|
WIRTUALNA MODELARNIA modelarstwo lotnicze
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Vtech
MODELARZ
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pabianice/Warszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 15:28, 10 Sie 2008 Temat postu: Silnik OS max .20RC |
|
|
Witam.
Zakupiłem ostatnio używany silnik OS max .20RC. Używam do niego paliwa CASTOR STRAIGHT 80/20, świecy A3 (średnia) i śmigła 9x6. Kiedy jest zimny daje się dość łatwo odpalić po kilku "pacnięciach" w śmigło ale gdy jest nagrzany po wcześniejszym uruchomieniu nie mogę go w żaden sposób odpalić. Wlewam parę kropel paliwa na tłok, parę do gaźnika i kropelkę na świecę. Po kilku obrotach śmigła silnik się odzywa pojedynczymi wybuchami ale nie odpala a po kilku takich stukach i wyczerpaniu porcji paliwa nalanego na tłok zupełnie przestaje odpalać. Po ponownym nalaniu paliwa na tłok sytuacja się powtarza. Przy tym samym zabiegu przeprowadzonym na zimno silnik zaskakuje już po kilku obrotach. Gdy jest uruchomiony działa stabilnie w całym zakresie obrotów i przy szybkich ruchach przepustnicy. Gaźnik w nim pochodzi chyba od silnika .21 bo taki numer ma wytłoczony pod gardzielą. Odpalam silnik przy iglicy odkręconej o 1.5 obrotu a normalna praca po nagrzaniu to 1 obrót (najwyższe obroty).
Proszę o opinie co może być przyczyną trudności w odpalaniu.
Załączam kilka zdjęć. Mam nadzieję, że jakość jest wystarczająca ale mam teraz dostęp do internetu tylko przez modem telefoniczny (ciekawe czy ktoś jeszcze pamięta co to jest?)
filmik: vtech.mine.nu/osmax20/OS max .20RC.wmv
[img]vtech.mine.nu/osmax20/OSmax20RC_1.jpg[/img]
[img]vtech.mine.nu/osmax20/OSmax20RC_2.jpg[/img]
[img]vtech.mine.nu/osmax20/OSmax20RC_3.jpg[/img]
[img]vtech.mine.nu/osmax20/OSmax20RC_4.jpg[/img]
[img]vtech.mine.nu/osmax20/OSmax20RC_5.jpg[/img]
Super, nie mogę normalnie załączyć zdjęć
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Vtech dnia Nie 15:41, 10 Sie 2008, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MARIUSZ
Administrator
Dołączył: 27 Lip 2005
Posty: 1179
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 93 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Pon 6:54, 11 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Witam
Może to świadczyć o znacznym zużyciu silnika, ten typ już tak będzie miał i niewiele na to poradzisz. możesz pokombinować z różnymi świecami.
Po locie silnik Można szybciej ostudzić polewając głowicę paliwem, metanol parując odbiera dużo ciepła.
jak napiszesz jeszcze jeden post będziesz mógł wstawiać zdjęcia do woli.
pozdrawiam Mariusz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Vtech
MODELARZ
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pabianice/Warszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 18:41, 12 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Dzięki za pomoc Mariusz!
Rzeczywiście, silnik jest już chyba mocno zużyty. Zauważyłem, że podczas pracy paliwo silnie wycieka przez panewkę wału. Kompresja chyba też jest marna - po przekręceniu śmigła do momentu zwrotu zewnętrznego czuć opór i śmigło po puszczeniu się cofa ale po paru sekundach w tej pozycji ciśnienie spada i opór zanika. Ale za to podoba mi się pewna i stabilna praca po odpaleniu.
Kupując drugą świecę, jaką powinienem wybrać - cieplejszą czy zimniejszą od A3? Czy zmiana paliwa na takie z dodatkiem nitrometanu coś tu pomoże?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|