|
WIRTUALNA MODELARNIA modelarstwo lotnicze
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MARIUSZ
Administrator
Dołączył: 27 Lip 2005
Posty: 1179
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 93 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Pon 11:47, 26 Wrz 2005 Temat postu: Historyczny slow-fly K.B. 1923 (+plany) |
|
|
Slow-Fly K.B.1923
Model „K.B. 1923 to typowy przedstawiciel klasy Slow-Fly, jest przeznaczony do lotów w halach (wystarcza pełnowymiarowa sala gimnastyczna) może również wykonywać loty na otwartej przestrzeni jednak tylko przy wietrze nie przekraczającym 4 m/s.
Inspiracją przy projektowaniu konstrukcji była dla mnie konstrukcja historycznego modelu K. Błaszczyńskiego z 1923r, nie jest to jednak jego wierna kopia.
Model został opracowany specjalnie dla R.C. Przegląd Modelarski, w 3 numerze tego czasopisma zostały umieszczone dokładne plany i opis modelu.
Pozdrawiam Mariusz
Post został pochwalony 2 razy
Ostatnio zmieniony przez MARIUSZ dnia Nie 16:29, 12 Mar 2006, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MARIUSZ
Administrator
Dołączył: 27 Lip 2005
Posty: 1179
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 93 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Nie 15:31, 12 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Witam
Zgodnie z umową z redakcją Przeglądu Modelarskiego opracowywane dla nich plany mogę publikować po 3 miesącach.
poniżej plany modelu w skali 1;1
[link widoczny dla zalogowanych]
i plan poglądowy:
Szczegóły konstrukcji:
Kadłub modelu wykonany z pręcików węglowych 1,5 mm i usztywniony nitką kewlarową. Z przodu rurka węglowa 10 mm do mocowania silnika.
Gotowe elementy modelu przed złożeniem, skrzydła i stateczniki z depronu 3 mm, skrzydła usztywnione prętem węglowym 1,5 mm i olinowane nitką.
gotowy model ze zdjętumi skrzydłami
zespół napędowy modelu (przeróbka z C.D. )
Model doczekał się innych wykonawców :
[link widoczny dla zalogowanych]
Model Marcina
pozdrawiam i życzę udanych lotów Mariusz
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
STALIK
MODELARZ
Dołączył: 24 Lut 2006
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 21:11, 12 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Piękny model. mam pytanko bo widze że na jednej fotce skrzydła są zielone a na innych żółte. Czy ten depron jest farbowany, czy to dwa inne kawałki?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Neverhood
MODELARZ
Dołączył: 13 Lut 2006
Posty: 248
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 22:45, 12 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Może i głupie pytanie i nie do tego działu ale z depronem to ja dopiero zaczynam zbierać - ile można robić zielonych? (a zresztą w modelarni był tylko sturodur - zawsze, depronu nic, a ja nie lubie z reguły nie lubie małych modeli, a takich jest najwięcej z tego materialu, ale nie wszystkie). Jakie są kolory depronu? Ja ma zielony i szary, oraz biały z nadrukiem drewna. np. niebieski ? , czerwony?, żółty (we Wrocławiu jet powiedzonko że żółte nie lata ) ?
PS. Co do styroduru to kiedyś mieliśmy niebieski , teraz tylko zielony, ale widziano w sklepie fioletowy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MARIUSZ
Administrator
Dołączył: 27 Lip 2005
Posty: 1179
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 93 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Nie 23:03, 12 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Witam
Co do depronu to małych modeli jest z niego najwięcej, bo do niczego innego się nie nadaje , depron dostpny jest w różnych kolorach ale nie w naszym kraju, model na zdjęciach jest pomalowany na żółto.
Depron najlepiej malować pistoletem lub aerografem farbą akrylową rozcieńczoną spirytusem (denaturat lub metanol )
W pierwotnej wersji model miał mieć konstrukcję tradycyjną z bambusa (tak jak oryginał) , lecz ze względu na to że konstrukcja tradycyjna jest dość trudna (a model był przeznaczony do publkacji) został przeprojektowany na węgiel i depron.
Ten zielony na zdjęciu to inny model wykonywany z planów z Przeglądu modelarskiego.
W Częstochowie żółte lata całkiem nieźle
dla ambitnych plan koncepcyjny modelu w wykonaniu tradycyjnym
[link widoczny dla zalogowanych]
pozdrawiam Mariusz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Neverhood
MODELARZ
Dołączył: 13 Lut 2006
Posty: 248
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 23:24, 12 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Co do malowania to podobnie u nas się maluje , tylko że my mamy akryl wodorozcieńczalny i ze względów różnych (dzieciaki - teraz to takie pokolenie ) wodą to rozcieńczamy. Rozwiązanie chyba najtańsze z dobrymi rezultatami.
PS. Czyli mam rozumieć że w polsce jest tylko to co ja mam: szary, zielony,biały.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MARIUSZ
Administrator
Dołączył: 27 Lip 2005
Posty: 1179
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 93 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Nie 23:45, 12 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Rozcieńczanie farb akrylowych (wodorzcieńczalnych) spirytusem pozwala wyeliminować "kropelkowanie" lakieru na śliskich powierzchniach, poza tym tak rozcieńczona farba nie podpływa pod taśmę maskującą.
W przypzdku rozcieńczania metanolem należy przy malowaniu natryskowym bezwzględnie używać przeciwpyłowej maski lakierniczej (opary metanolu są szkodliwe!)
przed malowaniem powierzchnię depronu dobrze jest przetrzeć szmatką nawilżoną spirytusem.
pozdrawiam Mariusz
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez MARIUSZ dnia Nie 23:58, 12 Mar 2006, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Neverhood
MODELARZ
Dołączył: 13 Lut 2006
Posty: 248
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 23:53, 12 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Dziękuje. O kropelkowym malowaniu - teraz soę wyjaśniło, zreszta nigdy specjalnie nad tym nie myślałem bo w tych materiałach nie siedziałem za bardzo, ale z taśmą maskującą to juz moje tematy - teraz już wiem jak zaradzić podpływaniu farby. Patrze na barek - moja pólka z odczynnikami ... i mam już mało denaturatu, trzeba będzie dokupić. Ja bym nie polecał metanolu bo "szybko się ściemnia" - etanol jest bezpieczniejszy (najwyżej bedziemy malować zygzakiem ) i trochę drożej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
keracz
MODELARZ
Dołączył: 18 Lip 2006
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łobzenica
|
Wysłany: Sob 20:32, 13 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
siemka , chciałbym zrobic taki modelik lecz z napedem gumowym , i ma kilka pytanek , jakiej grubnosci depron uzyc , i gdzie moghe dostac te rurki ?? z góry dzieki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MARIUSZ
Administrator
Dołączył: 27 Lip 2005
Posty: 1179
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 93 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Sob 23:07, 13 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Witam
Jeśli z napędem gumowym to zachęcam do użycia materiałów takich jak w oryginale, czyli patyczków bambusowych i listewek sosnowych. Orgyginał był właśnie z napędem gumowym i wykonany z tradycyjnych materiałów.
[link widoczny dla zalogowanych]
plan wesji "tradycyjnej".
pozdrawiam Mariusz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
keracz
MODELARZ
Dołączył: 18 Lip 2006
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łobzenica
|
Wysłany: Nie 16:13, 14 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
ok , kurcze patyczki bambusowe które ja mam maja długosc okolo 20 cm
link do tych planów sdie nie otwiera , i jakiej grubosci depronu uzyc ?i jakie smigło do tego polecacie , z góry dzieki
P.S tych plaach w wersi tradycyjnej to skrzydła nie są z depronu ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
toxx100
MODELARZ
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 12:32, 30 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
witam
ja chciałem się zapytać ile kosztowało by skonstruowanie tego modelu od podstaw
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
meramon
MODELARZ
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Olsztyn Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 18:51, 28 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
mam pytanko czy do robienia slow-fly na skrzydla zamiast depronu uzyc plyty epp. Podobno mocniejsza jest i wazy tyle samo.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez meramon dnia Sob 18:56, 28 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jas f
MODELARZ
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: kAMYK Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 18:30, 29 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
czym kleić węgiel
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kontousuniete
MODELARZ
Dołączył: 11 Sty 2011
Posty: 584
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 1/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 13:10, 30 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Glue Gun lub żywica, ew. owinięcie danego miejsca klejenia nitką i zalanie CA.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|