje
Wersja II Kevlar - mam nadzieje ze bedzie pozbawiona wad poprzednika.
W przeciwnym przypadku bedzie to modelarskie samobojstwo.
Mysle ze presja zwiazana z walka o dobre imie bedzie wystarczajacym argumentem na wykonanie solidnego modelu, wolnego od wad i papraniny..
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez macieq1982 dnia Wto 22:36, 12 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
macieq1982
MODELARZ
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: Cork Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 14:12, 20 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
CYTUJE CZLOWIEKA - JESLI MOZNA TO TAK NAZWAC
Witam,
Po przemysleniu naszej telefonicznej rozmowy uznalem, ze jednak nie podejme sie wykonania modelu dla Pana. Wymagania od najtańszego modelu na rynku są zbyt duże. A podejmowane przeze mnie próby dialogu i wyjaśnienia podstawowych błędów logicznych w Pańskim rozumowaniu mi wczoraj przedstawianym spełzły na niczym.
Poczułem się mocno obrażony, gdy w kwestii tworzenia formy skrzydeł i czasu pracy obrabiarki zaczął Pan prawić o zapyziałych warsztatach "polaczków" i o głupich ludziach, którzy podali 10-15godzinny (cały dzień) pracy obrabiarki. Również moja wiedza zdobyta w pierwszych latach studiów mechatroniki została mocno podważona.
Tak jak próbowałem przekazać - płyta mdf itp to nie płyta modelowa, nie aluminium, w których to materiałów są wykonywane formy.
Po obrobce cnc powierzchnia ma być lustrzana bez konieczności szlifu papierem gradacji choćby 4000 - wystarczy polerka. Próbowalem wyjaśnić różnicę w typach obrabiarek koniecznych do tego zastosowania. Nie dało się. Podejrzewam, że Panu nie jest to obce, chyba że przemysł meblowy jest priorytetowy, nie wiem.
Co do kosztów pracy obrabiarek w Polsce i ich powszechności... Jest Pan w niewielkim błędzie, w Polsce nie jest to wcale super luksus, tak Tutaj też z nich się coraz powszechniej korzysta.
(Koszt płyty modelowej do wykonania formy skrzydła to ok 1000-1200zł, godzina pracy obrabiarki 70-100zł)
Rozmowy o kulowym snapie nie ma co komentować bo defakto nie dotyczyła modeli dlg. (Tytuaj przypomnę tylko moją prośbę o spróbowanie wyobrażenia sobie wyjścia takiego popychacza z rurki (fi 7) i sposobu montażu snapa do dźwigni steru.)
Wspomniał Pan o możliwej chęci wystartowania w zawodach f3k - zapraszam, polatamy, może uda się doprowadzić do zastąpienia monologu - dialogiem.
Pozdrawiam i przepraszam za zerwanie wczorajszego słownego zapewnienia o tworzeniu tego modelu.
Piotr Górny
P.S.
Co do kosztów pracy obrabiarek w Polsce i ich powszechności... Jest Pan w niewielkim błędzie, w Polsce nie jest to wcale super luksus, tak Tutaj też z nich się coraz powszechniej korzysta.(Koszt płyty modelowej do wykonania formy skrzydła to ok 1000-1200zł, godzina pracy obrabiarki 70-100zł)
MASZYNY HOMAG - KOLEGO GORA.
NIE ZASLANIAJ SIE STUDENTEM, PRZY BUTEO NIE POMOGLO.
A CO TO PLYTA MODELOWA - DO ROBIENIA MODELI ... - nie slySZALEM - NIE MOJA WINA....
TAK WIEC BUTEO BIS NIE BEDZIE.
PAN GORA TO {PAPROK, BRUDAS, JEGO SZYBOWCE NIE SA GODNE SMIETNIKA A CO DOPIERO MOJEJ DELIKATNEJ SKORY NA REKACH
SPRAWA WYGLADA NASTEPUJACO:
SZYBOWCA NIE BEDZIE GDYZ WYMAGANIA ZBYT DUZE.
PANIE GORA!
PROSZE SCIAGNAC W TAKIM WYPADKU OFERTE LUB PODNIESC CENY - JA ZA CIEBIE NIE BEDE PRZEPROWADZAL KALKULACJI
MIESIAC CZEKALEM ZEBY DOSTAC WCZORAJ PYTANIE CZY ABY MA ZACZYNAC BUDOWE.
MATERIALU DALEJ NIE MA, TERMIN TELEFONICZNIE PODAL, NASTEPN IE NAPISAL POWYZSZE WYPOCINY.
KOMPLETNIE NIEPOWAZNY CZLOWIEK, WYDAJE MU SIE ZE LATAJAC W M.P. ZJADL WSZYSTKIE ROZUMY.
TERAZ MNIE ZAPRASZA NA ZAWODY.
TAKI Z NIEGO FACHOWIEC JAK Z KOZIEJ DUPY TRABKA.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
macieq1982
MODELARZ
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: Cork Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 21:39, 20 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Koncem koncow, z braku laku padlo na WJAGRE, mam nadzieje ze dojdzie do mnie w tym tygodniu, juz nie moge sie doczekac.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez macieq1982 dnia Pon 13:45, 25 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|