Forum WIRTUALNA MODELARNIA Strona Główna WIRTUALNA MODELARNIA
modelarstwo lotnicze
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Tribal - depron

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WIRTUALNA MODELARNIA Strona Główna -> MAŁE JEST PIĘKNE
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ezio
MODELARZ



Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 11:00, 03 Cze 2007    Temat postu: Tribal - depron

To mój pierwszy post tutaj wiec witam wszystkich.
Od prawie dwóch lat latam helikopterami i od nich zaczynalem moja przygode. Ostatnio jednak naszło mnie na depronowca. Model oczywiscie kupiony ( nastepny bede wycinal sam ).
Oczywiscie o modelach samolotów nie mam pojecia i mam pare pytan.


Wyposażenie do tego modelu przełożyłem prosto z helikoptera wiec wyszedł troche ciężki. Na pokladzie jest malutki odbiornik, jakies serwa noname, regulator Pilot 30A (troche za ciezki ale innego nie mam), silnik Emax BL 2205/22 ( info tutaj w*w*w.modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=1813 ) i smiglem APC 8x3,8. Akumulator to 2 cele po 1000mah (również z heli). Model waży 220g ( wiec chyba nie tak strasznie dużo )

Wznosi sie pionowo w góre bez wiekszych problemów, tylko że do pionu nie chce sie ustawic, a o jakiejs pętli nie ma mowy. Pewnie jest źle wywazony.

Jak nalezy wywazac samolot tego typu, gdzie powinien byc srodek cięzkośći ?
Jakie powinno byc wychylenie sterów ?
www
Pare fotek jest tutaj: ezio*.*ovh*.*org*/*index*.*php?*strona=tribal.*htm ( usuncie gwiazdki, wstawie normalnie jak tylko bede mógł )


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ezio dnia Wto 7:22, 05 Cze 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
patryk134
MODELARZ



Dołączył: 16 Wrz 2006
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: częstochowa

PostWysłany: Nie 11:40, 03 Cze 2007    Temat postu:

zmierz 2 cięciwy przy kadłubie i na końcu skrzydeł dodaj je do siebie i podziel przez 2 i szukaj gdzie na skrzydle jest ta odległość(mniej więcej w połowie) i wylicz z tego 30% i masz środek cięrzkości

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MARIUSZ
Administrator



Dołączył: 27 Lip 2005
Posty: 1179
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 93 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Nie 11:48, 03 Cze 2007    Temat postu:

Witam
środek ciężkości możesz na początek ustawić w miejscu gdzie masz węglowy dźwigar skrzydła, następnie przesówasz go stopniowo do tył aż uzyskasz właściwości modelu które Ci będą odpowiadać. Jeśli idzie o pętlę to tego typu modele wymagają dyżych wychyleń steru wysokości, nawet do 45 stopni w każdą stronę. Natomiast zawis będzie robił dość niechętnie, podczas zawisu takim modelem trzeba cały czas ooperować sterami i nie jest to łatwe, ale jak masz wprawę w śmigłowcach to szybko załapiesz o co w tym chodzi. Model żeby łatwo wykonywał zawisy powinien mieć długi kadłub i proporcje akrobatki F3A ( oczywiście powierzchnie sterów muszą być odpowiednio powiększone.
Z modeli prezentowanych na tym forum najłatwiej zawis robi się "B-44"

Jeśli idzie o zdjęcia to klikasz na zdjęcie na swojej stronie prawym klawiszem myszki , wybierasz właściwości , kopiujesz adres zdjęcia, otwierasz tag [img] wklejasz adres , zamykasz tag [/img] i gotowe


pozdrawiam Mariusz


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MARIUSZ dnia Nie 15:51, 03 Cze 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ezio
MODELARZ



Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 15:18, 03 Cze 2007    Temat postu:

zdjec nie moge wstawic poniezwaz jeszcze nie jestem zarejestrowany powyzej 24godz i nie mozna wstawiac ardesów do stron w*w*w (no nawet tego nie mozna napisac ). Poprawie to jutro i wstawie normalnie.

Czyli juz widze ze jest zle wywarzony ja srodek ciezkosci mam teraz w okolicy podwozia wiec musze przesunąć akumulator i zwiekszyc wychyl sterów. Lotki też maja mieć tak duze wychylenie ?

Dzieki za pomoc.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MARIUSZ
Administrator



Dołączył: 27 Lip 2005
Posty: 1179
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 93 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Nie 15:56, 03 Cze 2007    Temat postu:

Witam
lotki trochę mniejsze wychylenia, zakres wychyleń sterów należy dobrać do własnego stylu latania, dobrze jest też stosować funkcję "expo".

pozdrawiam Mariusz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ezio
MODELARZ



Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 17:41, 03 Cze 2007    Temat postu:

dzieki wielkie za odpowiedzi. Pozmieniam i zobaczymy jak bedzie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ezio
MODELARZ



Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 23:00, 06 Cze 2007    Temat postu:

A jeszcze takie male pytanie. Silnik ustawiamy w osi, czy robimy wykłon w prawo ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
patryk134
MODELARZ



Dołączył: 16 Wrz 2006
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: częstochowa

PostWysłany: Śro 23:14, 06 Cze 2007    Temat postu:

w osi

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
santana
MODELARZ



Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 19:35, 27 Cze 2007    Temat postu:

troche po czasie ale jak bys zajrzał tu patryk134 to do Ciebie jak niemasz pojecia nie zabieraj głosu i nie wprowadzaj ludzi w błąd ( wykłon w prawo a nie w osi )

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MARIUSZ
Administrator



Dołączył: 27 Lip 2005
Posty: 1179
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 93 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Śro 20:55, 27 Cze 2007    Temat postu:

Witam
Wtym przypadku to Patryk akurat ma rację, w modelach akrobacyjnych ( 3D ) kąty silnika ustawiamy na 0.

pozdrawiam Mariusz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
patryk134
MODELARZ



Dołączył: 16 Wrz 2006
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: częstochowa

PostWysłany: Śro 20:58, 27 Cze 2007    Temat postu:

Santana tylko w większych modelach robi się wykłon.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Grafi
MODELARZ



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole/Rzeszów

PostWysłany: Śro 22:10, 27 Cze 2007    Temat postu:

patryk 134, a to dlaczego tylko w wiekszych modelach jest wyklon ? bo na nie nie dzialaja prawa fizyki ?
niezaleznie od skali modelu jest wyklon i sklon (dobrze mowie ?) w wyklonie w prawo chodzi o to zeby zredukowac moment od smigla i dzieki czemu model sie nam nie przechylal

Natomiast tak jak Mariusz napisal w modelach 3d katy sa na 0* zeby model czy to w locie normalnym czy odwroconym zachowywal sie tak samo i zeby latwiejsze bylo wykonanie zawisu (dobrze mowie ?)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MARIUSZ
Administrator



Dołączył: 27 Lip 2005
Posty: 1179
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 93 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Śro 22:42, 27 Cze 2007    Temat postu:

Witam
Dobrze mówisz.

W normalnych modelach stosuje się wykłon w silnika w bok w celu skompensowania momętu obrotowego od śmigła, usiłującego obrócić model w kierunku przeciwnym do obrotów śmigła, oraz skłon śmigła w dół w celu zapobiegnięcia "zadzieraniu" modelu w locie silnikowym.

W modelach akrobacyjnych 3D silnik ustawia się na zero, bo model w każdej pozycji musi mieć identyczne właściwości.

pozdrawiam Mariusz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
patryk134
MODELARZ



Dołączył: 16 Wrz 2006
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: częstochowa

PostWysłany: Śro 23:23, 27 Cze 2007    Temat postu:

To czemu w yaku Krzyśka Górnego jest wykłon w prawo.
Chociaż to model 3d. W mojej desce tak samo.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
santana
MODELARZ



Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 21:31, 28 Cze 2007    Temat postu:

sory najmocniej przepraszam ale nie doczytałem ze chodzi o 3D niewiem czym sie zasugerowałem poprostu jakas zaćma tak oczywiście patryk134 ma racje mea culpa
pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WIRTUALNA MODELARNIA Strona Główna -> MAŁE JEST PIĘKNE Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin