|
WIRTUALNA MODELARNIA modelarstwo lotnicze
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MARIUSZ
Administrator
Dołączył: 27 Lip 2005
Posty: 1179
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 93 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Czw 21:04, 16 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
żeby nie było wątpliwości
Dla akumulatora ważne są następujące parametry:
- Typ akumulatora (np. Ni-Cd oznacza aku Niklowo kadmowy, Pb aku. ołowiowy Li-Pol litowo polimerowy itd.)
- Napięcie znamionowe, zależy od ilości i typu zastosowanych cel, podaje się w Voltach [V]
-Pojeność akumulatora w ampero godzinach (lub w mili ampero-godzinach) [A/h] lub [mA/h] oznacza jaki prąd może oddać akumulator w ciągu jednej godziny
Wydajność prądowa oznacza jaki max prąd możemy czerpać z akumulatora bez szkody dla niego, powinno podawać się w Amperach [A],
w modelarstwie przyjęło się że wydajność akumulatora podawana jest jako krotność pojemności (pojemność po angielsku "capacity" z tąd oznaczenie np. " 10C ") nie jest to jenak jednostka układu SI tylko jednostka umowna. 10C dla aku. o pojemności 1200 mA/h oznacza że max prąd jaki można czerpać z aku. wynosi 12 A
podaje się jeszcze
max napięcie ładowania - nie wolno go przekroczyć podczas ładowania aku.
Min napięcie rozładowania - wyładowanie aku. poniżej tego napięcia jest szkodliwe dla aku.
Max prąd ładowania nie powinno się przekraczać podczas ładowania.
Zakres temperatur pracy aku.
i to tyle
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|