|
WIRTUALNA MODELARNIA modelarstwo lotnicze
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dexter
MODELARZ
Dołączył: 13 Lut 2007
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 15:33, 17 Lut 2007 Temat postu: Rakieta "Jeszczebeznazwy" |
|
|
Witam panów, chciałem na tym forum zamieszczac kolejne etapy pracy nad moja kolejna rakietą.
Podstawowe załozenia: dł około 1100mm
średnica 38mm
Materiał korpusu: rura PCV
Materiał stateczników: sklejka (3 sztuki)
Materiał głowicy: Styordur, toczona
Silnik. Jeszcze nie gotowy, w fazie projektowania.
dł około 350mm sr około 34mm
3 ziarna po 90mm z kanałem 6mm inhibitowane zewnetrzne powierzchnie
Dysza Lavala 6mm szamotowo-klejowa (klej do glazury)
Korpus silnika: rurka PCV do wody, wysokociśnieniowa
Przewidywana klasa silnika: H (?? jeszcze nie obliczone)
ODzysk:
Układ na BD649 i diodzie LED blue wraz z kondensatorem 470uF opóźnienie 2-8,5s regulowane podkówką 10k
Spadochron okrągły a własciwie stanowiacy wycinek sfery, średnica prawdopodobnie około 800mm
Planowany pułap (nie liczone jeszcze) około 700m
Wyzutnia: pretowa dł 2000mm bądź kratownica 1500mm (jesli zdążę zrobić hehe)
Zapłon: zapalnik elektryczny od dna silnika, 1g mieszanki zapłonowejn kabel około 40m pojemność kondensatorów zapalarki: 10 000uF napiecie: 400v
Prawdopodobnie pomiar wysokosci za pomoca teodolitów (2)
Prawdopodobnie dzis pojawią sie pierwsze fotografie.
Pozdrawiam Jacek.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sinia
MODELARZ
Dołączył: 02 Mar 2007
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Dębno Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 21:20, 08 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
Ja kiedyś wyciągnęłem z petard proch. Wsadziłem w plasitkową rurę (długośc ok 101 cm i średnica 6 cm) zatkałem z jednej strony (Mieszanka: srajtaśma, wikol, klej atlas i troszke gipsu z wodą- taka ciągnaca papka) zatkałem, połozyłem na kaloryfer. Wyschło. z kawałka metalu zrobiłem dysze, nasypałem prochu, zatkałem szczelnie dyszą, zamontowałem gruby lont, wsadziłem w tekturowy korpus zakończony plastikowym szpikulcem, (wczesniej w korpus wkleiłem laminatowe stateczniki) ,wsadziłem arcydzieło na patyk, podpaliłem, odsunąłem się iiiii......
Szzzuuuuu!!! Poleciało lekko zakrzywionym torem lotu w prawo. (Kłania się zapewne nieosiowe wklejenie statecznika). Model leciał nieco krzywo z ,,prędkością światła". Wybił się na ok. 40 metrów i EKSPLODOWAŁ! Nie miałem spadochronu i szukałem później rakiety godzinę w trawie (raczej tego co z niej zostało.) Okazało się ze przyczyną eksplozji był nadmiar gazu w rakiecie i przez to rozerwanie dyszy. (od dyszy w górę rakieta była tylko osmolona). I w ten sposób zakończyłem przygodę z modelarstwem rakietowym. Szczerze mówiąc to KAŁ! Nie wyszło mi...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bart
MODELARZ
Dołączył: 28 Gru 2006
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: okolice kielc
|
Wysłany: Czw 21:27, 08 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
witam
bo proch z petard to nie paliwo rakietowe jak tego bylo w calej tej rurze to ile tam tego bylo... 3 kilo?
jacie pierdziele 3 kilo fotoblysku....
pzdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dexter
MODELARZ
Dołączył: 13 Lut 2007
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 18:12, 09 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
OMG... Mam dla Ciebie radę: DO KSIĄŻEK!!!
Proch z petard nie jest paliwem rakietowym
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sinia
MODELARZ
Dołączył: 02 Mar 2007
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Dębno Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 18:46, 09 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
Co nie?! Cud że mi ręki nie upieprzyło. Ciekawy zrobiłem lont ( Sznurki, saletra, cukier, benzyna- wszystko splecione i na kaloryfer! ) Ale i tak było fajnie! Może przesadziłem że na 40 metrów poleciało ale na 25 napewno! (z dołu trudno ocenić odległość i wysokość.) Wink
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bart
MODELARZ
Dołączył: 28 Gru 2006
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: okolice kielc
|
Wysłany: Pią 23:09, 09 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
Sinia napisał: | I w ten sposób zakończyłem przygodę z modelarstwem rakietowym. Szczerze mówiąc to KAŁ! Nie wyszło mi... |
nie martw sie niedługo z Dexterem pomozemy tobie i innym
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dexter
MODELARZ
Dołączył: 13 Lut 2007
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 11:48, 18 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
Oka więc tak:
Napędzane 3 silnikami "Struś" (każdy o Ic=70Ns) jeden głowny i 2 odrzucane boostery. W takim układzie rakieta osiągnie pułap (teoretycznie) 1400m czyli w praktyce nie wiecej niz 1200m ale to i tak sporo.
Tu pokazana rakieta w układzie klasycznym, jeden silnik umieszczony w srodku. W takim układzie jej osiagi prezentujasię tak:
W przypadku zastosowania 3 silników czyli 1 silnika głownego i 2 odrzucanych po wypaleniu boosterów osiągi prezentują się nastepujaco:
Wykres pracy silników natomiast wygląda tak:
Piozdrawiam Jacek R.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dexter
MODELARZ
Dołączył: 13 Lut 2007
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 10:48, 06 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
sam model jako model został wczoraj ukończony. Teraz brakuje już tylko wnętrznosci i serca czyli silnika.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrawiam Jacek R.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wojtek
INSTRUKTOR
Dołączył: 01 Wrz 2005
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: cz-wa
|
Wysłany: Śro 17:13, 06 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Mistrzu przywaliłeś z grube rury i pewne informaje są dla mnie tajemnicą, a ciekawość mnie zżera jeśli niejasne dla mnie nie są tajemnicą wogóle to prosiłbym o wyjaśnienie lub podanie źródeł.
Podstawowe załozenia: dł około 1100mm - rozumiem
średnica 38mm - rozumiem
Materiał korpusu: rura PCV - też rozumiem
Materiał stateczników: sklejka (3 sztuki)
Materiał głowicy: Styordur, toczona
Silnik. Jeszcze nie gotowy, w fazie projektowania.
dł około 350mm sr około 34mm
czy to znaczy, że sam budujesz silniki ?
3 ziarna po 90mm z kanałem 6mm inhibitowane zewnetrzne powierzchnie
Dysza Lavala 6mm szamotowo-klejowa (klej do glazury)
Korpus silnika: rurka PCV do wody, wysokociśnieniowa
Przewidywana klasa silnika: H (?? jeszcze nie obliczone) - tego wogóe nie rozumiem
ODzysk: - powrót rakiety
Układ na BD649 i diodzie LED blue wraz z kondensatorem 470uF opóźnienie 2-8,5s regulowane podkówką 10k
proszę o wyjaśnienie
Spadochron okrągły a własciwie stanowiacy wycinek sfery, średnica prawdopodobnie około 800mm - wiem o co chodzi
Planowany pułap (nie liczone jeszcze) około 700m
Wyzutnia: pretowa dł 2000mm bądź kratownica 1500mm (jesli zdążę zrobić hehe)
Zapłon: zapalnik elektryczny od dna silnika, 1g mieszanki zapłonowejn kabel około 40m pojemność kondensatorów zapalarki: 10 000uF napiecie: 400v
Prawdopodobnie pomiar wysokosci za pomoca teodolitów (2)
wiem co to teodolit ale młodsi może nie.
Prawdopodobnie dzis pojawią sie pierwsze fotografie.
życzę wysokich lotów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dexter
MODELARZ
Dołączył: 13 Lut 2007
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 15:28, 07 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Już wszystko wyjasniam:
Cytat: | Silnik. Jeszcze nie gotowy, w fazie projektowania.
dł około 350mm sr około 34mm
czy to znaczy, że sam budujesz silniki ? |
Owszem, budowałem ich troszkę. Aczkolwiek TA rakieta poleci na Sr "Struś" nie robionym prze ze mnie w związku z moimi przejsciami z policją i wymiarem sprawiedliwości. Na dzień dzisiejszy NIE ROBIĘ silników ale mam w tym pewno doświadczenie.
Cytat: | 3 ziarna po 90mm z kanałem 6mm inhibitowane zewnetrzne powierzchnie
Dysza Lavala 6mm szamotowo-klejowa (klej do glazury)
Korpus silnika: rurka PCV do wody, wysokociśnieniowa
Przewidywana klasa silnika: H (?? jeszcze nie obliczone) |
ziarno czyli pojedyńczy segment paliwa. kanał: podłużny otwór przez całą długość ziarna o okreslonej średnicy. W nim włąsnie zachodzi spalanie paliwa. Inhibitowanie czyli zabezpieczanie konkretnych powierzchni przed spalaniem, pozwala na "kształtowanie" wykresu funkcji Kn(t) czyli zacisku w czasie. Dysza de Lavala jest to dysza z dwoma stożkami. W pierwszym,wlotowym, gazy sąsprężane przez co przyspieszają aby zahowac ten sam przepływ gazów V/t natomiast w stożku wylotowym gazy się rozprężają... znowu przyspieszając w myśl zasady że gazy poruszjące się mają niższe ciśnienie... i vice versa 6mm oznacza średnice krytyczną dyszy czyli najmniejszą, tzw gardziel dyszy. Szamotowo klejowa czyli z szamotu i kleju do płytek. Rurka PCV to materiał na korpus silnika a klasa silnika okresla jego wartość impulsu całkowitego w Ns.
Cytat: | Układ na BD649 i diodzie LED blue wraz z kondensatorem 470uF opóźnienie 2-8,5s regulowane podkówką 10k |
nic dodac nic ująć. W celu uzyskania dokładnych i szczegułowych informacji na ten temat odsyłam [link widoczny dla zalogowanych]
Teodolit jest to przyżąd do pomiarów kątów w pionie. Znając odległosci i kąty pomiędzy miejsxem startu, stanowiskami teodolitów i punktem aogeum możemy (za pomoca funkcji trygonometrycznych
) obliczyć pułap jaki osiągnęła rakieta.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wojtek
INSTRUKTOR
Dołączył: 01 Wrz 2005
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: cz-wa
|
Wysłany: Pią 0:24, 08 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Dzięki.
Teraz wszystko jasne stronka też wporządku, oglądając obiekty na stronie nie dziwię się zainteresowaniami innych wymiarów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dexter
MODELARZ
Dołączył: 13 Lut 2007
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 10:45, 08 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
O własnie odnosnie strony to zapraszam serdecznie wszystjkich zainteresowanych [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dexter
MODELARZ
Dołączył: 13 Lut 2007
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 20:33, 13 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
No, koniec roku za pasem, czasu więcej będzie wiec i prace ruszą do przodu. Do końca czerwca rakieta powinna zostac odpalona. Do zrobienia zostało w sumie niewiele: takielunek cały, zainstalowac i wyregulowac elektronikę, okablowanie, zaczepy startowe, amortyzator do spadochronu i wyżutnia. W zasadzie to tyle. Jak prace rusza będę na bieżąco dopisywał
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mCr44
MODELARZ
Dołączył: 24 Maj 2008
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 18:56, 30 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Tak zawziecie czytalem i chcialem wiedziec jak sie zakonczy praca a tu chyba modelarza roz*** przy tym budowaniu rakiety
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|