|
WIRTUALNA MODELARNIA modelarstwo lotnicze
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krokodylek
MODELARZ
Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radomyśl Wielki Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 21:47, 03 Kwi 2010 Temat postu: Zabezpieczanie krawędzi natarcia. |
|
|
Mam krótkie pytanko czy da się zabezpieczyć w jakiś sposób krawędź natarcia przed uszkodzeniami w modelu klasy F1 A/M. Chodzi mi o uszkodzenia typu lekkie uderzanie np. w drzewo .
Ja myślałem żeby pociągnąć żyłkę od końca skrzydła przez dziób do drugiego końca skrzydła ,mogło by to w jakimś stopniu zamortyzować uderzenie. Ale to chyba głupi pomysł. Proszę o odpowiedź.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
karolsefory
MODELARZ
Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 303
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sokółka Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 8:12, 04 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Taśma wzmacniana włóknem szklanym żyłka też mogłaby pomóc. Ake przy mocniejszym uderzeniu jeżeli by nie pękła to coś innego by się połamało a tego byś nie chciał
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Elkabanos
MODELARZ
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 712
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 2/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 9:50, 04 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Daj pręt węglowy na górnej powieszchni natarcia przy okazji będziesz miał turbulator czy jakoś tak niech się wypowie ktoś kto się na tym zna ale daj fotke modelu bo w tej klasie różnie bywa jedne za natarcie maja listwe sosnową drugie mają balsowe natarcie więć ciężko określić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krokodylek
MODELARZ
Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radomyśl Wielki Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 13:01, 04 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Ten model to stratus [link widoczny dla zalogowanych] krawędź natarcia jest balsowa .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gall Anonim
MODELARZ
Dołączył: 26 Mar 2007
Posty: 696
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 19:17, 04 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Można wstawić tak zwaną pozorna listwę natarcia, czyli pomiędzy żebrami a natarciem właściwym wstawić cienką listewkę np sosnową, fornir, albo wykonać nacięcie w balsowym natarciu i wpuścić poziomo wzdłuż natarcia listewkę węglową, patent z nie których A2. Turbulator nie ze względu na to, że odpowiedniej grubości pręcik będzie za słaby, a jak wstawisz odpowiedni pod względem wytrzymałości to będzie za bardzo zaburzał opływ płata. Można jeszcze prościej i wstawić półżebra.
Tak czy inaczej moim zdaniem jest to bezcelowe bo to mały model szkolny więc nie warto go dopancerzać, sama konstrukcja jest już zbytnio usztywniona i kretoodporna. W końcu nie latamy w lesie, a "Jaskółki" nie mają takiej doskonałości, aby gdzieś daleko odlecieć w poszukiwaniu drzew.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krokodylek
MODELARZ
Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radomyśl Wielki Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 20:40, 04 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Wielkie dzienki już wszystko rozumiem. Może zastosuję któryś z waszych propozycji do wzmocnienia centropłatu bo moim zdaniem wzmacnianie uszu nie ma tu żadnego sensu .
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez krokodylek dnia Nie 20:43, 04 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sajgon
MODELARZ
Dołączył: 28 Cze 2009
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Leszno Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 0:36, 05 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
F1A/M lata się na dużych wolnych przestrzeniach.
Wątpię żeby te wzmocnienia coś dały ponieważ drzewo to drzewo uderzenie zawsze będzie miało przykre skutki.
Jeśli coś wkleisz to na 100 % uszkodzi to model bo jedyną rzeczą która może wystawać poza profil to turbulator, który musi znajdować się w odpowiedniej odległości od krawędzi natarcia, trzeba zrobić z odpowiedniego materiału więc to nie takie proste.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Elkabanos
MODELARZ
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 712
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 2/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 13:25, 05 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Uwież mi że mój Tukan jak się w życiu nalatał to jedynym pęknięciem jest ogon złamał się przy statecznikach mojemu koledze też ale przy kałubie to świadczy o pancerności tego modelu że ''po dupie'' nie dostają skrzydła i stery, a sosnowa lisatwa na ogonie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krokodylek
MODELARZ
Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radomyśl Wielki Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 22:09, 05 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Zadałem głupie pytanie przecież na mniejszych łąkach można po prostu zanocować skrzydło na słabszych gumach i wtedy jak uderzy w coś skrzydłem to nie powinno mu się nic stać .a na lotnisku można zamocować skrzydło mocniej. przydać się to może też wtedy gdy mam jeszcze nie wyregulowany model. Już to sprawdziłem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|