Forum WIRTUALNA MODELARNIA Strona Główna WIRTUALNA MODELARNIA
modelarstwo lotnicze
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

różnica miedzy silnikiem żarowym a samozapłonowym

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WIRTUALNA MODELARNIA Strona Główna -> Dział techniczny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
NiccoMartin
MODELARZ



Dołączył: 11 Wrz 2011
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 15:01, 03 Gru 2011    Temat postu: różnica miedzy silnikiem żarowym a samozapłonowym

Witam nie moge znalezdz w internecie szczegółowych informacji na ten temat wiec pisze tu zastanawia mnie to jak mieszanka zapala sie w silniku samozaplonowym przeciez nie wytworzy takiego cisnienia jak diesel ,wiem ze w żarowym zapala sie od swiecy a w samozaplonowym?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krokodylek
MODELARZ



Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radomyśl Wielki
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 18:40, 04 Gru 2011    Temat postu:

Wystarczyło wpisać w google (drugi link) [link widoczny dla zalogowanych]
Wystarczy trochę chęci Mruga


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
x
MODELARZ



Dołączył: 22 Paź 2007
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 23:00, 19 Sty 2012    Temat postu:

Najprościej mówiąc, paliwo w silnikach samozapłonowych to eter nafta i olej. Olej służy do smarowania, nafta jest paliwem właściwym a eter "zapalaczem", a to dlatego że zapala się już w temperaturze 170*C . Moment zapłonu w dorosłych dieslach to moment wtrysku paliwa do komory spalania. W modelarskich silnikach zapłon ustawia się poprzez zmianę stopnia sprężania dokręcając albo wykręcając śrubę przesuwającą przeciwtłok. Jeśli chodzi o stopień sprężania to małe silniczki modelarskie mają taki sam stopień sprężania lub nawet większy niż duuże silniki Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
NiccoMartin
MODELARZ



Dołączył: 11 Wrz 2011
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 14:21, 21 Sty 2012    Temat postu:

czyli jak bym do takiego silniczka dorobił wtrysk bezpośredni to działał by mi na ropie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
x
MODELARZ



Dołączył: 22 Paź 2007
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 17:05, 21 Sty 2012    Temat postu:

tak;) Jakiś czas temu usiłowałem odpalić na czystej ropie starego Rytma nawet się udało ale mocy miał tyle że jak odejmowałem rozrusznik to natychmiast gasł. Chodzi o to że ropa jest paliwem które bardzo trudno odparowuje i tworzy kiepskiej jakości mieszankę paliwowo powietrzną. Co niestety jest powodem "niepracy" silnika.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
NiccoMartin
MODELARZ



Dołączył: 11 Wrz 2011
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:10, 21 Sty 2012    Temat postu:

Robi się ciekawie Smile bardzo bym chciał mieć w domu taki silniczek nie koniecznie żeby go użyć do modelu ale żeby fascynować sie samą jego pracą i nie musieć kupować drogich paliw do silników modelarskich a iskrowe ponad 1000zł Smutny może masz jakiś patent na to ....jakie paliwo/lub coś domieszać do ropy może nitro?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
x
MODELARZ



Dołączył: 22 Paź 2007
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 0:39, 22 Sty 2012    Temat postu:

Niestety paliwa samozapłonowe są droższe od paliw żarowych ze względu na cenę tego najważniejszego składnika eteru. Niewielkie ilości eteru można pozyskać z samostartów do silników diesla i mieszać go z naftą i olejem rycynowym. Wadą silników smozapłonowych jest niestety straszny smród, zarówno paliwa jak i spalin Smutny

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WIRTUALNA MODELARNIA Strona Główna -> Dział techniczny Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin