|
WIRTUALNA MODELARNIA modelarstwo lotnicze
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Diakon
MODELARZ
Dołączył: 14 Lut 2006
Posty: 696
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Śrem
|
Wysłany: Czw 14:50, 04 Maj 2006 Temat postu: Mój kolejny deprolot - Pasat |
|
|
Witam.
Ukończyłem kolejnego deprolota (szybowca) wg moich planów, co więcej, jest on zbudowany na podstawie pewnej (choc niewielkiej jeszcze) wiedzy. Oblatany jeszcze nie jest z powodu zbyt silnego witru za oknem, ale podam na razie jego najważniejsze parametry:
a)skrzydło:
-profil Clark Y 15 % (budowa konstrukcyjna) o cięciwie 14cm
-od góy patrząc jest to prostokąt o wymiarach 14cm x 110cm
-pokrycie... z papieru śniadaniowego (nic innego na to nie mam)
b)kadłub:
-długośc 67cm (nie licząc wystającej lotki)
-całość z depronu 6mm
Wszystko jest z depronu za wyjątkiem pokrycia skrzydeł oraz drobnych płóz, które są z lekkiego drewna.
Jestem ciekaw jak on poleci, bo mimo że jest to jako tako konstrukcja przemyślana, jak napisał Piotr P. w jednym ze swoich artykułów - "w lotnictwie 2+2 niekoniecznie musi dać 4" , to się bardzo obawiam czy to poprawnie poleci .
Jeśli się uda, to postaram się wykonać ładne "plany", dać do skanu i może zamieścić...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zurkov
MODELARZ
Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 14:54, 04 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
No to jeszcze może jakiesz zdjęcia , hmmm?
Pozdrawiam!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Diakon
MODELARZ
Dołączył: 14 Lut 2006
Posty: 696
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Śrem
|
Wysłany: Czw 17:01, 11 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Zdjęć na razie nie ma, bo filmu z kilkoma zdjęciami wywoływać nie będę . A cyfraka nie mam (choć to jest kwestia dogadania).
Ale do rzeczy: Orzeł wylądował. Tzn. Pasat oblatany. I jak lata? No więc NIEŹLE. Na tle moich dotychczasowych projektów jest to najlepszy model, więc myślę, że ewentualne opublikowanie tutaj jego planów (które rysuję) będzie dobrym pomysłem - jest to dobry model dla początkujących.
Kształtem wyszło coś zefirkowatego, ale o węższym kadłubie i innych skrzydłach.
A - zapytam się jeszcze o coś. Wie ktoś może, w czym tkwi cały problem, by wolnolotki latały jak najdalej/dłużej - ot, inaczej - by miały jak najlepszą doskonałość? Czy to tylko profil, może wyważenie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MARIUSZ
Administrator
Dołączył: 27 Lip 2005
Posty: 1179
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 93 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Czw 20:37, 11 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Witam
Przede wszystkim profil skrzydła, w modelach latających z małymi prędkościami stosuje się całkiem inne profile niż w dużych modelach i samolotach. Profil do małych prędkości lotu (podkrytyczny) powinien mieć małą grubość 6-10% , max grubość profilu w 20-35% cięciwy, max ugięcie szkieletowej w 25-40% cięciwy i dość mały promień noska, są to profile turbulencyjne. wyglądem przypominają profl ptasiego skrzydła.
pobieżnie na temat aerodynamiki napisałem w : [link widoczny dla zalogowanych]
dość dobrym profilem do małych prędkości jest po prostu wygięta płytka z zaokrągloną krawędzią nawarcia.
charakterystyka wygiętej płytki.
Profil clarkY 15% nie bardzo się do takich modeli nadaje, jego właściwości można trochę polepszyć syosując Turbulator.
pozdrawiam Mariusz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MARIUSZ
Administrator
Dołączył: 27 Lip 2005
Posty: 1179
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 93 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Czw 21:26, 11 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Witam
przykłady stosowanych prze ze mnie profili przystosowanych specjalnie do małych prędkości lotu :
od góry:
- profil stosowany w modelach rzutków F1N
- profil modelu Twin-Go
- profil modeli /multi /spin/ graffiti (koncówka skrzydła)
- profil modeli /multi /spin/ graffiti (centropłat)
Pozdrawiam Mariusz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Diakon
MODELARZ
Dołączył: 14 Lut 2006
Posty: 696
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Śrem
|
Wysłany: Pią 11:54, 12 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Dzięki, dzięki... Ale tak "na uwadze" to właśnie chodzi mi o to, by szybowczyk latał szybko i daleko. Aha - a jeśli chodzi o długość i cięciwę skrzydłą to może być? Najwyżej zrobię jeszcze jedne... Tak na przykład - czy profil mva 301 byłby dobry? Oraz - jeszcze coś - jaki program do drukowania profili 1:1 byście mi polecili (zależy mi by nie była to wersja X dniowa) ???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MARIUSZ
Administrator
Dołączył: 27 Lip 2005
Posty: 1179
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 93 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Pią 12:33, 12 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Witam
Profil MVA 301 jest właśnie do małych prędkości (jest to bardzo popularny profil stosowany w "wolnolotkach") Jeśli potrzebujesz szybszego modelu to w należy zastosować mniej wysklepiony profil.
Dobry i chyba darmowy program to profili 1 (profili 2 już nie jest darmowy)
Jeśli idzie o własności lotne modelu to poza profilem ważny jest kształt i wydłużenie skrzydła oraz kadłuba. i jeszcze jedna zasada - ładne modele dobrze latają (prawie zawsze )
pozdrawiam Mariusz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Diakon
MODELARZ
Dołączył: 14 Lut 2006
Posty: 696
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Śrem
|
Wysłany: Pią 12:53, 12 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
A tak na marginesie - skąd bym mógł pobrać ten program? Wydawało mi się, że kiedyś były programy na PWM, ale chyba mi się tylko wydawało...
***A nie - już go mam.
Teraz bym bardzo prosił, jeśli ktoś się dobrze na tym zna, by mi podał kilka dobrych profilów na wolnolotki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MARIUSZ
Administrator
Dołączył: 27 Lip 2005
Posty: 1179
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 93 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Czw 18:54, 18 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Witam
Na prośbę Diakona wklejam przesłany mi plan "Pasata"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Diakon
MODELARZ
Dołączył: 14 Lut 2006
Posty: 696
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Śrem
|
Wysłany: Pią 12:35, 19 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Dziękuję bardzo.
Teraz jestem ciekaw opinii.
Jak widać, jest to zwyczajny wolnolotek - ale myslę, że jeśli ktoś jest początkujący, to może go to (chociażby) zainteresuje.
A co do owych planików - szczegółowych wymiarów statecznika pionowego nie podałem, bo i tak akurat ten kształt nie jest przecież "konieczny". Mam nadzieję, że się doczytacie .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Diakon
MODELARZ
Dołączył: 14 Lut 2006
Posty: 696
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Śrem
|
Wysłany: Wto 19:34, 01 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
**********************************
Pasat B
Dziś ukończyłem moje bardzo podobne dzieło do poprzedniego, ale bardziej pracochłonne.
A więc do rzeczy:
- kadłub ciut dłuższy od poprzedniego i nieco szerszy
- nowe skrzydło, które (tak mi się przynajmniej zdaje) ma polepszyć jego doskonałość. Cięciwa 155mm, profil SD-7034, rozpiętość 120cm
Jak będą dobre warunki za oknem to postaram się go oblatać.
Wprawdzie szybowiec w dalszym ciągu jest wolnolotkiem, jednak owa wersja ma być punktem wyjściowym do wersji kolejnej: Pasata C/RC , czyli jak zgadnąć po nazwie, ma to być mój pierwszy model RC. Wykonam kolejny kadłub (będzie troszkę poszerzony i poprzestawiam wręgi na aku i odbiornik), a skrzydło będzie to same (oby się nie zniszczyło!).
Tak to ma przynajmniej wyglądać na dzień dzisiejszy. Może miałby ktoś jakieś sugestie, porady, na co musiałbym zwrócić uwagę?
Póki co - zbieram na serwa z Conrada: [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Diakon
MODELARZ
Dołączył: 14 Lut 2006
Posty: 696
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Śrem
|
Wysłany: Pią 19:50, 04 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Wczoraj oblatałem szybowca, ale nie mogłem odpalić w ogóle neta (wszystkim na osiedlu neostrada nie działała ) by podzielic się wrażeniami.
I wrażenia? Przed rzutem nie wiedziałem czego się spodziwać, ale wypadł świetnie, lata bez wątpienia najlepiej spośród (dobrze napisałem?) moich dotychczasowych "dzieł". Największe dystanse, duża stabilnośc w powietrzu... Teraz pozostaje mi tylko zakupić serwa, zrobić nowy kadłub i bedzie się działo.
Wydaje mi się, że to dzięki zastosowanemu profilowi. Wprawdzie był lekki wiaterek, ale obyło się bez jakichkolwiek uszkodzeń.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Diakon
MODELARZ
Dołączył: 14 Lut 2006
Posty: 696
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Śrem
|
Wysłany: Pią 20:19, 08 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
A dziś dostałem serwa - no i robota poszła. Obecny szybowiec bedzie miał skrzydełko od poprzednika (tj. Pasata B) i nieco inny kadłub (głównie poszerzony).
Jak go zrobię i być może oblatam, to napiszę już w dziale o szybowcach... (nareszcie! )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|