|
WIRTUALNA MODELARNIA modelarstwo lotnicze
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grzegorzlob
MODELARZ
Dołączył: 09 Cze 2007
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: opolskie
|
Wysłany: Pią 16:42, 06 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Proponuję zwrócić szczególną uwagę na ułożenie słojów w deseczkach balsy na żebra.
Przy "jednostkowej produkcji" każdy na to uważa. Ale w ferworze walki (z wizją błyskawicznego końca prac) różnie bywa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Diakon
MODELARZ
Dołączył: 14 Lut 2006
Posty: 696
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Śrem
|
Wysłany: Pią 20:47, 06 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Ciekawy opis budowy balsowego skrzydła (wraz ze zdjęciami) jest na tej stronie: [link widoczny dla zalogowanych] w dziale "Warsztat".
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MARIUSZ
Administrator
Dołączył: 27 Lip 2005
Posty: 1179
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 93 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Pią 22:45, 06 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Witam
Opis jest dość dobry i wyczerpujący, ale zawiera jeden istotny i kilka drobnych błędów konstrukcyjnych.
A mianowicie:
słoje balsy zamykającej keson muszą przebiegać prostopadle do dźwigarów.
o tym już wcześniej wspominałem
Balsa (jak i inne rodzaje drewna) przenosi obciążenia tylko w jenym kierunku ( jak ktoś nie wierzy to proszę sobie wyciąć listewkę w poprzek słoi i zobaczyć jaką to ma wytrzymałość).
Budując model zawsze należy przeanalizować sobie, jaki siły działają na dany element i odpowiednio dobrać jego konstrukcję.
pozdrawiam Mariusz
ps wirtualnie wszysko da się poprawić, Miejcie to na uwadze oglądając ładne panienki w necie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
CrysTal
MODELARZ
Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 284
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ŚREM Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 13:16, 07 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Ja w tej kwesti nie mam już nic do powiedzenia
Niedługo cd...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
CrysTal
MODELARZ
Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 284
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ŚREM Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 13:19, 10 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Żeberka są już wycięte, metoda blokowa bardzo mi się podoba i polecam ją wszystkim Później pokażę zdjęcia z tych prac
[link widoczny dla zalogowanych]
Na powyższym zdjęciu Pan Mariusz przedstawił sposób budowy kesonu. Nie można go zrobić nie modyfikując krawędzi natarcia żeberka jakoś inaczej?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MARIUSZ
Administrator
Dołączył: 27 Lip 2005
Posty: 1179
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 93 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Wto 13:55, 10 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Witam
Można, każdy problem można prawidłowo rozwiązać na wiele sposobów.
można np tak:
1 wklejamy dźwigary i listwę natarcia i spływu
2 szlifujemy natarcie do krzywizny profilu
3 przyklejamy kesony
4 szlifujemy dokładnie natarcie (należy zwracać uwagę zeby za bardzo nie przeszlifować, dobrze jest wykonać sobie wzorniki )
metoda z pomocniczą krawędzią natarcia (poprzednia) ma tą zaletę że właściwą krawędź natarcia można wykonać z twardszego materiału np lipa, twarda balsa.
pozdrawiam Mariusz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Qba
MODELARZ
Dołączył: 10 Cze 2007
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 18:36, 10 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
CrysTal napisał: | Żeberka są już wycięte, metoda blokowa bardzo mi się podoba i polecam ją wszystkim Później pokażę zdjęcia z tych prac |
A jak chciałes to inaczej zrobić?? Wszyscy modelarze używaja tej metody Znasz inną??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
CrysTal
MODELARZ
Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 284
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ŚREM Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 19:40, 10 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Znam. Można wycinać każde żeberko oddzielnie, ale zaznaczam można No a ja jestem jak by nie patrzeć jeszcze początkującym modelarzem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
SiS
MODELARZ
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ruda Śląska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 20:59, 28 Lip 2007 Temat postu: s |
|
|
Sprawdzilo by sie sklejenie skrzydla tego szybywoca skelic foila? Jak i wiekszych szyybowcow ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
RWD
MODELARZ
Dołączył: 25 Lip 2007
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 21:26, 28 Lip 2007 Temat postu: Re: s |
|
|
SiS napisał: | Sprawdzilo by sie sklejenie skrzydla tego szybywoca skelic foila? Jak i wiekszych szyybowcow ? |
A ja poproszę słownik aby rozszyfrować o co chodzi w tym pytaniu.
A folią można okleić skrzydła i usterzenia a najlepiej cały model. Jak się domyślam tego dotyczyło pytanie.
RWD
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MARIUSZ
Administrator
Dołączył: 27 Lip 2005
Posty: 1179
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 93 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Pon 20:25, 30 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Witam
no fakt... Kolega SIS to chyba jakiś grypsów używa...
pozdrawiam Mariusz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Simon
MODELARZ
Dołączył: 28 Lip 2007
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 14:47, 01 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Witam. CrysTal bardzo ładnie Ci to idzie, też bym tak chciał jak będę wykonywał Elfa .
Potrzebuje kilku uwag co do tego modelu. Co sprawiło wam w nim najwięcej kłopotów ?? albo coś w tym stylu. Jeżeli będę wykonywał ten model to wystarczy mi 1m kwadratowy balsy ?? czy kupić mniej ??. Wolałbym pomalować czymś kadłub a nie go obklejać jakąś tkaniną (ale czym pomalować ??).Jakiej grubości balsy będę potrzebował ?? wiem że 2mm i 3mm. Jeżeli chcecie mi coś przekazać przed budową tego modelu zróbcie to teraz .
Pozdrawiam Szymon.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Simon
MODELARZ
Dołączył: 28 Lip 2007
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 15:04, 01 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
A przepraszam jeszcze 2 pytania:
1. Jakiego użyć kleju do klejenia balsy ?? (czy Wikol Sie nadaje ??)
2. Czy Super Glue można kleić balsę
Proszę o odpowiedz na tego i powyższego posta.Z góry dziękuje.
Pozdrawiam Szymon.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
CrysTal
MODELARZ
Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 284
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ŚREM Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 15:58, 01 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Wikol jak najbardziej nadaje się do klejenia balsy, można kleić ją również klejami CA, które mają tą przewagę, że schną w kilka sekund.
Jeśli chodzi o ilość balsy, będziesz musiał to sam ocenić, najpierw wydrukuj plany w odpowiedniej skali, popatrz na wymiary desek i sam oszacuj ile ich będziesz potrzebował. Nie planuję oklejać kadłuba japonką, myślę nad farbą akrylową, rozcieńczyłbym ją, tylko nie wiem czy się nadaje.
Grubość balsy też zależy od skali modelu. U mnie kadłub jest z balsy 2mm, stateczniki 3mm, dźwigary skrzydła z listewki 3x8mm, żeberka 1,5mm.
Co sprawiło kłopot? hmm... Kadłub to sama przyjemność, stateczniki też, natomiast skrzydło... osobicie nie lubię robić skrzydeł
Na chwilę obecną zrobiłem samą konstrukcję skrzydeł, bez natarć, spływów i kesonu. Najgorsze jest szlifowanie krawędzi natarcia i spływu, cały pokój mam zapylony od szlifowania..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Misiek
MODELARZ
Dołączył: 28 Gru 2006
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dębica/Farnham
|
Wysłany: Śro 17:22, 01 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Witam
CrysTal napisał: | Najgorsze jest szlifowanie krawędzi natarcia i spływu, cały pokój mam zapylony od szlifowania..
|
CryStal takie rzeczy robi się na zewnątrz:) A jeśli chodzi o oklejanie kadłuba japonką to przemyśl to jeszcze pracy nie jest aż tak dużo, a model bedzie dużo bardziej wytrzymały niz po samym malowaniu, możesz sobie zrobić test: wytnij dwie deseczki balsy i jedną pokryj japonką wtedy dopiero zobaczysz różnicę.
Pozdrawiam
Michał
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|