|
WIRTUALNA MODELARNIA modelarstwo lotnicze
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
f-150
MODELARZ
Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: KRAKÓW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 11:01, 29 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
odrazu po wyrzucie wali w dół,mam wrażenie jakby prędkość startu była za mała.Podczas prób z pasa model miał tendencję do podrywania się jednak felerne tylne kółko przeszkadzało(już naprawione).Spróbuję tak jak mówisz,ale jeszcze przesunę środek ciężkości do tyłu tak jak wyliczyłem sam a nie za pomocą programów komputerowych(Różnica ok 1cm).Na razie jestem chory ale do końca tygodnia postaram się to zrobić.To jest pierwszy model który przyspożył tyle problemów z oblotem.Może ktoś z obserwujących temat ma jakieś sugestie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
f-150
MODELARZ
Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: KRAKÓW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 22:49, 29 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
udało się.Model lata Nie dawało mi spokoju co może być przyczyną nielotności sprzętu.Po przesunięciu środka ciężkości do tyłu (ok.30% jak w mądrych książkach)i solidnym przyklejeniu zębatki silnika model wykonał najpierw krótki lot ok.10m z mocną tentencją do opadania.Drugie podejście wysokość trymerem lekko do góry i lot na wysokości 2-3m na odległość ok.50m.Trzecie podejście wys.4-5 m dystans ok 100m.Podczas lądowania uszkodziłem drugi raz maskę silnika i stwierdziłem że na dziś wystarczy szkoda zniszczyć model,pozatym mocno wiało.Idąc przez łąkę do domu stwierdziłem że przestało wiać,szybka decyzja"spróbuję jeszcze raz".Wyrzut,model lekko przepada,drąg na siebie i .....poszedł do góry.Już nie odpuściłem,wzniosłem się na ok10m,wykonałem jedno okrążenie łąki i wylądowałem.Nie chciałem kusić losu bo znów zaczęło wiać.Oczywiście nie byłbym sobą gdybym nie kombinował i dochodząc do domu wykonałem próbę kołowania i lekkiego poderwania na asfalcie.Wszystko ok model kołuje idealnie prosto i podrywa się.
Podsumowując :model wymaga mocnego wyrzutu ,po wyrzucie lekko przepada,reakcja na ster wysokości i lotki spokojna natomiast na ster kierunku reaguje nerwowo.Muszę jeszcze dociążyć model na ogon(10g w sumie będzie 30-35g),sprawdzić i chyba wymienić przekładnię,bo dziwnie ciężko pracuje i śmigło nie osiąga maksymalnych obrotów.Tyle na dzisiaj.Następnym razem będą zdjęcia i może filmik
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
santana
MODELARZ
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 16:41, 30 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
Mówisz o dociążeniu na ogon a nie możesz cofnąć pakietu zeby juz nie dodawać wagi sądze ze masz dośc miejsca na takie rozwiązanie
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wojtek
INSTRUKTOR
Dołączył: 01 Wrz 2005
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: cz-wa
|
Wysłany: Śro 22:44, 30 Maj 2007 Temat postu: jedynie słuszne rozwiązanie |
|
|
I to jest jedynie słuszne rozwiązanie! Należy unikać sytuacji dokładania balastu na ogon. Choć czasem nie ma innego wyjścia. Zgodnie z prawem Murphy"ego każda naprawa, usunięce usterki i tak przesuwa środek ciężkości do tyłu. Ech zdaje się, że coś pokopałem bo tę regułę ustalił jedn z polskich konstuktorów.
Sprawdzę to.
ps.
Skoro już o Marphy'm to aby nie wyść na jego pomocnika zawsze wszystkie elementy składowe ważyłem i wstępnie przeliczałem momenty równowagi lub po prostu umieszczłem je, wszystkie na podpartej desce balsowej, sprawdzając równowagę układu. Unikając w ten sposób przykrych niespodzianek.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
f-150
MODELARZ
Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: KRAKÓW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 23:11, 30 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
Pakiet już przesunąłem dzisiaj rano, ale zyskałem tylko 10g.Więcej nie dam rady bo zaczyna się mocowanie serw.Dzisiaj oszlifowałem krawędzie i cały model.Zmieniłem osłonę mocowania skrzydła(wygląda teraz dużo lepiej) i pokryłem całość dwoma warstwami sidoluxu.Jutro kupię lakiery i biorę się za malowanie(własnie będę teraz szukał sposobów malowania na stronie De haviland'a).Jutro rano wrzucę zdjęcia z dzisiejszych prac.
[img][link widoczny dla zalogowanych][/img]
a to nowe oprofilowanie mocowania skrzydła
[img][link widoczny dla zalogowanych][/img]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez f-150 dnia Wto 13:46, 19 Cze 2007, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
santana
MODELARZ
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 16:01, 31 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
Co sie dzieje ze to takie wszystko rozciągnięte?? A wogule to mam pytanie dotyczące tego sidoluxu czy kładziesz te sidolux bezpośrednio na depron czy na oklejony depron , czym to znaczy jakimi lakierami puzniej malujesz . Ja do tej pory malowałem depron emaliami akrylowymi , wogule nie uszkadzaja depronu i trzymaja sie dobrze tyle ze trzeba malowac kilka razy sądze ze natryskowo aerografem wystarczyło by tylko 2 razy ale to melodjia przyszłości ( kompletuje części składowe kompresora) a emalje akrylowe są drogawe z tąd moje pytanie co do lakierów którymi bedziesz malował
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
f-150
MODELARZ
Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: KRAKÓW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 22:19, 31 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
Trochę się rozjechało,ponieważ przeskalowałem zdjęcia ale ich nie wyciołem,tło zostało w rozmiarze rzeczywistym.Jutro to poprawię.
Depron malowałem bezpośrednio sidoluxem bez laminowania papierem(bo powiem szczerze nie chciało mi się).Teraz trochę tego żałuję bo powierzchnia miała by wiekszą gładkość ,ale damy radę.Przedtem używałem lakierów akrylowych samochodowych,ale gdy dziś pojechałem do sklepu(tego z napisem w kolorze pomarańczowym i logiem bobra)to troszeczkę się zdziwiłem.Zawsze mieli super wybór kolorów i wielkości opakowań w przystępnej cenie.W tej chwili zlikwidowali lakiery samochodowe,pozostały tylko dekoracyjne na bazie żywic syntetycznych.Taki więc zakupiłem.Są ok. chociaż mogły by trochę lepiej kryć.Jutro muszę kupić następny bo jeden na pokrycie zielonego depronu to za mało,cena ok.13 zł za 400ml też nie jest mała.Tu nasuwa się pytanie,czy nie lepiej było kupić biały depron 6 mm(27 zł za 1,25m2) i tym samym zaoszczędzić na lakierze?Jak zsumuję to pomalowanie wyjdzie mnie 100 zł(Chore ).Jutro muszę podszlifować i nałożyć następną warstwę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
santana
MODELARZ
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 17:57, 01 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
To ja pozostane przy emalji akrylowej i malowaniu pędzelkiem (dopuki nie zrobie kompresora),może dłużej trwa ale z tego co mówisz to jest bardziej wydajnie no i co za tym idzie tańsze . Niewiem czy wiesz ale a_skot chce do swojego DHC 2 beavera zastosować śmigło trójłopatowe
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
f-150
MODELARZ
Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: KRAKÓW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 20:42, 01 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Już rozmawiałem z nim w tej sprawie.Ja też otym myślę pod warunkiem że znajdę takie śmigło odpowiadające paramatrom śmigła dwułopatowego które teraz mam(11x8).Będzie wyglądał jak oryginał.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
f-150
MODELARZ
Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: KRAKÓW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 11:38, 04 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Kilka zdjęć w trakcie malowania [img][link widoczny dla zalogowanych][/img][img][link widoczny dla zalogowanych][/img][img][link widoczny dla zalogowanych][/img][img][link widoczny dla zalogowanych][/img]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
a_skot
MODELARZ
Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Opole
|
Wysłany: Pon 12:45, 04 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Witam
Wywołany trochę przez Santanę do tablicy - zgłaszam się
Chwilę ta moja rejestracja trwała ale już jestem
Fajny ten Twój Beaverek. Z wielkim zainteresowaniem śledziłem Twoje potyczki z wyważaniem. Pakiety już do mnie idą, więc za niedługo (jak mi zaś coś nie wyskoczy ) i mnie to będzie czekało
Kilka słów "krytycznych" o modelu
Z tego co wyczytałem to masz 11x8? Duże Może całość wygląda lepiej "na żywo" ? W końcu model od mojego jest nieco większy. Ale masz za to przewagę nade mną - łatwiej będzie dobrać Ci trójłopatowe. Ja w swoim - bezszczotka - mam 8x4 i zbliżone trójłopatowe muszę zamawiać Póki co, ulotnię go na tym co mam.
I rada na koniec. Wypada abyś teraz całość "przeciągnął" sidoluxem. Rozprowadzaj go cieńką warstwą, wilgotnym pędzlem. Dwie lub trzy warstwy. Przyrost wagi niewielki, a uzyskasz ładną szklistą powłokę.
Ale się rozpisałem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
f-150
MODELARZ
Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: KRAKÓW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 13:51, 04 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Co do sidoluxu to nie ma takiej potrzeby,ponieważ jak wcześniej pisałem użyłem lakierów na bazie żywic syntetycznych i mają dobry połysk.Więcej sidoluxem już raczej nie osiągnę ale zrobię próbę na klapce od akumulatora.Śmigło jest duże to prawda i mam je zamiar zmienić,może 10 lub 9 cali srednicy ale sprawdzę to doświadczalnie.W poprzednim modelu Pipera (600g) latałem na oryginalnym śmigle 11x4,7 (napęd GWS 350C) i czas lotu wynosił ok 2,5 min.Po zmianie śmigła na 10X8 czas lotu wydłużył się do ponad 5min i latam na pól gazu(zasilanie sanyo 7X500AR).
Docelowo zmienię akumulator na większy i wyższe napięcie 9,6v,ponieważ silnik Permax 480 który mam teraz w Beaverze jest na 7,2 i można go śmiało przewoltować.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wojtek
INSTRUKTOR
Dołączył: 01 Wrz 2005
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: cz-wa
|
Wysłany: Pon 18:13, 04 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Czy mógłbyś pstryknąć zdjęcie dokładnie z profilu czyli z boku aby wyglądało jak rzut boczny na rys. technicznym? Wpatrywałem się ogonek i odniosłem wrażenie, że poziomy może być lekko na kątach dodatnich. Kiedyś udało mi się tak wkleić statecznik poziomy (mistrzostwo świata do dzisiaj nie umiem tego zapomnieć) efekt był taki, że model leciał do przodu jak helikopter na plecach (lekko naciągając). W każdym razie leciał ze śmigłem skierowanym w dół.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
f-150
MODELARZ
Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: KRAKÓW Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 13:16, 05 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
To już prawie wersja ostateczna,pozostał jeszcze emblemat na stateczniku pionowym.Mam już zrobiony i dziś go nakleję.Zrobiłem dwa zdjęcia tak jak sugerował Wojtek.Istotnie na zdęciach tak wygląda ale jest to złudzenie spowodowane liniami na kadłubie(w rzeczywistości biegną lekko w dół).Pomiary wykazują że wszystko jest ok.Po ostatnim locie obniżyłem mocowanie krawędzi spływu o 4mm i w ten sposób zmieniłem kąt zaklinowania płata.(Testowałem na podkładkach pod krawędzią natarcia)[img][link widoczny dla zalogowanych][/img][img][link widoczny dla zalogowanych][/img][img][link widoczny dla zalogowanych][/img]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
a_skot
MODELARZ
Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Opole
|
Wysłany: Wto 20:36, 05 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Malowanie - mistrzostwo świata Jestem pod wrażeniem. Gratuluję. Chyba muszę nad swoim popracować trochę w tym temacie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|