|
WIRTUALNA MODELARNIA modelarstwo lotnicze
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
moritz
MODELARZ
Dołączył: 24 Gru 2008
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdynia Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 15:00, 28 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Właśnie wróciłem z mojego "lotniska" no i niestety stwierdzam że coś jest nie tak próbowałem wystartować z asfaltowego lotniska samolot dość szybko po nim jezdzi ale ani chwili nie myśli żęby sie wzbić, tak samo po wyrzuceniu z ręki ciągle opada i opada jak próbuje go poderwać to odrazu traciś prędkość, pierwsze co zmienie to pakiet z 6xaa na 7xaaa mam tylko pytanie czy dla samej próby mogę zastosować zwykłe baterie aaa? niechce znowu wydawać na kasy na aku jak potem się okaże że to jednak nie to
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Emil
MODELARZ
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 248
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: 100-lica Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 17:00, 28 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Może mój post się okaże totalną głupotą ale może nie jest wyważony?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
moritz
MODELARZ
Dołączył: 24 Gru 2008
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdynia Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 17:22, 28 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
spoko wszystkie rady dobre podpieram dziada w miejscu gdzie na planach jest narysowany znaczek środka ciężkości i ładnie wisi sobie w poziomie tak więc wydaje mi się że jest oki, jutro kolejne próby z 7xaaa i może jak modelarski będzie otwarty kupie większe śmigło pozdo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adi33
MODELARZ
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Przystajn
|
Wysłany: Nie 17:36, 28 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Mialem taki przypadek w swoim modelu maly kat nat.skrzydla,
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
moritz
MODELARZ
Dołączył: 24 Gru 2008
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdynia Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 19:20, 29 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Witam, dzisiaj troszkę już lepiej po wywaleniu ciężkiego pakietu 6xAA i zastosowaniu 7xaaa tylko że zwykłe baterie na próbe udało mi się trochę polatać tzn loty po 30s, nadal ciężko jest mi się nim wzbić w powietrze loty wykonuje praktycznie dzięki temu że wypuszczam go z górki, jutro kolejne podejście zastosuje 7 lub 8 aku aaa po 1000mAh właśnie się zastanwiam ile ogniw no i kupiłem nowe śmigło 9x6 czyli 229x152 tak więc mam nadzieję żę będe już wstanie normalnie pouczyć się latać a nie walczyć o utrzymanie w powietrzu a o to link do filmu tylko się nie śmiejcie to mój pierwszy samolot [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
f-150
MODELARZ
Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: KRAKÓW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 20:38, 29 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Pierwsza zasadnicza sprawa to masz za słaby silnik.Na 280 z przekładnią 500g to za ciężko,u mnie 350 gawron nie chciał specjalnie latać na takim napędzie.Już założenie 300 poprawiło sytuację.Drugie pytanie jaka jest przekładnia,jakie śmigło?Optymalnie 400 6V z przekładnią 3:1 śmigło np.GWS 1047 SF lub 1147 SF,jak chcesz szybciej polatać to APC 9x7zasilanie 7 cel.Będzie latał jak trzeba,na filmie widać że wszystko jest ok.tylko brak mocy.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez f-150 dnia Pon 20:52, 29 Gru 2008, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
moritz
MODELARZ
Dołączył: 24 Gru 2008
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdynia Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:38, 29 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Jutro idę przetestować taką konfiguracje silnik 280 z przekładnią 4:1 śmigło 9x6 zasilanie 8xaaa 1000mAh, model gotowy do lotu waży 410 gram będzie lepiej?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
awiatik
INSTRUKTOR
Dołączył: 12 Gru 2005
Posty: 350
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sośno
|
Wysłany: Pon 22:37, 29 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
moritz napisał: | model gotowy do lotu waży 410 gram będzie lepiej? |
Będzie lepiej.
Z wersji pierwotnej modelu usunąłeś ok. 100 gram.
A to jest dość sporo, no i zastosujesz nowe większe śmigło.
Trzymam kciuki.Jak się da to jakiś filmik z tych prób./ ten wyżej już widziałem- widać że brakuje mocy i jest jakoś taki ciężkawy/
awiatik
p.s.
ile waży ten nowy pakiecik?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
moritz
MODELARZ
Dołączył: 24 Gru 2008
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdynia Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 23:15, 29 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
osiem ogniw 110gram ile dać ogniw 7 czy 8 ?
żę się jeszcze zapytam o pewną głupote ster kierunku powinnienem mieć w tej dźwigni od gazu czy od steru wysokości, pytam się bo niechcę nabrać złych przyzwyczajeń jak wkońcu przyjdzie czas na samolot z lotkami pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez moritz dnia Wto 12:33, 30 Gru 2008, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gall Anonim
MODELARZ
Dołączył: 26 Mar 2007
Posty: 696
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 12:54, 30 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Ster kier powinien być na tej samej dźwigi co ster wysokości.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kwasiu
MODELARZ
Dołączył: 22 Kwi 2007
Posty: 645
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 13:12, 30 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
to też nie zawsze zależy jak komu wygodniej i jak się przyzwyczai ale zazwyczaj SW i SK są na jednym drążku.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kwasiu dnia Wto 13:14, 30 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
moritz
MODELARZ
Dołączył: 24 Gru 2008
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdynia Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 14:04, 30 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
no to mam tak jak zazwyczaj powinno być czyli na jednym drążku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
awiatik
INSTRUKTOR
Dołączył: 12 Gru 2005
Posty: 350
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sośno
|
Wysłany: Wto 15:40, 30 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Kwasiu napisał: | to też nie zawsze zależy jak komu wygodniej i jak się przyzwyczai ale zazwyczaj SW i SK są na jednym drążku. |
Jak masz lotki to tak.
A pozatym wszystko zależy od przyzwyczajenia i tego jak się uczyło latać.
Ale zazwyczaj jest tak:
jak masz model tylko sterowany wysokością i kierunkiem to kierunek powinien być na drążku silnika.
a gdy masz kierunek,lotki i wysokość to lotki powinny być na drążku silnika gdyż to one są dominujące w sterowaniu a kierunek z wysokością.
awiatik
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
moritz
MODELARZ
Dołączył: 24 Gru 2008
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdynia Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 15:00, 31 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Witam, czas chyba zakończyć ten temat a więc od początku dzisiaj rano wstałem pakiecik naładowany szybko wrzuciłem w samolocik sprawdziłem środek ciężkości i na lotnisko. Pogoda piękna mrozik słonko świeci no to wyrzuciłem samolocik na konfiguracji silnik 280 przekładnia 4:1 śmigło 9x6 pakiecik 8xaaa 1000mAh całość i tak dużo jakoś ważyła bo 450gram co się potem okazało śmigło ważyło aż 20 gram!! Mordka uśmiechnięta bo wreszcie się wznosi nawet aż za bardzo to szybko trymerkiem do góry, jest ok leci równo nawet dość szybko. Oddalił się tak daleko że czas zawracać, oczywiście ze skręcaniem miałem od początku problemy... skończło się tak
Mimo wszystko byłem szczęśliwy, że problemy z napędem mineły. Szybko posklejałem go do kupy (tak strasznie to tylko na fotce wygląda), sprawdziłęm napięcie pakiecika na obciążeniu prawie nic się nie rozładował, zmienił śmigło na 9x5 , spowrotem na lotnisko i sobie polatałem o to link do filmu:
[link widoczny dla zalogowanych]
Mordka z radości jeszcze mi się cieszy latałem z 10 minut krążąc sobie na starą żwirownią, lądowanie było dość twarde ale naszczeście nie wielkie szkody. Teraz już tylko uczyć się latać dziękuje wszystkim za rady i pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez moritz dnia Śro 15:04, 31 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
f-150
MODELARZ
Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: KRAKÓW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 15:48, 31 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
To cieszy,następny uszczęśliwiony.Ale miejsce do latania to masz słabe,ta linia wysokiego napięcia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|