|
WIRTUALNA MODELARNIA modelarstwo lotnicze
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Andy
MODELARZ
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 18:09, 22 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Dobrze Tomku, rozumiem.
To może w takim przypadku...? to co stosują w swoich modelach na uwięzi wyścigowcy i prędkie ? Oni mają możliwość gaszenia silnika spalinowego przez szybkie, energiczne, krótkie wychylenie rączki do maksymalnego położenia. W modelu wtedy zwalnia się taki prosty mechanizm sprężynowy, który odcina dopływ paliwa. W Twoim przypadku trzeba aby taki mechanizm rozłączał odpowiednio wytrzymały prądowo wyłącznik. Co o tym myślicie ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gall Anonim
MODELARZ
Dołączył: 26 Mar 2007
Posty: 696
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 20:46, 22 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Może być dobre.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomasz
MODELARZ
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 463
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Śro 11:41, 23 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
To jest bardzo dobry pomysł i nie zbyt skomplikowany muszę zobaczyć jak to wygląda w modelarni wisi jakiś model do wyścigów z dawnych lat powinien być w nim taki mechanizm.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BlueSky65
MODELARZ
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 10:09, 21 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Przedstawiam sposób sterowania makiet,stosowany w naszej modelarni
http://www.saumodelarnia.fora.pl/viewimage.php?i=941
Jest to prosta aparatura jednokanałowa zakładana na rękę.Na fotce widać drążek do sterowania ciągiem silnika.Skrzydła mają dodatkowe wyjścia przewodów elektrycznych.Póżniej dowiem się w jaki sposób jest sterowany typowy elektryk F2B.Wiem na pewno że linki do sterowania są w oplocie plastykowym.Takie linki kupowane są w sklepie z artykułami wędkarskimi (chyba firma nazywa się SIG)
Dzisiaj(4.02.2010)dowiedziałem się jak jest sterowany elektryk.Na pokładzie samolotu zainstalowany jest układ elektroniczny-programowalny.Czyli ustawiony jest czas uruchomienia silnika(np.20 sekund) oraz czas wyłączenia.No i oczywiście obroty silnika
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez BlueSky65 dnia Czw 10:02, 04 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KRUUP
MODELARZ
Dołączył: 16 Lut 2010
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 1:12, 16 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Elektryk na uwięzi, ma dokładnie to samo wyposażenie co elektryk RC. Czyli Silnik elektryczny, (trujfazowy), regulator obrotów (trujfazowy) akumulator. Moim zdaniem najlepszym rozwiązaniem są li-pole. Różnicą jest tylko to ze, w RC regulator dostaje sygnały z odbiornika, a w uwięzi trzeba zastosować układzik elektroniczny,(niestety nie moge zamieścić adresu strony) Ale to cos jak serwo tester, tylko z wbydowanym zegarem. I tyle. Sztuką jest tylko odpowiednie dobranie parametrów silnika. BlueSky65 Widzę ze masz coś mojego w awatarze...
Ps. To na pewno jest przyszłościowy napęd, też sie bardzo nim interesuję…
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BlueSky65
MODELARZ
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 10:44, 19 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Zgadza się.Bardzo spodobał mi się ten Twój rysunek.Myślę że nie naruszyłem zasad Twojej twórczości?Dziękuję i pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Macek
MODELARZ
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 11:54, 19 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Blue odezwij się do mnie na PW.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BlueSky65
MODELARZ
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 20:27, 23 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Co to jest PW?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Macek
MODELARZ
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 22:40, 23 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Blue Prywatna Wiadomość . Blue i jak dowiadywałeś się ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sp-1979
MODELARZ
Dołączył: 18 Gru 2009
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wesoła Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 12:11, 09 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
A ja właśnie jestem na ukończeniu prostego deproniaka na uwięź. Jak wszyscy mam problem z silnikiem ale chyba skończy się na trzeciej lince do wyłączania silnika (bez regulacji obrotów) i zobaczymy czy to będzie chciało latać. Jeśli tak to umieszcze na forum
powinienem oblatać przed końcem kwietnia
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bradu223
MODELARZ
Dołączył: 04 Gru 2012
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 16:58, 04 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Za mich czasów tj lata 80-te dodawało się się do rękojęści sterowniczej trzecią linkę która mechanicznie poprzez pociągnięcie sterowała mechanizmem do regulacji obrotów silnika spalinowego.Dzisiaj można wykorzystać elektronikę,czyli poprzez wysyłanie impólsów do kontrolera sterować obrotami silnika elektrycznego.Najlepsze jest oczywiście najprostsze czyli trzecia linka która reguluje położenie potencjometra tj opornik z regulacją oporności,w tym przypadku suwakowy najlepiej się do tego nadaje.Regulowany opornik jest w obwodzie zasilania silnika elektrycznego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|