|
WIRTUALNA MODELARNIA modelarstwo lotnicze
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bart10
MODELARZ
Dołączył: 28 Paź 2008
Posty: 137
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mielec Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 20:33, 29 Kwi 2010 Temat postu: Seafury- elektryk |
|
|
Poniżej przedstawiam mój nowy model- (prawie skończony) elektryk na uwięzi. Zastosowałem do niego silnik Graupner Speed 280, a jako akumulatora użyłem 4* akumulatorki AAA 1,2 V. Długość- 50 cm, rozpiętość- ok. 57 cm, waga- (na oko razem z aku.) 290 g. Mam jeszcze kilka pytań. Dlaczego po podłączeniu napięcia silnik pracuje dość mocno (ok. 2 sekundy), a potem jest trochę osłabiony, do czego służą dołączone do silnika kondensatory? Zastosowane śmigło- 6X4, czy dobry rozmiar? Wyważony jest mniej więcej 25% skrzydła od krawędzi natarcia- czy tak ma być? Czy silnik będzie odpowiedni?
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Bart10 dnia Czw 20:36, 29 Kwi 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KRUUP
MODELARZ
Dołączył: 16 Lut 2010
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 21:00, 05 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Silnik słabnie bo baterie masz słabe.
Regulator by sie jeszcze jakis przydał.
ten koszyk na baterie lepiej zamontować z drugiej strony kadłuba, a najlepiej sie go pozbyć i zrobić pakiet.
Latał już ten samolocik??
A najlepiej założyć napęd 3f.
Sam mam model z napedem elektrycznym (w fazie testów) ale jak na razie jest ok.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bart10
MODELARZ
Dołączył: 28 Paź 2008
Posty: 137
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mielec Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 13:04, 03 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Oblot modelu co raz bliżej (w lecie mi się nie chciało). Ile gram obciążenia dać na skrzydło przeciwne do tego , od którego odchodzą linki. Czy do silnika [link widoczny dla zalogowanych] mogę podłączyć pakiet li-pol 7,4 V 800 mAh? Teorytycznie napięcie zbyt duże, ale kiedy podłączam 4* Ni-Mh 1,2 V (niby 4,8V, ale w rzeczywistości ok. 5V) to podczas pracy silnika napięcie spada do 3,5 V. Wydaje mi się, że to efekt tego "Max. wydajność : 58 % ". Czy ten reg. nadawałby się [link widoczny dla zalogowanych]
Proszę o szybką pomoc!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rafał.F
MODELARZ
Dołączył: 23 Wrz 2008
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Górki, woj. podkarpackie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 13:45, 05 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
To napięcie akumulatorów mogły by być do tego silnika. Jam ma silnik na 7,2V a akumulatory na 8,4V i nic się nie dzieje.
A co do regulatora to według mnie może być.
A co do samolotu to według mnie powinieneś wzmocnić lewe skrzydło np. cienką sklejką tam gdzie masz orczyk bo skrzydło może ulec pęknięciu.
Pozdrawiam Rafcio
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Rafał.F dnia Nie 13:50, 05 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bart10
MODELARZ
Dołączył: 28 Paź 2008
Posty: 137
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mielec Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 18:41, 06 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
tylko, że silnik okropnie się grzeje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rafał.F
MODELARZ
Dołączył: 23 Wrz 2008
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Górki, woj. podkarpackie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 17:47, 07 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
To albo masz za słaby silnik lub za dużą średnicę lub skok śmigła. Ja bym proponował zakupić kilka śmigieł GWS są one może mniej wytrzymalsze ale za to silnik zyskuje na mocy i mniej się będzie grzał.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|