|
WIRTUALNA MODELARNIA modelarstwo lotnicze
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
djpierug
MODELARZ
Dołączył: 01 Cze 2007
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Chełm Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 13:36, 07 Mar 2008 Temat postu: Trenerek elektryk - moja konstrukcja |
|
|
Witam.
Chciałem pochwalić się moją, nawą maszyną. Jest to model mojej myśli technicznej na silnik elektryczny. Taki trochę ostrzejszy trenerek. Robiłem go 1-2miesiące. Model lata bardzo ładnie i przyjemnie się steruje. Na naładowanym akumulatorze na 1/2 gazu zostaje jeszcze mały zapas mocy.
Dane techniczne:
Rozpiętość skrzydeł/cięciwa: 1024mm/175mm(w tym lotka 25mm)
Długość(bez osi silnika): 605mm
waga: 300g
Profil: Rysowany przeze mnie na kartce(coś w rodzaju clark Y)
Sterowanie: obroty silnika, ster kierunku, ster wysokości, klapolotki
Użyte wyposażeni:
Silnik: ModelMotors AXI silver 2212/26
Regulator: Jeti eco 18
Akumulator: Rcsystem(na ogniwach fyllymaxa) 3s1p 11,1V 1700mAh
Odbiornik: SANWA RX 831
Serwa: 4x tower - pro sg90 2 w skrzydle i 2 w kadłubie
2x przedłużacz 15cm
Model jest wykonany w całości z balsy. Kadłub: twarda 3mm(boki wzmacniane tkaniną szklaną 140g/mm^2) Wręga silnika sklejka 2,5mm, wręgi pod skrzydłami bardzo miękka balsa 5mm. Skrzydło: żeberka balsa 2mm, keson zamknięty balsa1mm, 2 dźwigary sosnowe 2x6mm z balsową stoiną pomiędzy(grubsza i twardsza bliżej środka skrzydła, coraz słabsza, im bliżej końców skrzydła) Lotki pełna balsa. Listwa spływu miękka balsa 5mm, listwa natarcia 2x3mm. Zakończenia skrzydeł wyszlifowana, miękka balsa 12mm. Kilka zdjęć:
Model od spodu:
Otwierana od spodu komora z akumulatorami. Klapka 3 warstwy balsy1mm:
Wnętrze przedniej części kadłuba:
Odbiornik owinięty w gąbki, serwa, itd:
Wyszlifowana końcówka skrzydła:
Mechanizm lotek. Dźwignie serw ą pod kątem, aby uzyskać różnicowe wychylenia lotek:
Usterzenie:
Zapraszam do komentowania mojego dzieła. Jeszcze może dodam parę ozdóbek z folii, albo jakieś malowanko.
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez djpierug dnia Pią 14:00, 07 Mar 2008, w całości zmieniany 7 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wieczu
MODELARZ
Dołączył: 02 Lut 2007
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 13:44, 07 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Fotki nie dzialaja... Popraw IMG
Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sinia
MODELARZ
Dołączył: 02 Mar 2007
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Dębno Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 19:20, 07 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Siemka.
Fajny model. Podoba mi się. Pewnie ma kopa. Acha - czym go pokryłeś że się tak ładnie prezentuje?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
CrysTal
MODELARZ
Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 284
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ŚREM Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 19:29, 07 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Nooo niezły model, przypomina trochę Zefirka. Co do ozdób to może jakieś czerwone paski Fajny masz silnik A, no i jeszcze jak zamykasz tą klapę od aku?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
djpierug
MODELARZ
Dołączył: 01 Cze 2007
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Chełm Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 22:48, 07 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Dziękuję za pozytywne opinie. Model pokryty jest oracoverem. Klapka zamykana jest na plastikową śrubkę M6, bo mniejszej nie miałem, a M3(tylko takie jeszcze miałem) mogła by być za słaba na akku 1700 11,1v. Zachęcam do wymyślania własnych modeli, a jeśli ktoś jest początkujący albo czegoś nie wie, to może się pytać kogoś bardziej doświadczonego lub instruktora z modelarni.
Pozdro.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Grafi
MODELARZ
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Opole/Rzeszów
|
Wysłany: Pią 23:30, 07 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Niezle, calkiem niezle, ze chcesz cos samodzielnie projektowac, ale jednak hm... kadlub troche pekaty i moglby miec odrobinke ladniejsze ksztalty, no i jeszcze ten profil ktory sobie wymysliles.
Popieram to co robisz, ale dlaczego chcesz wywazac otwarte drzwi(czy jakos tak)napewno by sie znalazl profil odpowiedni do twoich oczekiwan.
Ale mimo wszystko wielki respect dla ciebie! :)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
djpierug
MODELARZ
Dołączył: 01 Cze 2007
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Chełm Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 9:53, 08 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Na tym profilu model dobrze lata, a nie chciało mi się szukać(wiem, że jestem leń). Kadłub pękaty bo to prosty trenerek jest. No ale niepozytywne komentarz też się liczą. Dzięki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
CrysTal
MODELARZ
Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 284
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ŚREM Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 11:28, 08 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Widzę że otwory we wręgach zrobiłeś w kształcie kwadratu, lepsze są koliste(dużo wytrzymalsze) ale Ty umiesz już latać, więc nie będzie znęcania się nad modelem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
djpierug
MODELARZ
Dołączył: 01 Cze 2007
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Chełm Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 15:02, 08 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Mylisz się Wręgi zrobiłem tak:
Tak sklejone wręgi z miękkiej balsy 5mm są bardzo wytrzymałe i nieznacznie cięższe od jednolitych Do sklejenia wręg użyłem kleju CA, do kadłuba przykleiłem je na żywicę 5-mi, ponieważ CA słabo się trzyma laminatów(może nie tak słabo bo niektóre elementy i tak do szkła na CA lepię, ale tak ważny element konstrukcyjny, jak wręgi lepiej na żywicę walnąć).
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez djpierug dnia Sob 15:16, 08 Mar 2008, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Neverhood
MODELARZ
Dołączył: 13 Lut 2006
Posty: 248
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 16:26, 08 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Przynajmniej piszesz całymi zdaniami, więc nie wytknę ci czegoś
W czym ma być lepszy wariant dobrze, od źle ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomek T-bolt
MODELARZ
Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 18:59, 08 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Do djpieruga: Dobrze nie pisze się przez "ż"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
CrysTal
MODELARZ
Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 284
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ŚREM Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 22:08, 08 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Aaa hyba rze tak zrobiłeś te wrengi. W takim razie wszystko dobże. No właśnie, a czym sie rurznią te 2 warianty?
PS. Czasami fajnie wygląda takie zdanie napisane z błędami
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez CrysTal dnia Sob 22:09, 08 Mar 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
djpierug
MODELARZ
Dołączył: 01 Cze 2007
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Chełm Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 22:45, 08 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Wręgi powinny być zrobione tak, aby złączały ze sobą dwie połówki kadłuba(1 wręga. Górna i dolna część ze słojami poziomo pełnią tę rolę, a boczne części usztywniają tylko boki kadłuba i łączą górę i dół wręgi. Dlatego też boki wręgi są cieńsze od góry i dołu wręgi). "Sufit" i "podłoga" kadłuba tak samo słoje ma zazwyczaj w poprzek(łączenie ze sobą boków kadłuba), a jeśli są wzdłuż, to góra i dół pierwszej(dobrej) wręgi usztywnią "sufit" i "górę" kadłuba poprzecznie, bo słoje są poziomo. Druga wręga nie spełnia tych warunków. Dlatego sklejana wręga jest tak wytrzymała. Przecież ułożenie słojów w drewnie, to BARDZO WAŻNA sprawa! Ostatecznie druga wręga też mogłaby być, ale tylko wtedy, gdy słoje "sufitu" i "podłogi" kadłuba są w poprzek kadłuba, ale ja bym robił 1 sposobem.
Tak wygląda klapka na akusy:
Klapka jest wykonana z 3 warstw balsy 1mm. Słoje na krzyż. Dwie zewnętrzne warstwy słoje wzdłuż i wewnętrzna słoje w poprzek.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez djpierug dnia Sob 23:27, 08 Mar 2008, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|