|
WIRTUALNA MODELARNIA modelarstwo lotnicze
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stg.igor
MODELARZ
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 13:40, 12 Gru 2007 Temat postu: Konfiguracja modelu wicherka |
|
|
Witam
Mam zamiar zbudować model Wicherka 10 RC.
Czy taka konfiguracja jest dobra?
Graupner SPEED 400 7,2V
Regulator Jeti JES 012
Odbiornik E-Sky - EK2-0420A (6-kanałowy)
Serwa E-Sky EK2-0500 8g 2x
Pakiet Ni-Mh 8,4v 800 mAh (już posiadam i wole nie zmieniać)
oto linki
silnik
[link widoczny dla zalogowanych]
regulator
[link widoczny dla zalogowanych]
Odbiornik
[link widoczny dla zalogowanych]
Serwa
[link widoczny dla zalogowanych]
Pakietu nie ma w tym sklepie
Śmigło
[link widoczny dla zalogowanych]
Jeżeli coś nie pasuje to proszę wskazać co.
Nie wiem czy w takiej konfiguracji model nie bedzie za ciężki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
djpierug
MODELARZ
Dołączył: 01 Cze 2007
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Chełm Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 15:28, 12 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
Ja polecam zmienić silnik i regulator obrotów na trójfazowe. Silniki 3f są 2-3 razy wydajniejsze niż szczotkowa(zwykłe) przy tej samej masie i poborze prądu i o wiele trwalsze i bezawaryjniejsze, a cena za niemarkowe jest niewiele wyższa.
Teraz szczotkowych w ogóle nie opłaca się kupować.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stg.igor
MODELARZ
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 15:50, 12 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
Możesz podac jakiś odpowiednik trójfazowy silnika szczotkowego klasy 400
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
djpierug
MODELARZ
Dołączył: 01 Cze 2007
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Chełm Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 16:01, 12 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
Tani silnik:
[link widoczny dla zalogowanych]
Regiel do silnika:
[link widoczny dla zalogowanych]
I drogi silnik(silniki tej firmy uchodzą za najlepsze na świecie, mam taki i na tych samych akumulatorach i tej samej mocy latam prawie dwa razy dłużej niż na poprzednim moim silniku 3f)Tylko jeżeli będziesz kupował ten silnik to polecam akumulatory lipo o napięciu 11,1V(trzeba kupić jeszcze ładowarkę do lipoli):
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
djpierug
MODELARZ
Dołączył: 01 Cze 2007
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Chełm Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 16:17, 12 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
Jak będziesz dobierał śmigło, to radze dobierać rozsądnie, ponieważ duże śmigło powoduje przegrzanie silnika.Nie radze przegrzewać silnika, gdyż magnesy neodymowe mogą osłabnąć pod wpływem temperatury(w silnikach axi nie powinno tak być, bo magnesy są przedniej jakości i wytrzymują bardzo wysokie temperatury, ale nic nie wiadomo). Za skutkuje to nagłym spadnięciem obrotów silnika, lub powolnym słabnięciem z lotu na lot(uszkodzeni magnesów to bezpowrotne uszkodzenie silnika). Drugim, gorszym skutkiem tego jest to , że silnik pobiera duży prąd(słabe magnesy nie stawiają oporu dla prądu na uzwojeniu elektromagnesu), co może spowodować spalenie regla, lub zapłon lipoli(tak mi się spalił model z całą aparaturą w środku . Silnik włączamy z zamontowanym śmigłem na niedługą chwilę może być jedynie ciepły lub letni. Nie może być gorący. Jeśli jest gorący to trzeba zrobić jakieś chłodzenie lub dać mniejsze śmigło.
Jeżeli masz kasę i Ci nie szkoda, i kupisz AXI to polecam dokupienie chłodzenia:
[link widoczny dla zalogowanych]
Jeśli kupisz tańszy to najzwyczajniej na świecie sprawdź tak jak napisałem a będzie wszystko w porządeczku.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez djpierug dnia Śro 16:18, 12 Gru 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pyrek
MODELARZ
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 19:13, 12 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
Jeśli nie masz dużo kasy to proponuje zeknąc na oferte [link widoczny dla zalogowanych] ,fachowa obsługa i co najwazniejsze niskie ceny i dobre produkty nie zeby było ze reklame robie
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez pyrek dnia Śro 19:13, 12 Gru 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stg.igor
MODELARZ
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 19:43, 12 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
Ale czy teoretycznie konfiguracja którą pokazałem na początku byłaby dobra, może szczotka 400 jest za słaba do wicherka (nie wiem dokładnie ile po złożeniu waży wicherek 10). Sky lady która z wyposażemiem waży ok 1 kg śmiga na szczotce 400 świetnie wcale nie brak jej mocy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
TEQ
MODELARZ
Dołączył: 11 Kwi 2006
Posty: 546
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 19:56, 12 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
stg.igor napisał: | Sky lady która z wyposażemiem waży ok 1 kg śmiga na szczotce 400 świetnie wcale nie brak jej mocy. |
A ja myślałem że sky lady waży ok. 600g Ciekawych rzeczy można się dowiedzieć przeglądając forum Nie wiem czy to prawda ,ale na którymś forum czytałem że sky lady ma silnik 480 ,a nie tak jak podaje producent 400. Nie wiem ile w tym prawdy ,ale prawdę powiedziawszy to sky lady nawet na 480 przy 1kg by nie poleciała
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stg.igor
MODELARZ
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 20:10, 12 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
może kilogram to zadużo ale 700 - 800 g napewno.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomasz
MODELARZ
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 463
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Śro 20:41, 12 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
do tego pierwszego silnika polecam ten regiel [link widoczny dla zalogowanych]
jest on sporo tańszy ja sam takiego uzywam i nie powiem o nim zlego slowa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
djpierug
MODELARZ
Dołączył: 01 Cze 2007
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Chełm Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 16:57, 13 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
Ja jeszcze raz polecam 3f, a nie 400. Szczotkowy silnik będzie o d*pe potłuc...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stg.igor
MODELARZ
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 21:52, 13 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
a czy taki silnik może być ( nie wiem co zmienia ten wolnoobrotowy)
[link widoczny dla zalogowanych]
i czy ktoś może polecić jakiś tani pakiet li-pol ze strony modele sklep ja w tym jestem zielony
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez stg.igor dnia Czw 21:56, 13 Gru 2007, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
djpierug
MODELARZ
Dołączył: 01 Cze 2007
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Chełm Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 8:36, 14 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
Nie kupuj tego silnika. Co do lipoli, to:
11,1V: [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Ten będzie ciut zadurzy, no ale [link widoczny dla zalogowanych]
7,4V: [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
I jeszcze ładowarka do lipoli, którą ja kupiłem i bardzo polecam:
[link widoczny dla zalogowanych]
Jeszcze taka sprawa, że jak nie będziesz używał lipoli przez dłuższy czas, to zostaw je naładowane do ok. 40% pojemności(npięcie7,6V-7,7V i 11,4V-11,6V). To znacznie wydłuży ich żywotność.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez djpierug dnia Pią 8:38, 14 Gru 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stg.igor
MODELARZ
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 16:28, 14 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
czy ten regiel
[link widoczny dla zalogowanych]
jest dobry do tego silnika
[link widoczny dla zalogowanych]
P.S co takiego mają te wolnoobrotowe żeby ich nie kupowac
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
djpierug
MODELARZ
Dołączył: 01 Cze 2007
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Chełm Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 16:46, 14 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
Tak, przecież pisałem w poprzednich postach
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez djpierug dnia Pią 16:47, 14 Gru 2007, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|