|
WIRTUALNA MODELARNIA modelarstwo lotnicze
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Spitfire MK V
MODELARZ
Dołączył: 30 Cze 2006
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: bieszczady Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 12:04, 19 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
z tego rysunku wnioskuje że patyczek o kwadratowym przekroju przechodzi przez tą owalną listewkę z wyciętym kwadratowym otworem o wymiarach takich jak przekruj kijka.. - czyli jedno w drugie - ale dalej nie wiem jak to ma się trzymać potem..?? jak się założy nos to co..? przykleja sie go taśmą do okoła do reszty kadłuba..??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grzegorz12
MODELARZ
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kozy Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 9:34, 20 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Przez ostatni czas sprawdzałem różne swoje dokumentację.i plany ,z tym rozwiązaniem posiadam tylko ten jeden plan.Możesz to przerobić ,na przedniej wrędze zrobić gniazdo do mocowania patyczka,aby się nie przesuwał,tylną cześć patyczka też musi być zabezpieczona ,aby w czasie skręcania gumy nie wykrzywiało ci nią.Wykonasz nosek wraz z grzybkiem i otworem w 1 wrędze[może być nawet kwadratowy]do mocowania z modelem.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Spitfire MK V
MODELARZ
Dołączył: 30 Cze 2006
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: bieszczady Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 10:28, 20 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
chyba coś mi świta.. ale szkoda że nie możesz tego narysować.. (?) Bardziej by mi pomogło.. najlepiej w jakimś rzucie.. albo choć w 2D
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MARIUSZ
Administrator
Dołączył: 27 Lip 2005
Posty: 1179
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 93 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Sob 20:20, 01 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Witam
przekładnie w napędzie "gumowym" stosuje się wtedy jeśli z jakiegoś powodu nie możemy zastosować długiego naciągu gumy (krótki kadłub) lub nie można zastosować dużego śmigła.
Stosuje się przekładnie zwiększające obroty śmigła.
pozdrawiam Mariusz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Krecik09
MODELARZ
Dołączył: 30 Lis 2021
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 11:31, 01 Gru 2021 Temat postu: |
|
|
Takie przekładnie, jak pokazał kolega Spitfire Mk V stosowano w latach dwudziestych. Były wtedy też przekładnie, gdzie dwie gumy napędzały śmigło, ale z tego co wiem, był problem z dobraniem odpowiedniego materiału na koła zębate, poza tym przekładnia i duża ilość gumy obciążały model powodując, że zysk z takiej przekładni był b. mały. Potem (w latach 30-tych i 50-tych)używano przekładni tylnych, gdzie dwie gumy były połączone za pomocą dwóch jednakowych kół zębatych, co umożliwiało skrócenie kadłuba przy tej samej ilości gumy. Kilka rysunków takich przekładni jest w książce ,,Modelarstwo lotnicze" W. Woyny, opublikowanej na stronie krakowskiego Muzeum Lotnictwa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|