|
WIRTUALNA MODELARNIA modelarstwo lotnicze
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mader
MODELARZ
Dołączył: 20 Maj 2010
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Białystok Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 21:03, 25 Sie 2010 Temat postu: Śruba z gwitem calowym - zamiana na metryczny |
|
|
Witam.
Składając Piperka .40, w zestawie był komplet śrub i nakrętek samoklinujących do montażu łoża do pierwszej wręgi.
Wkleiłem owe nakrętki nie zdając sobie sprawy, że to gwinty calowe, żywicą no i całą resztę kadłuba. Jest już oklejony.
Problem wystąpił przy pasowaniu silnika (strona 28 instrukcji) na zadaną odległość od wręgi (5-1/8''). Musiałem dokleić do wręgi kwadracik ze sklejki aby uzyskać wymagane 130mm.
No i tu jest problem, bo śruby mocujące łoże mają długość 1''. Teraz aby dokręcić łoże łapie tylko kilka zwojów gwintu każdej śruby (2-3mm) a to zbyt mało jak na mocowanie silnika w modelu. Zjeździłem większość sklepów, hurtowni i warsztatów, ale nikt nie mógł mi pomóc w zdobyciu dłuższych śrub.
Spróbowałem wkręcić śrubę M3, M4 bez rezultatu.
Czy mogę przegwintować ten nieszczęsny calowy gwint na M4 bez uszczerbku wytrzymałości wklejonych nakrętek?
Średnica zewnętrzna śruby: 3,42mm, trzpienia śruby: 3,22mm.
Rozmiar oryginalny śruby w instrukcji: 6-32x1''.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kaziuk
MODELARZ
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa - Wola. Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 7:38, 26 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Odsprzedałbym Ci 6-32 x 1-1/4" Great Planes, ale mam tylko jeden komplet i wolałbym zostawić dla siebie. Gdyby to były 8-32...
Na M4 lepiej w ostateczności, bo przez różnicę skoku usuniesz cały gwint.
Nie lepiej kupić nowe łoże i przesunąć otwory pod silnik?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kaziuk dnia Czw 7:42, 26 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mader
MODELARZ
Dołączył: 20 Maj 2010
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Białystok Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 19:39, 26 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Kaziuk napisał: | Odsprzedałbym Ci 6-32 x 1-1/4" Great Planes, ale mam tylko jeden komplet i wolałbym zostawić dla siebie. Gdyby to były 8-32...
Na M4 lepiej w ostateczności, bo przez różnicę skoku usuniesz cały gwint.
Nie lepiej kupić nowe łoże i przesunąć otwory pod silnik? |
Rano zacząłem gwintować M4 i niestety ale sklejka nie wytrzymała i puściła. "Wykręciłem" tą metodą pozostałe nakretki. Zakupiłem metryczne i wkleiłem, tylko że CA. Było trochę zabawy i wygibasów ale jest OK. Metrycznie. No i do wyjścia na lotnisko już bliżej...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kaziuk
MODELARZ
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa - Wola. Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 20:13, 26 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Super! Domyślałem się, że z grubsza tak się to skończy...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|