Forum WIRTUALNA MODELARNIA Strona Główna WIRTUALNA MODELARNIA
modelarstwo lotnicze
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

GW Sport
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WIRTUALNA MODELARNIA Strona Główna -> MAŁE JEST PIĘKNE
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
moritz
MODELARZ



Dołączył: 24 Gru 2008
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 17:44, 27 Gru 2008    Temat postu: GW Sport

Witam wszystkich to mój pierwszy post wypadałoby się przedstawić no więc nazywam się Maurycy Jasiński mam 22 lata studiuje na Akademi Morskiej w Gdyni na Wydziale Mechanicznym, interesuje się motoryzacją, elektroniką no i modelarstwem, chyba tyle tytułem wstępu, chciałem się pochwalić moim pierwszym samolotem i oczywiście poradzić, przedtem nigdy nie latałem bawiłem sie tylko samochodami i statkami rc. Samolocik który zbudowałem to GW Sport według planów które otrzymałem od Awiatik'a za co z góry dziękuję. Model powiększyłem o ok 15% w stosunku do planów i troszkę wprowadziłem swoich zmian które ułatwiły mi budowę. W samolociku siedzi silnik 280 z przekładnią, aku to 6XAA po 2450mAh, odbiornik jak i serwa hiteca, regulator własnej konstrukcji na mikrokontrolerze 2051, razem wszystko waży 500g i to moje pierwsze pytanie czy nie za dużo jak na samolot o rozpiętości ok 1.2m, dzisiaj odbyłem nim pierwsze "loty" i wydawał mi się strasznie ociężały, może od początku z ziemi nie udało mi się wystartować, tak więc puszczałem go z małej górki z ręki, zaczynał delikatnie opadać tak więć trymerem troche wyrównałem i generalnie ma tendencje do skręcania w prawo, kolejne pytanie czy silnik nie jest za słaby przy gazie na full poderwanie nosa do góry o ok 30 stopni po chwili powodowało przepadaniem (czy jak to się fachowo mówi). Najdłuższy lot trwał ok 30sek hehe przeważnie wszystkie loty kończyły się twardym lądowaniem a ostatni złamaniem śmigła, co do śmigła facet dał mi o ile się nie myle 8x3 wydaje mi się że za duże? samolocika jak narazie jest w jednym kawałku jutro ide znowu go pomęczyć tylko chciałem się poradzić możę zmienić kąty ustawienia silnika tylko w którą stronę?? smigło patrzać od tyłu kreci się zgodnie ze wskazówkami zegara. To chyba tyle sorki za trochę mało składny tekst mam nadzieję że się połapiecie, tak wyszło bo ciągle przeżywam moje pierwsze "loty" , fotki opublikuję jak będe miał już te trzy śmieszne posty pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kwasiu
MODELARZ



Dołączył: 22 Kwi 2007
Posty: 645
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 17:49, 27 Gru 2008    Temat postu:

Sprawdź jeszcze czy nie założyłeś odwrotnie śmigła bo na tym traci się bardzo dużo sprawności. Powinno być wypukłą stroną do przodu w przypadku napędu ciągnącego.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
moritz
MODELARZ



Dołączył: 24 Gru 2008
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 18:29, 27 Gru 2008    Temat postu:

tak też miałem, wypukłym do przodu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomasz
MODELARZ



Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 463
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Sob 19:43, 27 Gru 2008    Temat postu:

Kwasiu napisał:
Sprawdź jeszcze czy nie założyłeś odwrotnie śmigła bo na tym traci się bardzo dużo sprawności. Powinno być wypukłą stroną do przodu w przypadku napędu ciągnącego.

Czy ty wiesz co piszesz jak założysz odwrotnie śmigło to model nie poleci nie ma takiej możliwości możesz sprubowac ze śmigłem o wiekszym skoku może coś pomoże


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Tomasz dnia Sob 19:43, 27 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kwasiu
MODELARZ



Dołączył: 22 Kwi 2007
Posty: 645
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:14, 27 Gru 2008    Temat postu:

Tomasz napisał:

Czy ty wiesz co piszesz jak założysz odwrotnie śmigło to model nie poleci


O ile mi dobrze wiadomo jeżeli założymy śmigło na lewą stronę to znaczy wypukłą stroną zgodnie z kierunkiem zasysanego powietrza śmigło i tak będzie atakowało powietrze lecz starci wiele na swojej sprawności przez co napęd jest o wiele mniej wydajny. Nie raz już latałem ze śmigłem odwrotnie założonym przez przypadek i niedopatrzenie ale wcześnie się zorientowałem bo różnica jest dość duża.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
awiatik
INSTRUKTOR



Dołączył: 12 Gru 2005
Posty: 350
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sośno

PostWysłany: Sob 21:20, 27 Gru 2008    Temat postu:

witam
Silnik 280 z przekładnią napewno sobie poradzi,nie zabardzo wiem jaki masz silnik ale ten na którym ja latałem pobierał max.do 3 A.
tylko ten pakiet mnie niepokoi jeśli to jest naprawdę 6x 2450 to jest sporo za ciężki- jeśli możesz zmień na przykład na 7x650 KAN lub podobny.Na takim pakiecie latałem prawie pół godziny- lot był spokojny bez żadnych wygłupów typu : pętla itp.
A jeśli twój regulator obsługuje LiPo to np. 2s 800 - 900 mAh.
Poniżej fotki napędu na jakim latał ten model:






śmigło 230 mm skoku niezabardzo pamiętam.
Jeśli możesz podeślij jakieś fotki napędu i modelu na maila:
[link widoczny dla zalogowanych]
awiatik


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez awiatik dnia Sob 21:22, 27 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
moritz
MODELARZ



Dołączył: 24 Gru 2008
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 0:00, 28 Gru 2008    Temat postu:

silnik wraz z przekładnia wygląda mi na identyczny jest na nim napisane mig280 sporting tak na ziemi to 2.5A z niego wyciągnołem, pakiet waży 180 gram jest to 6 aku aa enerigzera po 2450mAh śmigło gws ep-0843

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez moritz dnia Nie 0:05, 28 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomasz
MODELARZ



Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 463
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Nie 0:40, 28 Gru 2008    Temat postu:

Kwasiu napisał:
Tomasz napisał:

Czy ty wiesz co piszesz jak założysz odwrotnie śmigło to model nie poleci


O ile mi dobrze wiadomo jeżeli założymy śmigło na lewą stronę to znaczy wypukłą stroną zgodnie z kierunkiem zasysanego powietrza śmigło i tak będzie atakowało powietrze lecz starci wiele na swojej sprawności przez co napęd jest o wiele mniej wydajny. Nie raz już latałem ze śmigłem odwrotnie założonym przez przypadek i niedopatrzenie ale wcześnie się zorientowałem bo różnica jest dość duża.


śmigło działa tak jak profil skrzydła tylko w innej osi to co mówisz można porównać do tego jak byś puszczał model ze skrzydłem ustawionym krawędzią spływu do kierunku lotu i pomyśl co piszesz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
awiatik
INSTRUKTOR



Dołączył: 12 Gru 2005
Posty: 350
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sośno

PostWysłany: Nie 0:40, 28 Gru 2008    Temat postu:

Pakiecik dość ciężki, daj KAN 7x 700 mAh masa całości ok.145 gram, lub 7x NiMh 1000 HR-4U AAA TWICELL masa będzie jeszcze mniejsza ok. 85 gram a przez zwiększenie ilości cel silnik będzie miał większy woltarz.
Szkoda że niemasz oryginalnego śmigła- spróbuj zmieniać śmigła na początek daj:9x4,7.
awiatik


p.s.
Znalazłem dane tego silnika:
śmigło 230x140 z wymiennymi łopatkami lub 245x170 ze śmigłem stałym
przełożenie 4:1
zalecane zasilanie 7-8 ogniw.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
moritz
MODELARZ



Dołączył: 24 Gru 2008
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 1:36, 28 Gru 2008    Temat postu:

jutro jeszcze polatam tak jak jest będzie zemna kamerzysta to wrzuce filmiki, zwiekszyłem wychylenie sterów bo bylo bardzo małe a to zapowiadane fotki [link widoczny dla zalogowanych] a tak co do tych sporów na temat śmigła, skrzydło ustawione krawędzią spływu w kierunku lotu też poleci ponieważ i tak wystąpi różnica ciśnienień nad płatem i pod, spowodowana zmianą prędkości powietrze opływającego skrzydło nad i pod płatem, tylko współczynnik oporu będzie większy, kłania się mechanika płynów

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez moritz dnia Nie 2:22, 28 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kwasiu
MODELARZ



Dołączył: 22 Kwi 2007
Posty: 645
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 12:32, 28 Gru 2008    Temat postu:

Tomasz napisał:

śmigło działa tak jak profil skrzydła tylko w innej osi to co mówisz można porównać do tego jak byś puszczał model ze skrzydłem ustawionym krawędzią spływu do kierunku lotu i pomyśl co piszesz


Jeżeli masz w domu jakiś silnik to sobie zobacz czy jak założysz odwrotnie śmigło to nie będzie wogóle ciągu. Nie mam zamiaru dyskutować już więcej na ten temat i prosił bym kogoś doświadczonego o rozwikłanie tego sporu ponieważ nie chcę doprowadzić do kłótni.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kwasiu dnia Nie 12:33, 28 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomasz
MODELARZ



Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 463
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Nie 13:03, 28 Gru 2008    Temat postu:

w poniedziałek pojade do modelarni zobacze czy silnik będzie wytwarzał ciąg i musze sie przekonać czy model z odwrotnie założonym skrzydłem poleci

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
awiatik
INSTRUKTOR



Dołączył: 12 Gru 2005
Posty: 350
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sośno

PostWysłany: Nie 13:31, 28 Gru 2008    Temat postu:

Witam
No tak całkiem niezła dyskusja powstała z tym śmigłem i skrzydłem.
Po odwrotnym założeniu śmigła ciąg będzie , tyle że tak niewielki że nie będzie możliwe wykonanie normalnego lotu. Model będzie jakoś tam kołował ale niebędzie wstanie wystartować - no chyba że będzie bardzo, bardzo lekki Wesoly , ale nadal to nie będzie normalne latanie. Bardziej skoki.
Z odwrotnie zamontowanym skrzydłem da się latać - sprawdzone.
Sprawdzone na szybowcach R/C. Kilka razy dla zabawy podczas lotów na zboczu montowałem skrzydło spływem w kierunku lotu- zabawa przednia.
Przyjemności z lotu trochę mniej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dzialeczka
MODELARZ



Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 446
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: WOla mielecka
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 13:35, 28 Gru 2008    Temat postu:

według mine jesli smiglo bedzie odwrotnie to nie bedzie ciągło tylko pchało,

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kwasiu
MODELARZ



Dołączył: 22 Kwi 2007
Posty: 645
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 13:41, 28 Gru 2008    Temat postu:

dzialeczka napisał:
według mine jesli smiglo bedzie odwrotnie to nie bedzie ciągło tylko pchało,


Moja taka mała sugestia żeby jak się czegoś nie wie to się nie wypowiadać ponieważ wprowadza się ludzi w błąd. Przy odwrotnie założonym śmigle silnik nadal będzie ciągną tyle że z mniejszą siłą a aby zmienić kierunek ciągu trzeba zmienić kierunek obrotów silnika.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WIRTUALNA MODELARNIA Strona Główna -> MAŁE JEST PIĘKNE Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin