|
WIRTUALNA MODELARNIA modelarstwo lotnicze
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gucio
MODELARZ
Dołączył: 30 Wrz 2006
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Śro 19:35, 08 Lis 2006 Temat postu: model myśliwca raz jeszcze |
|
|
Witam
Czy ma ktoś doświadczenie z takim napędem? [link widoczny dla zalogowanych]
Po nieudanej konstrukcji myśliwca myślę ,że zbudowanie modelu z takim napędem byłoby Wieczory długie, pogoda wiadomo ,napewno nie do latania. Jeżeli ktoś wie coś o takim modelu ,to proszę ,aby się tym podzielił. Ja jak coś osiągnę , umieszczę informacje na tej stronie.
Może jak się podzielimy info ,to coś z tego wyjdzie. ;-)
Pozdrowienia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
anonim
MODELARZ
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 13:04, 02 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Smigło kręcąc się dmuchają we wszystkie strony.
Napęd tunelowy skupia strumień powietrza w jednąaa stronę znacznie zwiękrzając ciąg.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MARIUSZ
Administrator
Dołączył: 27 Lip 2005
Posty: 1179
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 93 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Pią 15:01, 02 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Witam
Cytat: | Smigło kręcąc się dmuchają we wszystkie strony. |
Obawiam się jednak że śmigło "kręcąc się" dmucha tylko w jedną stronę.
A porządne i prawidłowo dobrane do modelu ma większą sprawność od napędu tunelowego.
pozdrawiam Mariusz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
anonim
MODELARZ
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 15:18, 02 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
Chodziło mi o to, że śmigło dmucha w jedną,a dalej strumień powietrza się rozprasza,
a w napędzie tunelowym strumień powietrza wylatuje w postaci czegoś w rodzaju obważanki,który daje większy ciąg.Dodatkowo lekko skupia powietrze dzięki zwężeniu na końcu.Co do drugiego masz rację.Napęd t. tylko ładniej wygląda w odżutoawcach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gucio
MODELARZ
Dołączył: 30 Wrz 2006
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Pią 16:02, 02 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
Witam. Po rozeznaniu się w temacie odpuściłem budowę myśliwców a co za tym idzie napędy tunelowe odstawiłem na półkę. A teraz o zaletach i wadach. Zaletą jedyną jest wygląd takiego napędu w modelach myśliwców, bo śmigło w takim modelu wygląda tak jak wygląda. Wadą jest bardzo mała sprawność (wiadomo i większa średnica śmigła i mniejsze obroty tym sprawność większa) Następną wadą takiego napędu jest to że przy małej szybkości modelu jest bardzo mały ciąg(zrywanie strug powietrza). Sterowanie takimi modelami jest utrudnione przy małych szybkościach odzyskuje się przy wzroście szybkości modelu a nie jak to ma miejsce w tradycyjnym napędzie po dodaniu gazu jest to czas i droga którą musimy mieć aby nasz model się nie rozbił (mnie raz brakło) Jak by się mogło wydawać takie modele nie są na pewno szybsze, na szybkość modelu składa się wiele czynników (napęd tunelowy przy tak małej sprawności nie rozpędzi modelu tak jak tradycyjne śmigło oczywiście o odpowiednim skoku) Nie jest ważne jak wygląda model (pylon czy F20)ważne jakie ma opory bo opory te musi pokonać napęd.
Pozdrawiam Gucio
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|