|
WIRTUALNA MODELARNIA modelarstwo lotnicze
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MARIUSZ
Administrator
Dołączył: 27 Lip 2005
Posty: 1179
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 93 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Nie 17:43, 25 Gru 2005 Temat postu: "32" konstrukcyjny model klasy F6B (+plan) |
|
|
Witam
Na prośbę kilku modelarzy „lubiących wręgi i żeberka” przedstawiam model „32” . Modelem tym startował na 1 M.P. w klasie F6B Adam Janus zdobywając tytuł Mistrza Polski.
Model został specjalnie zbudowany do startów w tych zawodach. Jako model rezerwowy służył dolnopłat „33”.
Założeniem konstrukcyjnym było opracowanie modelu do lotów akrobacyjnych w hali o konstrukcji tradycyjnej (żeberkowej) możliwie lekki i wytrzymały.
Model wykonany jest głównie z listewek balsowych 3x3 mm (kratownica kadłuba i stateczniki i lotki) listewki balsowej 4x4 mm (krawędź spływu). Żeberka skrzydeł – balsa 1,2 mm, krawędź natarcia skrzydeł to przecięta na pół rurka węglowa o średnicy 10mm, kratownica przodu kadłuba i dźwigar statecznika poziomego przekładka węgiel – balsa – węgiel, podwozie modelu kompozyt węglowo aramidowy. Pokrycie modelu z foli metalizowanej (koc ratunkowy).
Model jest dość trudny w wykonaniu i nie polecam jego budowy początkującym modelarzom.
Plan montażowy w skali 1:1 [link widoczny dla zalogowanych]
Podczas budowy modelu wprowadziłem niewielkie modyfikacje przedniej części kadłuba tak że moel startujący w zawodach trochę rożni się od rysunku na planie.
skrzydła modelu w czasie montażu
szczegół konstrukcji skrzydła
kratownice kadłuba
model w locie
pozdrawiam i życzę udanych lotów Mariusz
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez MARIUSZ dnia Wto 0:32, 03 Sty 2006, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Geralt
MODELARZ
Dołączył: 19 Paź 2005
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 15:12, 28 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Czy potrofisz ocenić procentowo zysk na wadze takiego modelu w stosunku do konstrukcji depronowej?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MARIUSZ
Administrator
Dołączył: 27 Lip 2005
Posty: 1179
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 93 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Śro 23:25, 28 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Witam
przy klasycznej konstrukcji można urwać ok 30 % z ciężaru pustego modelu, ale pod warunkiem bardzo przemyślanej konstrukcji i z użyciem węgla i kewlaru na wzmonienia. Problemem jest też pokrycie modelu, cienka bibułka japońska jest za słaba, "model span" trochę za ciężki, folia z koca ratunkowego trudno się naciąga i może być powodem zakłuceń aparatury sterującej.
Idealnym pokryciem jest folia kondensatorowa stosowana w kondensatorach rozruchowych silników elektrycznych, natomiast najszersza rolka pozyskana z kondensatora ma 70 mm. Na pewno gdzieś można kupić taką folię ale jeszcze się tego nie dowiedziałem (jeśli ktoś wie to był bym zobowiązany za info).
pozdrawiam Mariusz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|