|
WIRTUALNA MODELARNIA modelarstwo lotnicze
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cassius17
MODELARZ
Dołączył: 09 Wrz 2008
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 16:30, 11 Wrz 2008 Temat postu: Silnik Webra 20 |
|
|
Witam,
Dostałem od znajomego silnik żarowy Webra 20. Na silniku pisze tylko Webra 20 i Made in Austria. Czy ktoś ma może informację na temat tego silnika?
Pozdrawiam i dziękuję.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez cassius17 dnia Czw 16:36, 11 Wrz 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Emil
MODELARZ
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 248
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: 100-lica Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 17:33, 11 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
Webra 120F Aero austriackiej firmy Webra Modellmotoren, to silnik z "duszą" i legendą, który napędza modele od dziesiątek lat. Wielu modelarzy pamięta, że na przełomie lat siedemdziesiątych i osiemdziesiątych było marzeniem, aby taki silnik mieć w swoim modelu. Główne zalety tego motoru to: duża moc, niezawodność, długa żywotność oraz niskie koszty eksploatacji (tanie paliwa bez zawartości nitrometanu). Dzisiejsza Webra z zewnątrz zmieniła się niewiele, natomiast w środku prawdziwa rewolucja. Inżynierowie przez dziesiątki lat doświadczeń opracowali system AAR (A-tuleja cylindrowa wykonana z aluminium pokryta powłoką twardości diamentu, A-tłok z aluminium, R-pierścień tłoka wykonany z super twardego metalu. System AAR zapewnia: bardzo dobry transfer ciepła pomiędzy komorą spalania, a jego zewnętrznym użebrowaniem chłodzącym co zapewnia stabilne obroty, zwiększa moc oraz wydłuża żywotność silnika. Dużą zasługę w aksamitnej pracy tego motoru odgrywa gażnik, który jest dopracowany w każdym "calu".
Dane techniczne:
* pojemność: 20 ccm.
* moc PS/KW: 3,2/2,35
* zakres obrotów/min.: 2500-11000
* średnica tłoka: 30 mm.
* skok tłoka: 27 mm.
* waga: 700 g.
* na wale zastosowano 2 łożyska kulkowe
* zalecane śmigło: 16x8/18x6
Źródło Google ale chyba jakoś pomogłem?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Emil dnia Czw 17:35, 11 Wrz 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cassius17
MODELARZ
Dołączył: 09 Wrz 2008
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 18:39, 11 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
Nie, to nie ten. Prędzej 2ccm. Średnica zewnętrzna cylindra to 32,6mm. Może ktoś ma jeszcze jakieś dane. Drugie pytanie: jak dobiera się do takiego silnika tłumik, bo go niestety nie mam.
Dzięki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MARIUSZ
Administrator
Dołączył: 27 Lip 2005
Posty: 1179
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 93 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Czw 19:57, 11 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
Witam
może będę mnotematyczny ale google twoim przyjacielem jest ...
wpisałem "webra 20." i pierwsza otwarta strona:
[link widoczny dla zalogowanych]
i cytat z tej strony:
Cytat: | Wenn es denn der Motor mit ABC Garnitur ist da hat der
0,475KW /o,65PS) bei 22000 U/min
Drehmoment 0,23 NM bei 16500
dreht graue Graupnerlatten 8 x 4 mit 18500 oder 8 x 5 mit 16500 oder
9 x 4 mit 14500
Also beste Latte demnach 8 x 5
|
czyli max moc 0,65 konia mech. przy 22000 obr/min
max moment obrotowy 0,23 N/m przy 16500 obr/min
zalecane śmigła: 8"/4", 8"/5" lub 9"/4"
pozdrawiam Mariusz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cassius17
MODELARZ
Dołączył: 09 Wrz 2008
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 20:01, 11 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
Dzięki bardzo. Teraz jeszcze to drugie pytanie, jak dobiera się do takiego silnika wydech. Jeszcze nie miałem do czynienia z takimi silnikami.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MARIUSZ
Administrator
Dołączył: 27 Lip 2005
Posty: 1179
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 93 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Czw 20:13, 11 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
Po prostu trzeba dopasować tłumik od jakiegoś silnika o zbliżonej pojemności, Można też używać silnika bez tłumika, ale hałas będzie niemiłosierny.
Do zastosowań rekreacyjnych (a silnik jest dość wiekowy i do wyczynu się nie bardzo nadaje) nie ma sensu zaprzątać sobie głowy tłumikiem rezonansowym.
pozdrawiam Mariusz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|