|
WIRTUALNA MODELARNIA modelarstwo lotnicze
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
TEQ
MODELARZ
Dołączył: 11 Kwi 2006
Posty: 546
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 16:25, 04 Wrz 2006 Temat postu: Silnik |
|
|
WItam ! Myśle o kupnie silnika spalinowego takiego jak ten : [link widoczny dla zalogowanych] i [link widoczny dla zalogowanych] Mam następujące pytania:
1. Czy i jak da się do takiego silniczka zrobic gaźnik ?
2. Jest to silnik samozapłonowy więc w jaki sposób go się odpala ?
3. Trudno taką mieszanke dostac ?
4. Czy to prawda że są bardzo oporne w działaniu ?
5. Najważniejsze: czy będzie dobry do poduszkowca ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MARIUSZ
Administrator
Dołączył: 27 Lip 2005
Posty: 1179
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 93 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Pon 17:01, 04 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Witam
pierwszy z silniczków to MVVS 1,5D z wyglądu dość intensywnie eksploatowany co nie wróży dobrego stanu technicznego.
drugi to OTM Koliber, nie udana radziecka konstrukcja , silnik bardzo kapryśny trudny w rozruchu i posiadający niewielką moc (odpuścić sobie, chyba że ktoś jest kolekcjonerem )
MVVS jeśli jest w dobrym stanie to można go do czegoś zastosować.
Silniki mają gaźniki tylko bez możliwości regulacji obrotów (reguluje się przy uruchamianiu iglicą ilości paliwa i śrubą komresji )
Do MVVS'a kiedyś był dostępny gażnik R.C.
Samozapłony odpala się energicznie kręcąc śmigłem (uderza się w śmigło tak aby przeskoczył kompresję - uwaga na palce silnik lubi oddać )
Paliwo to mieszanka eteru nafty i oleju w odpowiednich proporcjach (gotowe dostępne w sklepach modelarskich)
Do poduszkowca raczej mało przydatne
pozdrawiam Mariusz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stuki2
MODELARZ
Dołączył: 12 Kwi 2006
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: Pon 17:32, 04 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Lepiej zostaw w spokoju te samozapłony. Kapryśne to mało powiedziane! Raz działają, a innym razem nie i to niewiadomo dlaczego. Jak trafisz na dobry silnik to masz 15-20 minut przygotowywania go i 5 minut lotu. I dotego obolałe paluchy. Kiedyś nasz instruktor wygrzebał gdzieś ze 15 takich silników. Wszystkie rozkręciłem i wyczyściłem, i każdy prubowałem zapalić. Z tych 15 odpalało ok. 6 w tym jeden działał naprawde znakomicie. Po miesiącu gdy skończyłęm mój samolot pod ten silnik ten zaczął chodzić jak traktor (dosłownie wydawał taki dźwięk i miał chyba ze 120 rpm). Szlag mnie trafił i do dzisiaj leży samolot jak i silnik....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Julian
MODELARZ
Dołączył: 15 Wrz 2006
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: pomorze
|
Wysłany: Pią 2:59, 15 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Witam Kolegów Modelarzy !!!
To mój pierwszy post na Waszym forum i mam nadzieję,że nie ostatni...
Co do silników przedstawionych przez kolegę, ze swojej strony mogę dodać,że faktycznie MVVS 1,5ccm jest jednym z najlepszych samozapłonów w tej klasie. Co do OTM-a, to nie zgodzę się z opinią,że jest to nieudany silnik. Jak każdy "maluch" potrzebuje większej zawartości eteru w paliwie,rzędu 40% i najlepiej jakiegoś "dopalacza". Na pewno paliwo sprzedawane w sklepach nie zaspokoi tego "demona mocy". Stąd też może opinia o nieudanym silniku. Błędna. Sam używam go jako wyciągarki do szybowca o rozpiętości 160cm i doskonale się w tej roli sprawdza. Kilka sekund pracy i jest w stanie wytargać niewielki szybowiec na kilkadziesiąt metrów. I nie jest to tylko moja odosobniona opinia. Co do "gaźników" RC, to w zasadzie nie są to gaźniki RC w rozumieniu, jaki znamy z silników żarowych, ale są to dławnice w prosty sposób regulujące dopływ zasysanego powietrza przed rozpylaczem. Faktyczna redukcja obrotów następuje przez przelanie silnika. System ten zdaje egzamin w pewnych zakresach obrotów. Z pełnym powodzeniem stosuję go w silnikach MVVS 1,5 i KMD 2,5 ( dla zainteresowanych fotki i wymiary dławnic na prv ) Problem z samozapłonami, nie tkwi w ich konstrukcji,ale w paliwie. To dostępne w handlu jest ogólnie mówiąc do bani. Jeśli ktoś ma dostęp do eteru, to niech spróbuje w proporcjach : 35%eter, 25% oleju napędowego (normalny diesel,nie nafta) i reszta olej do dwusuwów ( ja stosuję Lotosa). Przy sprawnym technicznie silniku i pewnej wprawie w regulacji, bankosko odpalą na tej mieszance bez dodatków. I Panowie podstawowa sprawa: ktoś się natrudził kiedyś nad wynalezieniem rozrusznika... zatem po kiego kancerować se paluchy.
Ad pracy samozapłona "jak tarktor" - kwestia złej regulacji kompresji.Odpuść troszkę i będzie OK.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Julian dnia Śro 11:41, 20 Wrz 2006, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stuki2
MODELARZ
Dołączył: 12 Kwi 2006
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: Sob 9:22, 16 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Co do rozrusznika to mam, ale padł mi akumulator.... właśnie na samozapłonach. I myślisz że nie regulowałem kompresji?! Nic to nie daje... Na 99% wiem co z nim jest, z cylindra przy regulacji kompresji widać jak wydostają się bąbelki powietrza. Wsztawiałem różne regulatory, ale żaden nie pomógł. Zresztą nie śpieszy mi się do tego silnika...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Julian
MODELARZ
Dołączył: 15 Wrz 2006
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: pomorze
|
Wysłany: Śro 11:39, 20 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
.... jak pisałem... "przy sprawnym technicznie silniku" Jeśli "zgubił" pomprechę to i egzorcyzmy mu nie pomogą. Możesz spróbować rozklepać delikatnie tłok. Zdaje to egzamin. Ale skoro Ci sie nie chce to w zasadzie nie było tematu...
ps. jakie wstawiałeś do niego "regulatory" ?!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stuki2
MODELARZ
Dołączył: 12 Kwi 2006
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: Śro 14:59, 20 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Jak rozklepać tłok?? A "regulatory" (jak to się poprawnie nazywa?) wkręcałem z innych silników tego samego typu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Grafi
MODELARZ
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Opole/Rzeszów
|
Wysłany: Śro 15:13, 20 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Tam tara tej milej lektury
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stuki2
MODELARZ
Dołączył: 12 Kwi 2006
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: Śro 17:01, 20 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
He fajne! Napewno skorzystam. Thanx Grafi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Julian
MODELARZ
Dołączył: 15 Wrz 2006
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: pomorze
|
Wysłany: Pią 9:03, 22 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
To co określsz regulatorem to przeciwtłok. Jesli możesz go wybić luźno z cylindra, to faktycznie możesz ten motor postawić na półke lub wywalić. Szkoda Twojej pracy i nerwów. Z reguły tych elementów nie przekłada się, ale wiadomo, Polak potrafi.... kolega podrzucił linka z tematem rozklepywania tłoków. Pamiętaj,że lepiej kilka razy lekko niż raz za mocno. Tłoki uwielbają pękać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stuki2
MODELARZ
Dołączył: 12 Kwi 2006
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: Pią 15:56, 22 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Wiem co to przeciwtłok, ale reguluje się go kręcąc śrubą (to wg mnie jest ten regulator). Na razie mam inne samoloty do puszczania, dlatego nie śpieszy mi sie z naprawą silnika.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Julian
MODELARZ
Dołączył: 15 Wrz 2006
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: pomorze
|
Wysłany: Pią 20:13, 22 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
śruba kompresyjna
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
SiS
MODELARZ
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ruda Śląska Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 11:04, 20 Maj 2007 Temat postu: Teraz ja |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych] - Regulator i [link widoczny dla zalogowanych] silniczek ktory chce zakupic.
Doswiadczenia niestety zadnego nie mam -ta jedynie to co przeczylem, lub z nieudanych prob wzlotu depronowcami z tanim chinskim sprzetem z jakeigos gotowego modelu elektro szybowca ( ktory i tak wzlecial tylko raz ).
W tej chwili posiadam aparature laser 4 z odbiornikiem hitec HFS-05MJ, akomulatorek NiMH AA 8.4V 2650 mAh (zrobiony zostal z akomulatorkow duracell HR6 - i tu tez rodzi sie pytanie , czy sie nadaje? wazy prawie 300g ) i dwa micro serva conrad ( a takze trzy standarty )
Wiec przyszedl czas i na nowy silniczek i regiel - chcialbym przeznaczyc na to kwote ~150zl. I czy waszm zdaniem powyzej zaproponowane przeze mnie, rzeczy do zakupu maja sens?
Moze jakies inne propozycje?
Dzieki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pyrek
MODELARZ
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 14:18, 21 Maj 2007 Temat postu: |
|
|
niewarto inwestować w szczotki...lepiej kupic juz bezszczotke
ja bym proponował taki zestawik
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|