|
WIRTUALNA MODELARNIA modelarstwo lotnicze
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Krzysiek P.
MODELARZ
Dołączył: 29 Lut 2008
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 20:00, 03 Mar 2008 Temat postu: Szybowiec F3J 3,42m "White Princess" - Relacja |
|
|
Ten temat to szczegółowa relacja na żywo z budowy szybowca z bardzo dużą ilością ZDJĘĆ. Polecam wszystkim śledzenie tematu!!!
--------------------------------------------------------------------
aktualny stan budowy - MODEL SKOŃCZONY
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Krzysiek P. dnia Pią 1:20, 30 Mar 2012, w całości zmieniany 20 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Krzysiek P.
MODELARZ
Dołączył: 29 Lut 2008
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 20:25, 03 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Krzysiek P. dnia Pią 1:22, 30 Mar 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomek-and
MODELARZ
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: kliniska
|
Wysłany: Pon 21:22, 03 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Nie wydaje Ci się że moc raczej podaje się w watach czy w koniach mechanicznych
Chyba chodziło o to ile mogą uciągnać.
Moc to praca/ czas (W/s)
a praca to siła (w twoim wypadku może być 350N) razy przesunięcie czyli o ile łopata serwa się wychyla.
Jak obliczysz pracę to przez czas wykonywania pracy i masz moc.
Sorki za to ale z fizy 3 mce w rejonie...
Pozdrawiam Tomek
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez tomek-and dnia Pon 21:23, 03 Mar 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Neverhood
MODELARZ
Dołączył: 13 Lut 2006
Posty: 248
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 1:00, 04 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
tomek-and napisał: |
Moc to praca/ czas (W/s)
a praca to siła (w twoim wypadku może być 350N) razy przesunięcie czyli o ile łopata serwa się wychyla.
Jak obliczysz pracę to przez czas wykonywania pracy i masz moc.
|
Nie praca tylko moment obrotowy , patrz : dynamika bryły sztywnej. Dlatego byli lepsi
tomek-and napisał: | Sorki za to ale z fizy 3 mce w rejonie... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Patryk Sokol
MODELARZ
Dołączył: 08 Sie 2006
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nysa
|
Wysłany: Wto 1:45, 04 Mar 2008 Temat postu: Re: Szybowiec F3J 3,4m |
|
|
pol6455 napisał: | Kadłub laminatowy-kewlarowy(przednia część z laminatu a tylnia rura z kewlaru. |
Tkanina kevlarowa przesączona żywicą to też laminat...
Domyślam się, że chodzi o to, że przód kadłuba będzie szklany. O ile przód ze szkła jest ok, to kevlarowa rura ogonowa to pomyłka. Kevlar jest dobry tam gdzie występują znaczne udary, lub wymagana jest wytrzymałość na ścieranie. Z kolei rura ogonowa jest poddawana zginaniu i skręcaniu, czyli najlepiej wypada tu węgiel.
Najlepsze rozwiązanie to kevlarowy przód kadłuba (nie uszkodzi się przy lądowaniu) i węglowa rura ogonowa (lekka i bardzo sztywna). Jeśli kevlar jest za drogi to na przód daj szkło też świetnie da sobie radę.
Jak już się tak rozpisałem (i nie mogę zasnąć) to przypomnę o innym częstym błędzie tj. dawaniu węgla na krawędzie natarcia, płozy ogonowe itp części mogące mieć bliskie i gwałtowne kontakty z czymś innym niż powietrzem. Węgiel ma bardzo słabą udarność i się w takim zastosowaniu nie sprawdza, innymi słowy zwykłe szkło poradzi sobie w takim miejscu zdecydowanie lepiej, a najlepszy będzie kevlar.
Węgiel za to jest idealny gdy wymagana jest duża sztywność (czyli jak wyżej wspomniana rura ogonowa).
ps. Jak kogoś interesuję to mogę napisać coś o zastosowaniach poszczególnych tkanin, do różnych celów.
ps.2 Ja wiem, że powinien być aramid, a nie kevlar, ale tak napisałem, że nikt nie miał wątpliwości (aramid to jakoś mało popularna nazwa)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Patryk Sokol dnia Wto 1:46, 04 Mar 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MARIUSZ
Administrator
Dołączył: 27 Lip 2005
Posty: 1179
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 93 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Wto 8:14, 04 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Witam
serw mini nie polecam, o ile wystarczą do poruszania lotką czy klapą to nie wytrzymują "lądowania na punkt" (przećwiczyłem osobiście)
Niestety w miarę dobre serwo do skrzydeł to koszt 80-100 zł i nic się tu nie wykombinuje.
pozdrawiam Mariusz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomek-and
MODELARZ
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: kliniska
|
Wysłany: Wto 8:48, 04 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Neverhood napisał: | tomek-and napisał: |
Moc to praca/ czas (W/s)
a praca to siła (w twoim wypadku może być 350N) razy przesunięcie czyli o ile łopata serwa się wychyla.
Jak obliczysz pracę to przez czas wykonywania pracy i masz moc.
|
Nie praca tylko moment obrotowy , patrz : dynamika bryły sztywnej. Dlatego byli lepsi
tomek-and napisał: | Sorki za to ale z fizy 3 mce w rejonie... | |
Tak, tak masz całkowitą rację że ruch przezemnie opisany to ruch obrotowy ale ja chiałem koledze przpomnieć ze szkoły o mocy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Neverhood
MODELARZ
Dołączył: 13 Lut 2006
Posty: 248
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 15:10, 04 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
tomek-and napisał: | ale ja chiałem koledze przpomnieć ze szkoły o mocy | Edukacja najważniejsza
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
skuzik
MODELARZ
Dołączył: 01 Mar 2007
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sanok Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 15:10, 04 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Witam, zaczynam budowe podobnego modeu, rozp. 3210mm, dł 1400mm, konstrukcja podobna, co do serw to ja mam zamiar użyć YS-100 z metalowymi trybami do lotek i klap. Mam takie w innym modelu, mniejszym, ale spisują się prawidłowo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Krzysiek P.
MODELARZ
Dołączył: 29 Lut 2008
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 16:52, 04 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Krzysiek P. dnia Pią 1:23, 30 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
skuzik
MODELARZ
Dołączył: 01 Mar 2007
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sanok Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:10, 04 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Mam pytanie co do kadluba, jaka jest najwieksza średnica ? i jaka jest zaraz za łożem skrzydła ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Krzysiek P.
MODELARZ
Dołączył: 29 Lut 2008
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 22:46, 04 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Krzysiek P. dnia Pią 1:24, 30 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
skuzik
MODELARZ
Dołączył: 01 Mar 2007
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sanok Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 19:35, 05 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
A skrzydła z rdzeniem styro ? czy puste ? Kadłub rzeczywiscie ładny, ja będe robił najprostszy o przekroju koła. Skrzydła styro + fornir ( na laminata jeszcze nie ma warunków, ale moze wkrótce ) I mam pytanie czym przelecieć skrzydło żeby było idealnie gładkie i pod folią nie zostawały takie zmarszczenia przez powietrze, aby folia idealne przylegała ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Krzysiek P.
MODELARZ
Dołączył: 29 Lut 2008
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 22:11, 05 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Krzysiek P. dnia Pią 1:24, 30 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Krzysiek P.
MODELARZ
Dołączył: 29 Lut 2008
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 22:23, 05 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Krzysiek P. dnia Pią 1:25, 30 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|