Forum WIRTUALNA MODELARNIA Strona Główna WIRTUALNA MODELARNIA
modelarstwo lotnicze
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Drake II
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WIRTUALNA MODELARNIA Strona Główna -> MAŁE JEST PIĘKNE
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
a_skot
MODELARZ



Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole

PostWysłany: Sob 20:58, 13 Paź 2007    Temat postu: Drake II

No cóż, zamiast naprawiać rozbite modele zabrałem się za budowę kolejnego. Jakoś więcej sprawia mi to radości - a te do naprawy muszą jeszcze poczekać Embarassed
Zainteresowanych upraszam jednak o cierpliwość bo w moim wydaniu budowa tego modelu może trwać i trwać i trwać...
Padło tym razem na wypatrzony gdzieś na RC Groups wodnosamolot Drake II. Oryginał jest balsowo - sklejkowy i na spalinkę, mój będzie depronowo - balsowo - sklejkowo - węglowy i na bezszczotkę Wesoly
Jako, że silnik w tym modelu umieszczony jest na wieżyczce, na pierwszy ogień poszło skrzydło zważywszy, że zamierzzam upchnąć w nim regulator i serwa.
Szczęśliwie Wink żebra są jednakowe więc obrobienie ich w bloczku nie stanowiło większego problemu

[link widoczny dla zalogowanych]

Ze sklejki 3 mm wycięte zostało dodatkowe żebro z wieżyczką. Wieżyczka "żywcem" wycięta z planów. Jej modyfikacją zajmę się później.

[link widoczny dla zalogowanych]

Tak oto prezentuje się gotowy zestaw do montażu centralnej części skrzydła. Tak w żebrach jak i w wieżyczce wycięte zostały otwory, które po sklejeniu stanowiły będą gniazdo regulatora. Całość uzupełnina została dwoma odcinkami pręta węgloweg 3 mm

[link widoczny dla zalogowanych]

Zewnętrzne żebra wzmocniłem dodatkowo okleiną ze sklejki 0,5. Gotowy już element - nazwijmy go "żebro centralne" - widać na fotce poniżej

[link widoczny dla zalogowanych]

A tak oto prezentuje się gotowa już centralna część płata. Przestrzeń pomięzy "żebrem centralnym" a kolejnym została wypełniona balsą 2,5 mm, a w niej wycięte zostały otwory na przedłużacze serw. Te dwie rurki widoczne na fotce poniżej, to kawałek jakiegoś cieńkiego, lekkiego tworzywa - tworzy to kanał którym przewlekane będą przedłużacze.

[link widoczny dla zalogowanych]

I to tyle póki co Wesoly
c.d.n


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
a_skot
MODELARZ



Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole

PostWysłany: Wto 8:50, 16 Paź 2007    Temat postu:

Prace nieco drgnęły. Na fotce poniżej przygotowane do oklejenia skrzydełko. Krawędź natarcia została wzmocniona wałeczkiem sosnowym 3mm. Zostały też odcięte lotki i wycięte gniazda serw. Krawędzie gniazd lotek zostały wykończone balsą 2,5 mm. Już po oklejeniu okazało się, że dobrym pomysłem byłoby wklejenie ćwierćżeber w zaokrąglone końcówki skrzydła. Nieco zdeformował mi się w tych miejscach depron Embarassed Deformacje nie są jednak zbyt wielkie i mam nadzieję, że nie będą miały znacznego wpływu na właściwości lotne modelu.

[link widoczny dla zalogowanych]

I oklejone już skrzydełko. Szczęśliwie okazało się, że papier zminimalizował nieco deformacje i całość wygląda już znacznie lepiej.

[link widoczny dla zalogowanych]

Z "dziennikarskiego obowiązku" dodam jedynie, że skrzydełko przed oklejeniem ważyło 139g, a po oklejeniu 169g. Zaczynam pilnować wagi Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
f-150
MODELARZ



Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KRAKÓW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 13:42, 16 Paź 2007    Temat postu:

Widzę że powstaje następny ładny model retro.Jest coś pociągającego w tych starych konstrukcjach.Podaj jakie wymiary będzie miał model?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
a_skot
MODELARZ



Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole

PostWysłany: Wto 13:58, 16 Paź 2007    Temat postu:

Rozpięrość 120, cięciwa 20, długość 85 a waga? No cóż, jaka wyjdzie Wesoly Chciałbym aby skrzydełko na gotowo nie przekroczyło 300g. Na gotowo to znaczy pomalowane, z silnikiem, regulatorem i serwami. Wychodzi, że muszę zacząć dbać o wagę Wink i kadłub wykonać lekko. Chodzi mi po głowie coś w rodzaju Twojej konstrukcji.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
a_skot
MODELARZ



Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole

PostWysłany: Pon 7:54, 22 Paź 2007    Temat postu:

W czasie w którym większość z Was zdążyłaby zakończyć budowę i oblatać model, ja nadal "walczę" ze skrzydełkiem Laughing
Zabrałem się za budowę wieżyczki. Na pierwszy ogień poszła jej nierozbieralna część. Nieco zmodyfikowałem jej kształt, dokleiłem kawałek balsy i okładki z depronu, wstawiłem kołki ustalające i neodymki ze zdemolowanego napędu cd.

[link widoczny dla zalogowanych]

Wykonana została też część demontowalna.

[link widoczny dla zalogowanych]

Wstępna przymiarka...

[link widoczny dla zalogowanych]

I rzut oka na kanał dla przewodów regulatora.

[link widoczny dla zalogowanych]

Wreszcie kolejna przymiarka wieżyczki do skrzydełka

[link widoczny dla zalogowanych]

I to chwilowo tyle. C.d.n. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
a_skot
MODELARZ



Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole

PostWysłany: Pon 10:23, 05 Lis 2007    Temat postu:

No, drgnęło nieco w temacie i skrzydełko zakończone Wesoly
Na początek lotki. Niestety, przez nieuwagę skasowałem fotki przedstawijące ich konstrukcję Crying or Very sad Zbudowane podobnie jak skrzydło. Żebra skrajne i czoło z balsy 2,5 mm, całość pokryta depronem 3 mm, oklejona papierem i pomalowana

[link widoczny dla zalogowanych]

Poniżej kilka fotek przedstawiających mocowanie serwa

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

No i sposób w jaki rozwiązałem sterowania napędem

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

I wreszcie kompletne skrzydło

[link widoczny dla zalogowanych]

Tło może i nie najlepsze, ale tak jest gdy modelarzy się w miniaturowej piwnicy Crying or Very sad Kilka słów o malowaniu: papier pomalowany wałeczkiem białą emalią akrylową, na to lakier w aerozolu (niestety żółty słabo krył i potzrebne były aż trzy warstwy Uwaga ) a całość dla połysku i wzmocnienia polakierowana - bardzo miękkim, wilgotnym pędzlem - wodorozcieńczalnym, akrylowym... lakierem do podłóg Wink Taki eksperyment. W efekcie udało mi się uzyskać dość sztywną konstrukcję z odporną (jak sądzę) na zarysowania powłoką. A waga całości? No cóż, ciężko Neutral Całość waży 400 g. Pozostaje mi wykombinować sposób na zbudowanie mocnego, a jednocześnie lekkiego kadłuba.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
a_skot
MODELARZ



Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole

PostWysłany: Pią 8:44, 09 Lis 2007    Temat postu:

Czas zabrać się za kadłub. Wymyśliłem sobie konstrukcję mieszaną Wink Wręgi, mocno ażurowane, z depronu 6 mm łączone balsowymi listwami i kilka elementów "konstrukcyjnych" z balsy.
Poniżej widoczne wręgi i "kontrolnie" zmontowany ogon kadłuba. Półeczka z podklejonym szarym depronem 3 mm ma w założeniu stanowić ew. pojemniczek balastowy

[link widoczny dla zalogowanych]

A tu, wspomniane wcześniej, balsowe elementy "konstrukcyjne"

[link widoczny dla zalogowanych]

Elementy łączone będą balsowymi listwami, a całość oklejona depronem 3 mm - metodą na "Małego Modelarza" Wink Dalej papier, podkład itd.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
a_skot
MODELARZ



Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole

PostWysłany: Pon 8:59, 12 Lis 2007    Temat postu:

Weekend minął i posunęły się nieco prace nad kadłubem.
Tak oto prezentuje się konstrukcja kadłuba. Materiał - balsa i depron. W tej postaci kadłub jest już dość sztywny. Obciążony ponad ośmiuset gramowym akumlatorem Pb ze starej kamery nie wykazywał żadnych tendencji do odkształceń. Jest jeszcze podatny na skręcenia, ale to załatwi poszycie - taką mam nadzieję Wink Widoczna z przodu wstawka depronowa, to półka na LiPole. Przewidywane - 3s 2200 mAh. Waga tej konstrukcji to 24 g. Czas na klejenie poszycia. Od tego momentu waga będzie rosła w postępie geometrycznym

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Wkleiłem dolne poszycie kadłuba. Materiał - depron 3 mm

[link widoczny dla zalogowanych]

Wewnętrzne spoiny pokryłem dodatkowo cieńką warstwą poliuretanowego, wodoodpornego kleju do drewna. Wykorzystałem fakt, że klej ten pod wpływem wilgoci zawartej w powietrzu lekko się pieni. W założeniu miało to wzmocnić połączenie, wypełnić i uszczelnić wszelkie szczeliny. Czy zasadne było stosowanie tej metody zważywszy, że kadłub będzie oklejany? Nie wiem, ale sądzę, że nie zaszkodzi a przyrost wagi jest znikomy. Wklejenie poszycia znacznie usztywniło konstrukcję i nie jest już ona taka chętna do skręcania się Wesoly

[link widoczny dla zalogowanych]

Wkleiłem półkę na odbiornik i przednią "szybę". Konstrukcja kadłuba niemal gotowa. Pozostało mi jedynie wklejenie elementów wzmacniających mocowanie podwozia i bocznych pływaków. Waga - 40 g

[link widoczny dla zalogowanych]

Czas na dalsze oklejanie Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
a_skot
MODELARZ



Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole

PostWysłany: Sob 19:17, 01 Gru 2007    Temat postu:

Prace nad kadłubem posunęły się nieco do przodu. Wzmocniłem drugą wręgę i podparłem półkę na pakiety. Wklejone też zostały rurki bowdenów.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

W tak zwanym międzyczasie zabrałem się za nos modelu.

[link widoczny dla zalogowanych]

Widoczny otwory to "komora balastowa" Wesoly Duży, to "komora właściwa" Wesoly a małym wsypywana będzie śrucina.
Czas zabrać się za oklejanie kadłuba.
Na fotce poniżej przedstawiam kadłub niemal całkowicie oklejony. Pozostało jedynie dokleić górne poszycie i jego dolną, ogonową część. Widoczne paski depronu 6 mm mają za zadanie zwiększyć powierzchnię styku górnego poszycia. Kilka słów o elementach sterczących z boku kadłuba. Sosnowe pręty 3 mm będą konstrukcją nośną bocznych pływaków, a widoczne rurki bowdena, to gniazda do mocowania podwozia. Rurki przechodzą przez całą szerokość kadłuba, więc nie powinny (przy założeniu, że spoina będzie szczelna) pozwolić na przedostawanie się wody do wnętrza kadłuba.

[link widoczny dla zalogowanych]

No i klei się górne poszycie. Jeśli pojawią się możliwości, dziś zamknę kadłub.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomeg
MODELARZ



Dołączył: 07 Gru 2007
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grudziądz

PostWysłany: Sob 12:09, 08 Gru 2007    Temat postu:

A propos farb o dobrym kryciu, polecam Montany. Są to gęste farby do graffiti o dobrym kryciu. Niestety nie wiem, jak posłużyły by do malowania modelu, więc wszystko na własną odpowiedzialność. Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
a_skot
MODELARZ



Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole

PostWysłany: Nie 21:04, 09 Gru 2007    Temat postu:

Żeby nie było Laughing - prace nad modelem trwają. Zabrałem się za usterzenie. Na początek jednak gotowy już niemal kadłub z wklejonym i wstępnie obrobionym nosem

[link widoczny dla zalogowanych]

I wspomniane wcześniej, przygotowane już do oklejania elementy usterzenia. Krawędzie oklejone balsą 6 x 3 mm. W statecznik poziomy i pionowy wklejone zostały patyczki od szaszłyków. Ich rola jest dwojaka. W stateczniku poziomym posłużyły do uzyskania płasko - wypukłego profilu "jakiegoś tam" Wink a ponadto, ich wystające końce posłużą do umocowania bocznych stabilizatorów. W pionowym zaś pomogły uzyskać profil dwuwypukły i pomocne będą przy montażu całości

[link widoczny dla zalogowanych]

I wstępna przymiarka

[link widoczny dla zalogowanych]

Usterzenie obarczone jest pewną wadą. Materiałową. Otóż z braku gładkiego depronu 6 mm Smutny zmuszony byłem kleić elementy z depronu 3 mm, a to miało znaczny wpływ na wagę całości. Kompletne usterzenie, przed oklejeniem waży 57 g jeśli dodać do tego papier, farby... Będzie ciężko Szlifowanie rowkowanego depronu 6 mm nie miało sensu - uzyskałbym wówczas gładki depron 3 mm Wink - a oklejanie rowkowanej "szóstki" nie ma sensu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kojot707
MODELARZ



Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chojnów

PostWysłany: Nie 18:34, 06 Sty 2008    Temat postu:

Witam!
Gdzie mogę znaleść plany tego modelu?
Za podpowiedz z góry dziękuje
Pozdrawiam Wojtek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek T-bolt
MODELARZ



Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 15:10, 07 Sty 2008    Temat postu:

W pierwszym poście pisze że na Rc grup.

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
a_skot
MODELARZ



Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole

PostWysłany: Pon 10:25, 21 Sty 2008    Temat postu:

Drake ukończony - no niemal. Trawło to całą wieczność. Trochę też zaniedbałem swoją relację z budowy i brak mi kilku fotek. Ale zważywszy, że moje modele nie są budowane z prędkością światła, a po drodze i Święta i Sylwester...
Ale od początku.
Zrobiłem nowe usterzenie. Tym razem jedynie z depronu 6 mm (rowkowanego). W stosunku do poprzedniej wersji niemal 2,5 krotnie lżejsze. Przed oklejeniem i przed malowaniem ważyło 21g, a na gotowo - 57g.
Następnym krokiem było ukończenie kadłuba. Ze względu na wagę zmieniłem schemat malowania. Zastosowałem dobrze kryjące kolory ogranicając żółty do minimum. Ze względu na "pancerność", dno oklejone zostało dwiema warstwami zwykłego papieru (drukarkowego). Waga kadłuba przed malowaniem - 133g. Po pokryciu podkładem, a przed szlifowaniem, waga wyniosła 139g. Po przykrych doświadczeniach ze skrzydłem, kontrolnie ważyłem konstrukcję po każdej operacji i w zasadzie podaję te wagi bardziej z "dziennikarskiego" obowiązku. Kadłub po pomalowaniu waży 148g.
Kolejnym etapem było wykonanie bocznych pływaków. Konstrukcja oparta została na prętach bukowych 4 i 3 mm uzupełnionych depronem 6 i 3 mm. Ich waga - na "surowo" 7g, a po oklejeniu i pomalowaniu podkładem - 11g. Całość zmontowana i pomalowana prezentuje się tak:

[link widoczny dla zalogowanych]

Waga tego co widać (z zamontowanymi serwami) 219g.
Na zdjęciu widoczne jest podwozie. Przednie jest demontowalne a tylne stanowi na stałe wstawione najmniejsze kółeczko jakie udało mi się znaleźć. Szczegóły podwozia prezentują poniższe fotki:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Waga podwozia - 20g
Wprowadziłem też drobną modyfikację skrzydła. Zrobiłem otwory którymi, jak mi się wydaje, wtłaczne będzie powietrze służące do dodatkowego chłodzenia regulatora.

[link widoczny dla zalogowanych]

No i "urodziła" się owiewka silnika.

[link widoczny dla zalogowanych]

Zabezpieczyłem też przed przypadkowym rozłączeniem przedłużacze serw. Jako zabezpieczenie zastosowałem odrobinę kleju na gorąco.

[link widoczny dla zalogowanych]

Kilka słów o dekielku elektrowni. Wykonany jest ze sklejki 1 mm a uszczelkę stanowi taka większa recepturka. Szczegóły poniżej.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Całość - kadłub, stateczniki i pływaki pokryte zostały akrylowym, wodorozcieńczalnym lakierem do podłóg. Tym razem aerografem. Powłoka nie jest tak błyszcząca jak po pędzlu, ale i tak wygląda zdecydowanie lepiej niż przed tą operacją. Na koniec niemal gotowy model:

[link widoczny dla zalogowanych]

Pozostały mi jedynie prace regulacyjne i wyważenie modelu. Kadłub kompletny (bez baterii) waży 367g, skrzydło 400g, zatem model do lotu ważył będzie ok. 900g. Ciężko. Może okazać się, że konieczna będzie zmiana silnika. Ale tę decyzję podejmę po próbach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
a_skot
MODELARZ



Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole

PostWysłany: Sob 21:21, 05 Kwi 2008    Temat postu:

Prace nad modelem zakończyłem jakiś czas temu. SC ustaliłem 60 mm od krawędzi natarcia. Został wstępnie wyregulowany i czekał na swój dzień. Wiejące w ostatnim okresie wiatry uniemożliwiły podjęcie jakichkolwiek prób w locie. Jakiś czas temu, korzystając z okazji, odbyły się tylko pierwsze próby kołowania. W pomieszczeniu, bez wiatru, na gładkiej posadzce, model zbierał się już przy 1/3 gazu. Na zewnątrz okazało się jednak, że podwozie ustawione jest zbyt blisko SC i na nierównościach "wali" się na nos - poprawione

[link widoczny dla zalogowanych]

Niejako przy okazji, w basenie p.poż. odbyła się próba wodowania. Ta przynajmniej wypadła pozytywnie. Model był stabilny, a pomocnicze pływaki ledwie dotykały powierzchni wody. Z braku linki nie robiłem prób silnikowych. Nie miałem ochoty ściągać go bosakami

[link widoczny dla zalogowanych]

Dziś Drake poleciał Lata powoli i dostojnie Na starty z wody będę musiał poczekać jeszcze. Próby przeprowadzane były na dwóch śmigłach: 8x4 i 8x4x3 HD. Okazało się, że model zdecydowanie bardziej lotny jest ze śmigłem 8x4. Z trójłopatowym był mniej żwawy i jakby nieco trudniejszy w pilotażu. Film był robiony (aparatem) ale jego jakość jest tragiczna, więc póki co same fotki.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Nauczony przykrym doświadczeniem z Beaver'em tym razem stery oddałem staremu wyjadaczowi
_________________


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WIRTUALNA MODELARNIA Strona Główna -> MAŁE JEST PIĘKNE Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin