Forum WIRTUALNA MODELARNIA Strona Główna WIRTUALNA MODELARNIA
modelarstwo lotnicze
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

żaglówka typu ''Pepsi''
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WIRTUALNA MODELARNIA Strona Główna -> POCZĄTKI W R.C.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
xxxxx
MODELARZ



Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 16:24, 16 Sty 2007    Temat postu:

W sensie podniesienia foka?

To też nie zda egzaminu.

Jedyne co mi przychodzi do głowy to wykonanie kołowrota zatrzaskowego.

Jego zasada działania jest banalna:
przekręcając korowrotem po jego zębach skacze taka listewka na zawiasie, ktora uniemozliwia porot zabkow.
Jednak wykonianie czegos takie w małych rozmiarach jest b. trudne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Neverhood
MODELARZ



Dołączył: 13 Lut 2006
Posty: 248
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 4:29, 05 Lut 2007    Temat postu:

bartek.iwanczuk napisał:
Sluchaj co do tego hamowania serwami to jesteś w błędzie też chce dac cos takiego i to moje spostrzezenie:
jesli wychylisz serwa do siebie wtedy zaglówka powinna nabierac predkosci ponieważ "wylot" wody będzie mniejszy niż "wlot", natomiast jesli ochylisz serwa osd siebie nastapi hamowanie: dzieje się analogicznie tak wczesniej tylko na odwrót.
Jednak naped 2 niezaleznymi od siebie sterami ma pewne zalety:
masz wieksza kontrole nad modelem podczas zwrotow.

Shocked Shocked Shocked o czym ty mówisz ??? Nic nie rozumiem z tego Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcin
MODELARZ



Dołączył: 11 Sty 2006
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zbąszyń

PostWysłany: Nie 15:36, 11 Lut 2007    Temat postu:

nie chodzi mi o standardową żaglówkę która ma maszt i fok i nic więcej...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dexter
MODELARZ



Dołączył: 13 Lut 2007
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 21:29, 26 Lut 2007    Temat postu:

Bartku, mylisz się. Nie rozpedzi się, niestety fizyki nie oszukasz Wesoly żaglówka to nie silnik turboodrzutowy Wesoly i niestety żglówka będzie chamowała.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
xxxxx
MODELARZ



Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 21:48, 26 Lut 2007    Temat postu:

Może i tak, a tak pozatym czy ktoś ma plany jakiejś "prawdziwej" żaglówki?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
CrysTal
MODELARZ



Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 284
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ŚREM
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 13:22, 02 Kwi 2007    Temat postu:

Więc tak, postaram się to wszytko jakoś wyjaśnić, późno ale lepiej późno niż później Wesoly
Po pierwsze o żadnych "hamulcach" w żaglówce nigdzie nie usłyszycie, bo żaglówki czegoś takiego nie mają! Jeśli chcesz, żeby żaglówka zatrzymała się blisko ciebie to należy w odpowiednim momencie wyluzować żagle, będzie wtedy powoli wytracać prędkość.
Po drugie cały czas zastanawiam się w jaki sposób te serwa poruszają żaglem w katamaranie na początku, może mi ktoś to wyjaśni.
Po trzecie, po co w modelu żaglówki jakieś mechanizmy do stawiania i zrzucania żagla? Żagiel zakładamy na lądzie i gotowy model "wkładamy" do wody.
Marcin napisał:
nie chodzi mi o standardową żaglówkę która ma maszt i fok i nic więcej...

Żaglówka ma maszt Wesoly i FOK + GROT ! a nie sam fok, jak juz to sam grot ale żeby pływać na samym foku jeszcze nie słyszałem.

Żeby pływać modelem żaglówki nie wystarczy mieć jedynie modelu, trzeba wiedzieć choć podstawy, jak ustawić żagle do wiatru, co zrobić kiedy odpadamy, ostrzymy etc. Polecam najpierw poszukać informacji na ten temat.
bartek.iwanczuk napisał:
Może i tak, a tak pozatym czy ktoś ma plany jakiejś "prawdziwej" żaglówki?

Jutro postaram się wkleić tu linki. Znajdziesz tam kilka planów, programów itd. Przydatne są też opisy innych żaglówek.

A wracając jeszcze do sposobu sterowania żaglem w żaglówce są dwa:
1) serwo, lub winda
2) silnik z przekładnią

Jeśli zastosujemy serwo bedzie trzeba napewno przedłużyć jego ramię, jeśli silnik będzie potrzebna na tyle duża przekładnia aby po wyłączeniu silnika żagiel sam sie nie luzował.

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Diakon
MODELARZ



Dołączył: 14 Lut 2006
Posty: 696
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śrem

PostWysłany: Pon 13:42, 02 Kwi 2007    Temat postu:

CryStal - a Optymista to co! Laughing

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MAREK
INSTRUKTOR



Dołączył: 27 Paź 2006
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DAMNO

PostWysłany: Pon 21:20, 02 Kwi 2007    Temat postu: zaglowka

Oglądając zdjęcia zastanawiam się gdzię ten "katamaran" ma płetwy mieczowe, zeby stawiać opór boczny i nie pływać bokiem lecz do przodu?
Tu też niestety obowiązują zasady aerodynamiki. Jeżeli wiatr wieje od dziobu pod pewnym kątem, na jacht działa wiele sił składowych , nas interesuje siła ciągu Fc która powoduje ruch jachtu do przodu, siła przechyłu Fp najmniej pożądana, zwiększająca powierzchnię zmoczoną, a za tym zwiększenie oporudla jachtu, dlatego na małych jednostkach stosuje się balastowanie, na dużychnatomiast regatowych np stosuje się zbiorniki wodne, zainstalowane na burtach z przepompowywanym balastem, oraz siła hydrograficzna TH stanowiąca wypadkową powstającą z sił oporu hydrograficznego oraz bocznych sił hydrograficznych. Najprościej powiedzieć, miecz jest niezbędny przy wszystkich kursach na wiatr oprócz fordewindu gdzię przeszkadza i się go podnosi.
Natomiast rozpatrując sam żagiel jest on skrzydłem dla jednostki pływającej i wymaga odpowiedniego kroju z brytów a nie zwykłym kawałkiem szmatki.

Cytat:
Żaglówka ma maszt i FOK + GROT ! a nie sam fok, jak juz to sam grot ale żeby pływać na samym foku jeszcze nie słyszałem.


No cóż w zalezności od typu ożaglowania może mieć tylko grot np lub
grot + fok ewentualnie jeszcze bezan

Nie tylko na samym foku można pływać ale i bez żagli, w czsie sztormu opór boczny olinowania i masztów dla 14m jachtu dał nam szybkość 7 węzłów

Cytat:
Jednak naped 2 niezaleznymi od siebie sterami ma pewne zalety:
masz wieksza kontrole nad modelem podczas zwrotow.


W katamaranach obowiązkowo stosuje się dwa stery połączone ze sobą pałąkiem gdyż jeden pływak z zasady jest nad wodą i tu wystarczy jedno serwo stosując ogolnie przyjęte rozwiązanie z normalnych jednostek.

Pozdrawiam Marek - jachtowy sternik morski


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
CrysTal
MODELARZ



Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 284
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ŚREM
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:13, 02 Kwi 2007    Temat postu:

Całkowicie się zgadzam z Panem. A jeśli chodzi o te żagle to oczywiście, również zdażyło mi się pływać na samym foku, tylko miałem na myśli model, więc jeśli nasza żaglówka ma mieć jeden żagiel (np. Optymisty Diakon) to będzie nazywał się on grot.
Jeśli chodzi miecz, to w modelach stosuje się bulbkill. Tak naprawdę, powoli planuję budowę żaglówki i cały czas zbieram na ten temat informacje.
Jak juz wczesniej pisałem postaram się wkleić tu kilka linków- opisy budowy, plany programy etc. ale najszybciej w środę (brak czasu).

Pozdrawiam, jak narazie żeglarz jachtowy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez CrysTal dnia Wto 17:14, 03 Kwi 2007, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MAREK
INSTRUKTOR



Dołączył: 27 Paź 2006
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DAMNO

PostWysłany: Wto 14:59, 03 Kwi 2007    Temat postu: żaglówka

No cóż to nie forum żeglarskie ale jak podjąłeś dyskusję to rób to rzeczowo

Cytat:
Pozdrawiam, jak narazie żeglarz jachtowy, albo sternik wód śródlądowych


żeglarz czy sternik jachtowy - robi to olbrzymią różnicę i pod względem wiedzy i pod względem uprawnień

Cytat:
Jeśli chodzi miecz, to w modelach stosuje się bulbkill, czyli wąski i długi miecz z "łuską" ołowianą na końcu.


No żeglarzu gdzie kończyłęś kurs i jaki instruktor Ci takich głupst nagadał ?

Jednostki żaglowe dzielimy na jednokadłubowe i wielokadłubowe oraz na jednostki mieczowe, mieczowo balastowe oraz balastowe.
Balast pod względem zainstalowania może byc stały lub ruchomy

Natomiast kil- , jest dziedzictwem po statkach o konstrukcji drewnianej. Poza funkcją konstrukcyjną kil stanowi też balast, służący do obniżenia środka ciężkości kadłuba, a w konsekwencji stabilizacji jednostki

Bubkil- stała, smukła płetwa wystająca głęboko w głąb wody z dna jachtu i obciążona na końcu dużym balastem o charakterystycznym kształcie.

Jest jeszcze Falszkil- czyli płetwa zintegrowana z kształtem kadłuba, która biegnie pod prawie całym dnem jednostki, ale ma jeszcze krótszą wysokość niż finkil.

Oraz
finkil czyli balast płetwowy, w którym cała płetwa jest wykonana z ciężkiego materiału i spełnia funkcję balastu. Finkil wystaje w głąb wody płycej niż bulbkil i biegnie na większej długości stępki, a jego przejście w kształt dna jachtu może być nawet dość łagodne.

Wiem ze terminologia żeglarska jest trudna ale po latach pływania na dużych jednostkach i pracując przy nich przed kazdym sezonem nazewnictwo wchodzi w krew jak potoczny język.
Powodzenia w budowie i stopy wody pod kilem - Marek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
xxxxx
MODELARZ



Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 20:49, 03 Kwi 2007    Temat postu:

Cytat:
Oglądając zdjęcia zastanawiam się gdzię ten "katamaran" ma płetwy mieczowe, zeby stawiać opór boczny i nie pływać bokiem lecz do przodu?
Tu też niestety obowiązują zasady aerodynamiki. Jeżeli wiatr wieje od dziobu pod pewnym kątem, na jacht działa wiele sił składowych , nas interesuje siła ciągu Fc która powoduje ruch jachtu do przodu, siła przechyłu Fp najmniej pożądana, zwiększająca powierzchnię zmoczoną, a za tym zwiększenie oporudla jachtu, dlatego na małych jednostkach stosuje się balastowanie, na dużychnatomiast regatowych np stosuje się zbiorniki wodne, zainstalowane na burtach z przepompowywanym balastem, oraz siła hydrograficzna TH stanowiąca wypadkową powstającą z sił oporu hydrograficznego oraz bocznych sił hydrograficznych. Najprościej powiedzieć, miecz jest niezbędny przy wszystkich kursach na wiatr oprócz fordewindu gdzię przeszkadza i się go podnosi.
Natomiast rozpatrując sam żagiel jest on skrzydłem dla jednostki pływającej i wymaga odpowiedniego kroju z brytów a nie zwykłym kawałkiem szmatki.


A tu Pana zaskocze: mianowice w katamaranach można zapomnieć o mieczu! Ale tylko w jednym wypadku: dzięki temu model będzie b. szybki, możno go będe położyć na piasku bądź trawie bez obawy o uszkodzenie miecza, mianowice chodzi o asymetrie kadłubów. Oczywiście nie asymetrie jednego kadłuba względem drugiego. Może łatwiej na rysunku: [link widoczny dla zalogowanych]

I właśnie w tym przypaku powstanie siła dzięki której kadłuby pełnią rolę jakby silniów strumieniowych (?).

Pozatym dzięki takiemu rozwiązaniu możliwe są bardzo duże wychylenia w bok (chyba do ok. 60*).


Kto nie wierze niech poogląda Discovery Science i program Wind Driven (nie pamiętam polskiej nazwy).

Panowie, proponuje przenieść się do innego działu bo to o czym teraz rozmawamy nie jest chyba piaskownicą Jezyk.

Założę temat w Innych.


Pozdrawiam, Bartek.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
CrysTal
MODELARZ



Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 284
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ŚREM
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 14:49, 04 Kwi 2007    Temat postu:

Raz oglądałem ten program na Discovery Science- Wind Driven- o 18:00 chyba w niedzielę, ale teraz nie mogę jakoś na niego trafić. Tak mi się akurat poszczęściło, że mówili o modelach żaglówek, szkoda że trwa tylko 30min..
Cytat:
Panowie, proponuje przenieść się do innego działu bo to o czym teraz rozmawamy nie jest chyba piaskownicą

Wg mnie to dobry pomysł, w prawdzie to forum lotnicze, ale porozmawiać sobie na ten temat zawsze warto Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
xxxxx
MODELARZ



Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 15:57, 04 Kwi 2007    Temat postu:

Cytat:
Wg mnie to dobry pomysł, w prawdzie to forum lotnicze, ale porozmawiać sobie na ten temat zawsze warto


Eeee, kto tak powiedział Wesoly ? To "Wirtualna Modelarnia" w której przeważają treści lotnicze, ale czy samym, podciśnieniem, nadcinieniem, profilami, sią nośną, etc. człowiek żyje? Wesoly


Pozdrawiam, Bartek.

P.S. Proponuje ten katamaran (o którym założyłem nowy temat), uznąc za projekt zbiorowy tj. może jeszcze ktoś oprócz mnie ze chce robićten model? Plany postaram się przygotować do piątku ale raczej na papierze, a w sobote zeskanuje (nie mam jeszcze pieniędzy na tablet)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WIRTUALNA MODELARNIA Strona Główna -> POCZĄTKI W R.C. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin