|
WIRTUALNA MODELARNIA modelarstwo lotnicze
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slawko_k
MODELARZ
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 0:31, 03 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
no i juz chyba wiadomo dlaczego staje.
4,8V troche malo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MARIUSZ
Administrator
Dołączył: 27 Lip 2005
Posty: 1179
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 93 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Sob 0:34, 03 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Witam
Przepraszam ale nie doczytałem w twoim pierwszym poście że zaslasz silnik z aku 4,8V
Po prostu przy większym śmigle i (lub ) większych obrotach BEC regulatora odcina napięcie (większy pobór prądu )
Tak że silnik najprawdopodobniej jest O.K.
Przy "normalnym " zasilaniu powinno wszysko pracować normalnie a BEC będzie wyłączał silnik dopiero przy rozładowaniu akumulatora.
pozdrawiam Mariusz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slawko_k
MODELARZ
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 9:42, 03 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
BEC nie sluzy do odciecia napiecia do silnika tylko do wytworzenia napiecia dla odbiornika i serw.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
_piotrek_
MODELARZ
Dołączył: 01 Lis 2006
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 17:19, 03 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Dziś zrobiłem "prowizoryczny" pakiet 7,2V.Pracuje w pełnym zakresie drążka (dzięki).Pewnie ten z 10 zwojami także by chodził przy większym napięciu.Jednak według zasad o których pisał Mariusz ,dowijając te kilka zwojów "zamieniłem" troszkę obrotów na troszkę więcej mocy (przynajmniej teoretycznie).A wskazówki Sławka ,poparte arkuszem będę i tak chciał sprawdzić (polak zawsze chce zrobić lepiej) ,jak tylko znajde takie magnesy.Podłączyłem amperomierz ,jednak wskazania wydają mi się zaniżone.Miernik wpiąłem poprawnie ,ale za jego pracę głowy nie dam.Testowałem silniczek na wszystkich śmigłach jakie miałem i tak np.;na śmigle 7x3.5 (myślę że to zostawie docelowo przy nim) miernik pokazał pobór 3.2A ( ) ,a na 8x4 -4,4A.Na pakiecie NiMH polatać można pewnie max 5 min (do kilku godzin przy dobrych wiatrach bo to do motoszybowca ) ,ale niedługo pomyślę o tych Lipolach.Muszę trochę poczytać bo widziałem że odpowiednia ładowarka do nich musi być.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MARIUSZ
Administrator
Dołączył: 27 Lip 2005
Posty: 1179
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 93 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Nie 20:00, 04 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Witam
Z tym BEC'iem kolego @Slawko_k masz całkowitą rację, pisałem to późnym wieczorem i tak jakoś wyszło (powinno być cut-off )
Dla niewtajemniczonych podaję definicję jednego i drugiego:
BEC - układ eliminujący konieczność posiadania osobnej baterii do zasilania odbiornika i serw. Ponieważ zwykle napięcie zasilające odbiornik wynosi max. około 6V w celu uniknięcia stosowania dwóch pakietów akumulatorów stosuje się układ BEC obniżający napięcie z np. 8,4V do 5V. Najczęściej stosuje się monolityczne regulatory napięcia typy 7805 w różnych odmianach prądowych.
Cut-off - układ odcinający zasilanie silnika w momencie spadku napięcia do określonego poziomu w zależności od stosowanego pakietu akumulatorów. Pozwala on zużyć całą energię zgromadzoną w pakiecie bez nadmiernego ich rozładowania (żywotność aku) i po wyłączeniu silnika na bezpieczne wylądowanie bez obawy utraty panowania nad modelem spowodowanej całkowitym rozładowaniem akumulatorów.
Cytat: | dowijając te kilka zwojów "zamieniłem" troszkę obrotów na troszkę więcej mocy (przynajmniej teoretycznie). |
Moc silnika w obu przypadkach pozostanie taka sama, natomiast stosując większą liczbę zwojów zwiększyłeś momęt obrotowy silnika a zmiejszyłeś jego prędkość obrotwą, czyli masz możliwość zastosowania większego śmigła. A jak wiadomo większe śmigło kręcące się z mniejszą prędkością ma większą sprawność (oczywiście pod warunkiem doboru odpowiedniego skoku śmigła do prędkości lotu modelu).
pozdrawiam Mariusz
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez MARIUSZ dnia Pon 0:31, 05 Lut 2007, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sm210
MODELARZ
Dołączył: 10 Sty 2007
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: Nie 23:16, 04 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Witam
Mam pytanie jaki regulator proponujecie do silnika z CD-romu ?Jaki maksymalny prąd można osiągnąć? Czy 18 amperowy to nie przesada?
pozdrawiam SM210
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Patryk Urban
MODELARZ
Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Adelaida - Australia
|
Wysłany: Pon 0:09, 05 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Niech pan uważa panie Mariuszu z tym Cute bo to całkiem co innego znaczy
Cut - odcięcie (itp)
Cute - słodki, miły
Także czasami trzeba czasami sprawdzić co się pisze. Każdy robi błędy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slawko_k
MODELARZ
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 0:11, 05 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Mariusz a jakie smiglo proponujesz do ok 200g 34mk2?
Niektorzy lataja w hali na malych smigielkach nawet GWS 7x3,5 i sobie chwala. Inni zalecaja duze smigla 9 a nawet 10cali ( i naped z przekladna).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MARIUSZ
Administrator
Dołączył: 27 Lip 2005
Posty: 1179
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 93 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Pon 0:30, 05 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Witam
Cytat: | Niech pan uważa panie Mariuszu z tym Cute bo to całkiem co innego znaczy
Cut - odcięcie (itp)
Cute - słodki, miły
Także czasami trzeba czasami sprawdzić co się pisze. Każdy robi błędy |
Szczególnie jak w szkole się uczyło się rosyjskiego zamiast jakiegoś innego pożytecznrgo języka (takie były czasy)
Już poprawiłem
To zależy do jakiego silnika
Ja a swoich modelach "34" stosowałem następujące kombinacje:
silnik z CD o średnicy statora 22 mm nawinęty po 21 zwoi na ząb , magnesy 5x5x1 N-50
Do latania na dworze- 3 li-pol kokam 340 mA/h śmigło 8x4,7
Do aeromusicalu i lotów pokazowych w hali 2 li-pol i śmigło 9x4,7
Do akrobacji 2 li-pol i śmigło 8x4,7
pozdrawiam Mariusz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sm210
MODELARZ
Dołączył: 10 Sty 2007
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: Śro 18:48, 07 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Witam
Mój silnik jest taki sam tylko drut 0,5mm i 14 zwoji na ząb. Ile teoretycznie będzie pobierał prądu?
Pozdrawiam SM210
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
_piotrek_
MODELARZ
Dołączył: 01 Lis 2006
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 18:43, 13 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Mój silnik jest taki sam tylko drut 0,5mm i 14 zwoji na ząb. Ile teoretycznie będzie pobierał prądu? |
Przypuszczam że około 3,5A.Ja mam regla 12A i uważam że mam spooooory
zapas...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
_piotrek_
MODELARZ
Dołączył: 01 Lis 2006
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 23:52, 23 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Witam ponownie w temacie.Przewinąłem kolejny silniczek ,zewnętrzna średnica rotora to 27 mm ,drut 0,5 ;16zw ,12 magnesów.Przy śmigle 7x6 bierze 9,5A ,nie grzejąc się zbytnio ,czy to normalne? (oczywiście pakiet już 7,2V )...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
CrysTal
MODELARZ
Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 284
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ŚREM Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 18:06, 01 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Witam!
Dostałem od znajomego nie działający CD-ROM i wymontowałem z niego silniczek (ten główny, od płyty). Wygląda on tak:
[link widoczny dla zalogowanych]
Pisaliście w tym temacie że przezwajaliście silniki, zmienialiście magnesy itp. Jednak ja nie mam pojęcia jak się za ten silnik zabrać i nie znam w okolicy nikogo kto mógłby mi poradzić.
Chciałbym Was prosić abyście powiedzieli mi co mam z nim zrobić abym mógł go w przyszłości zastosować do jakiegoś małego depronowca.
Ten górny talerz jest nabity na oś, dzisiaj postaram się go zdjąć. Jeśli będzie to konieczne to spróbuję go przezwoić. Na razie proszę powiedzcie mi jak mam zdjąć tą płytkę, nie chcę robić nic na siłę aby nic nie urwać.
Myślę, że dobrze byłoby poruszyć w tym temacie również tą kwestię
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ErAsSo
MODELARZ
Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 371
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 19:26, 01 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
zdejmij najpierw rotor (to szerokie, srebrne na około) i zobacz jakiej grubosci jest drucik, jesli jest b. cienki( kilkanascie zwojow obok siebie) to nie niszcz go tylko odczep niepotrzebne elementy i wstaw zamiast starych magnesów magnesy neodymowe, jesli drut jest gruby to musisz oderwać tą czarną płytkę, wymienic na najcienszy drut jaki znajdziesz i wymien magnesy,
najlepiej jeszcze odchudź rotor, poproś Pana Mariusza o jakies fotki jego lekkiego CDroma i sprobuj zrobic go podobnie[/b]
ps. ten silnik mi nie wyglada na trójfaze...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
TEQ
MODELARZ
Dołączył: 11 Kwi 2006
Posty: 546
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 20:38, 01 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
ErAsSo gadasz głupoty !
Jeśli by szukał najcieńszego drutu bez problemu by znalazł np. 0.1 mm i silnik na czymś takim nie był by najlepszy. Musisz delikatnie ściągnąć ten metalowy talerzyk ,i rozłożyć silnik "na czynniki pierwsze". Na [link widoczny dla zalogowanych] jest masa opisów takich przeróbek -tam znajdziesz odpowiedzi na większość swoich pytań. ErAsSo -jeśli się nie znasz to nie pisz bo możesz zaszkodzić komuś !
Najlepiej nawiń go drutem 0.35-0.4mm. Oczywiście starego magnesu się pozbądź i zastąp go magnesami neodymowymi np. z Allegro.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|