|
WIRTUALNA MODELARNIA modelarstwo lotnicze
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
NiccoMartin
MODELARZ
Dołączył: 11 Wrz 2011
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 14:15, 16 Wrz 2011 Temat postu: podlaczenie silnika |
|
|
witam jestem poczatkujacym czy mozna podlaczyc silnik 3 fazowy modelarski bez regulatora? czy ten silnik jest na prad zmienny czy staly?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kontousuniete
MODELARZ
Dołączył: 11 Sty 2011
Posty: 584
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 1/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 16:02, 16 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Tego silnika nie odpalisz bez regulatora.
Te silniki są prądu stałego (silnik bez szczotkowy prądu stałego).
I nie są to silniki 3-fazowe (choć tak się przyjęło to tak nie jest )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
NiccoMartin
MODELARZ
Dołączył: 11 Wrz 2011
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 17:12, 16 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
kiedys na jakims forum ktos pisal zeby 2 kable zlaczyc i dac plus a do 3 dac minus nie jest tak? a co w sobie ma ten regulator ze bez niego nie bedzie dzialac ? czy mozna regulator bezposrednio zasilic z bateri zeby podlaczony do niego silnik uruchomic?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kontousuniete
MODELARZ
Dołączył: 11 Sty 2011
Posty: 584
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 1/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 22:21, 16 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Odbiornik - regulator - silnik
........................|
...................Bateria
Tak wygląda schemat podłączenia tego wszystkiego, nic mi więcej nie wiadomo.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kontousuniete dnia Pią 22:23, 16 Wrz 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
NiccoMartin
MODELARZ
Dołączył: 11 Wrz 2011
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 8:31, 17 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
dzieki WM ale to jeszcze nie wszystkie moje pytania bede z wami w kontakcie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
NiccoMartin
MODELARZ
Dołączył: 11 Wrz 2011
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 14:24, 17 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
a jak wyglada schemat podlaczenia z silnikiem zwyklym szczotkowym na 2 piny bez regulatora?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomasz
MODELARZ
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 463
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Sob 16:59, 17 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Zwykły silnik szczotkowy możesz podłączyć bezpośrednio do baterii o odpowiednim napięciu jak podłączysz plus do jednego minus do drugiego to się będzie kręcił ze stałymi obrotami w jedną stronę jak zamienisz przewody to będzie się kręcił w przeciwną stronę i to cała filozofia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
NiccoMartin
MODELARZ
Dołączył: 11 Wrz 2011
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 17:12, 17 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
wiem jak podlaczyc silnik bezposrednio do bateri ale nie wiem jak to zrobic zeby bylo jakos podlaczone do odbiornika ze kiedy wciskam guzik na pilocie to wlacza sie i leci
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kontousuniete
MODELARZ
Dołączył: 11 Sty 2011
Posty: 584
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 1/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 21:50, 17 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Przecież podałem ci schemat, odbiornik jest zasilany z regulatora i on steruje regulatorem przy pomocy nadajnika.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
NiccoMartin
MODELARZ
Dołączył: 11 Wrz 2011
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 10:26, 18 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
to do silnikow szczotkowych tez sa regulatory? juz wiem dlaczego do bezszczotkowych musi byc regulator i co w sobie ma. Mozna dac bezposrednio na regulator prad z bateri bez aparatury zeby tylko tak przetestowac silnik bezszczotkowy? czy mozna do silnika bezszczotkowego np 30a kupic regulator 60 a bo mam nietypowe zrodlo zasilania i nie chce spalic regulatora??
nie wkurzajcie sie na mnie za tyle pytan
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez NiccoMartin dnia Nie 10:27, 18 Wrz 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kontousuniete
MODELARZ
Dołączył: 11 Sty 2011
Posty: 584
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 1/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 10:59, 18 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Regulator jest po to abyś mógł płynnie sterować ciągiem silnika i tyle.
Regulator możesz dać i 200 Amper...ale widać że mało wiesz...poczytaj w necie o tym bo jest tego pełno...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
NiccoMartin
MODELARZ
Dołączył: 11 Wrz 2011
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 15:03, 18 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
jest w necie ale prawie nigdy nie moge znalezdz tego czego szukam no dobra ostatnie pytanie bardzo wazne dla mnie :poniewaz mam troche inne zrodlo energi musze wiedziec czy ten silnik bezszczotkowy jak mu dam np 20% wiekszy prad to czy ten silnik pracujac bedzie sie powoli lub szybko nagrzewal tak jak szczotkowe czy moze sie od razu spalic ? bo naprzyklad do szczotkowego damy wiecej pradu i szybciej sie kreci i sie nagrzewa a te bezszczotkowe (przypuscmy ze regulator mamy mocny) to z nimi nie wiadomo
jeszcze jedno jak odbiornik jest zasilany do 6v a bede miec baterie 11 to regulator obnizy napiecie do odbiornika zeby go nie spalic? najlepiej jak by ktos mi dal swoje gg bo mam pare pytan a na forum to sie ciagnie i ciagnie...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez NiccoMartin dnia Nie 16:24, 18 Wrz 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kontousuniete
MODELARZ
Dołączył: 11 Sty 2011
Posty: 584
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 1/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 20:44, 18 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Pytanie drugie dot. odbiornika- tak, obniży napięcie.
Pytanie pierwsze:
Jeżeli silnik będzie pracować w dozwolonym w specyfikacji woltażu i na odpowiednim śmigle to będzie się lekko grzać, na pewno się nie spali.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
NiccoMartin
MODELARZ
Dołączył: 11 Wrz 2011
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 22:08, 18 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
a zauwazylem ze taki pakiet 2000mAh ma 20C czyli 100amper to jesli silnik jest np na 7 i np na 30A i bateria ma 7 ale 100 amper to spali regulator lub silnik tak? musze pakiet miec max 30amper?czy regulator tez zmniejszy prad z bateri na silnik do 30A? tym razem to juz naprawde ostatnie pytanie jesli nie to zrobie nowy temat
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kontousuniete
MODELARZ
Dołączył: 11 Sty 2011
Posty: 584
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 1/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 9:53, 19 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Nie, po pierwsze pakiet nie ma 100 Amper tylko mniej więcej 40A (2,2 * 20), po drugie w ogóle tego nie rozumiesz.
Możesz pakiet mieć nawet 100000 Amper a silnik i tak weźmie z tego tyle ile potrzebuje czyli np. 30 Amper, ważne aby regulator miał większą "przepustowość" niż silnik bierze amper.
Sprawa jest prosta, ty (pakiet) masz ogórki które rurą (regulatorem) musisz posłać do klienta (silnik), jeżeli klient chce 20 ogórków (a ty masz 100) to nie ma problemu, problem jest w tedy jeżeli rura jest za mała bo będzie problem z przesyłem ogórków. Problem jest także w tedy jeżeli klient chcę więcej ogórków niż ty posiadasz, w tedy po prostu robi się gorąca (akumulator puchnie i robi się gorący).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|