|
WIRTUALNA MODELARNIA modelarstwo lotnicze
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Michał
MODELARZ
Dołączył: 24 Lut 2007
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radom
|
Wysłany: Nie 0:23, 25 Lut 2007 Temat postu: Proszę o rady do złożenia modelu wolnolatającego z zestawu:) |
|
|
Chciałbym zacząć przygodę z modelami latajacymi i wiem ,że najlepiej zacząć od tzw. rzutek. Jeśli ktoś byłby w stanie mi pomóc w kwestii jakiś cennych wskazówek lub ostrzeżeń przed popełnieniem jakiegoś głupiego błędu to byłbym wielce szczęśliwy z tego powodu:) Zamierzam kupić na początek model AS-2 firmy Model Making. Zależy mi głównie o wskazówki na temt sklejenia płata i wywarzenia modelu. Z góry dziękuję.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
xxxxx
MODELARZ
Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 12:11, 25 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Sklejanie płata:
można to zrobić na wiele sposobów, ja przedstawię swój:
1. Spływ z gotowymi nacięciami na żebra przybijamy na plan pokryty folią, leżący na desce.
2. powyżej spływu, kładziemy żebra, każde żebro na jego miejscu.
3. Przy pomocy kątownika, ekierki, czy kawałka drewna z kątem prostym wklejamy żebra. (oczywiście pod kątem prostym w obu płaszczyznach)
4. Osadzamy dźwigar (górny w odpowiednich odstępach między żebrami (wygodnie jest rozrysować na dźwigarze miejsca gdzie mają znajdować się żebra).
5. Przyklejamy dźwigar, tutaj ja polecę klej cyjanoakrylowy gęsty. "Złapie" w kilka sekund i już możemy kleić dalej.
6. Przyklejamy natarcie sposobem opisanym w pkt. 4, 5.
7. Przyklejamy dolny dźwigar (patrz pkt. 4, 5).
8. Oklejamy papierem japońskim na nitrocellon:
- gęstym nitrocellonem przyklejamy papier
- rzadkim napisany całość
Gotowe!
Nie jest to jedyny sposób, to tylko moja osobista sugestia.
Pozdrawiam, Bartek.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Michał
MODELARZ
Dołączył: 24 Lut 2007
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radom
|
Wysłany: Nie 16:21, 25 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Dzięki stary. Jakbym miał jakieś pytania to rozumiem ,że mogę na ciebie liczyć...jeszcze raz wielkie dzięki:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
xxxxx
MODELARZ
Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 20:42, 26 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Nie ma za co, chociaz jednej osobie się przydałem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
valery
MODELARZ
Dołączył: 02 Lut 2007
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krakow
|
Wysłany: Pią 23:56, 02 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
uzupelnie odp Bartka o wlasnie sugestie
-dzwigar jest lepiej przykleic jakim klejem co powypelnia wszystkie szpary miedzy przekladkami a dziwgarem.Osobiscie kleje na petex exspres.CA nie polecam bo cos sie krzywo przylozy a klej juz zwiaze.wiem ze napisales gesty ale ma te same wlasciwosci
-do oklejania bardziej sie nadaje AK 20. Przed oklejaniem malujesz skrzydlo 2 razy AK, potem oklejasz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mucha93
MODELARZ
Dołączył: 14 Lut 2007
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 11:03, 03 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
Witam może sie przydam ponieważ model making jest w moim miescie i w naszej modelarni sklejamy dużo ich produktów a jeśli chodzi o AS-2 jest to dosyć prosty model.A jeżeli chodzi o przymocowanie ''uszu'' to ja polecam zrobienie 6 takich grubszych żeberek to chyba 1 cm balsa te żeberka będą na końcach centropłata i na obu końcach ''uszu'' .Po zmontowaniu juz wszystkich elementów skrzydla to zabierzesz sie do przyklejania uszu.Zaczynasz od zeszlifowania tych grubszych żeberek aby były ustawione pod właściwym kątem tam w planie pisze jakim i jak uzyskasz odpowiedni kąt to przyklejasz.Jak niezapomne to na modelarni zrobie zdjecia tych ''skosów'' bo chyba jeszcze 2 moich kolegów nie skończyło skrzydeł.Jeżeli czegoś nie rozumiesz to pisz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mucha93
MODELARZ
Dołączył: 14 Lut 2007
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 11:07, 03 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
Witam ponownie dopisze cos chyba ze wolisz cos wiekszego to kup kowalika bis on jest z balsowymi zeberkami a mocowanie uszu takie same
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Michał
MODELARZ
Dołączył: 24 Lut 2007
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radom
|
Wysłany: Wto 9:41, 10 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
Dzięki za pomoc. Jeśli czegoś nie będę pewny to teraz przynajmniej wiem gdzie szukać pomocy. Jeszcze raz dzięki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Michał
MODELARZ
Dołączył: 24 Lut 2007
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radom
|
Wysłany: Wto 9:47, 10 Kwi 2007 Temat postu: Wywarzać czy nie? |
|
|
Aha i jeszcze jedno...czy taki model się jakoś wywarza? Widziałem ,że w kadłupie jest miejsce na balast ołowiany a więc jest chyba do czegoś potrzebny. Moje pytania może wydają się głupie ale siedziałem tylko w modelarstwie redukcyjnym i nie mam pojęcia o "prawdziwym" lataniu:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Diakon
MODELARZ
Dołączył: 14 Lut 2006
Posty: 696
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Śrem
|
Wysłany: Wto 11:46, 10 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
O środku ciężkości było chyba niejednokrotnie wspominane na forum, bodajże w dziale technicznym....
Generalnie przyjąc możesz, że Ś.C. (czyli ów środek ciężkości) znajduje się w 1/3 długości skrzydła ("długości" profilu - tj. cięciwy) patrząc od dziobu (natarcia).
Tak się przyjmuje ogólnie, a jeśli chcesz znac dokładne położenie S.C. to polecam posłużenie się odpowiednimi programami.
Jednakże położenie S.C zależy również od wielu innych czynników, np: od profilu, itd., ale to sobie póki co możesz ze spokojem darowac .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Michał
MODELARZ
Dołączył: 24 Lut 2007
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radom
|
Wysłany: Wto 15:05, 10 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
Spoko stary...chodzę do technikum samochodowego i jestem najlepszy w całej szkole z mechaniki technicznej i umiem obliczyć środek ciężkości. Chodzi mi o inne czynniki - typowo lotnicze - na tym się niestety nie znam bo nie mogę znaleść żadnej literatury fachowej na ten też temat. A więc wnioskuję ,że mam określić środek ciężkości na tzw. wujowe oko, tak?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Diakon
MODELARZ
Dołączył: 14 Lut 2006
Posty: 696
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Śrem
|
Wysłany: Wto 21:41, 10 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
A to przepraszam , czyli chodzi Tobie o bardziej "profesionalne" porady...
Tu polecam programik, który wraz z spolszczeniem możesz pobrac stąd: [link widoczny dla zalogowanych]
Jest bardzo prosty w obsłudze.
Do prostych modeli ów program winien starczyc, o ile nie zastosujesz jakichś samostatecznych profili. Bo jak zapewne też wiesz, S.C. zależy od profilu, od jego środka parcia (nie wiem czy to jest fachowe określenie ), ale to - jak pisałem - możesz sobie darowac, program starczy zupełnie. Zwróc uwagę, że ważny jest też statecznik poziomy - jego rozmiar, oraz jego profil - program jest dla profilów "nienośnych" w usterzeniu, bowiem przy nośnych S.C przesuwa się do tyłu (poprawia to własności lotne modelu).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Grafi
MODELARZ
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Opole/Rzeszów
|
Wysłany: Śro 9:01, 11 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
@Michal, no to wielki szacun dla ciebie jak potrafisz wyliczyc srodek ciezkosci w modelu poslugujac sie wzorami z mechaniki technicznej ktore to przeciez sa do obliczania przekroi poprzecznych elementow konstrukcyjnych np katownikow fakt faktem to sie nazywa srodek ciezkosci... ale przekroju i przydatne to jest przy wyznaczniu przekroi belek a w modelu masz duzo wiecej elementow ktore nalezy uwzglednic np.: odleglosc srodka aerodynamicznego od krawedzi natarcia, ramie statecznika poziomego, srednia cieciwa, powierzchnia skrzydla i statecznika itp itd
Wiec polecam uzywanie programikow ktore sa dostepne w necie, bo chyba nie jestes w stanie powiedziec z jakim marginesem statecznosci liczysz ten SC
Jakbys mial jakies pytania to smialo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Michał
MODELARZ
Dołączył: 24 Lut 2007
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radom
|
Wysłany: Śro 17:01, 11 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
No i właśnie o to mi chodziło ,że nie mogę wziąć wszystkich czynników pod uwagę których dodatkowo jeszcze nie znam. A przy okazji kupiłem Jaskółkę z fimy Art model z Krosna. Szczerze mówiąc to jestem lekko zawiedziony jakością elementów ale jedynym sklepie modelarskim były tylko modele tejże firmy. Teraz przynajmniej wiem ,że lepiej zawsze postawić na jakość i wybrać np. Model Making. A więc biorę się do obmyślania przebiegu budowy mego latającego statku:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|