|
WIRTUALNA MODELARNIA modelarstwo lotnicze
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wiatraczek
MODELARZ
Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 180
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 14:36, 03 Kwi 2011 Temat postu: Silniczek MARS 2.5ccm- kilka pytań |
|
|
Witam! Dostałem niedawno silnik samozapłonowy MARS 2.5ccm i mam takie pytania:
Czy jak kręcę tą śrubą u góry cylindra to powinno się coś dziać? np. ciężej chodzić?
W czym myć silnik ze starych smarów (dość ciężko się obraca)
Czy jeszcze można nabyć gdzieś paliwo?
Z gory dzieki za odpowiedz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kaziuk
MODELARZ
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa - Wola. Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 19:47, 07 Kwi 2011 Temat postu: Re: Silniczek MARS 2.5ccm- kilka pytań |
|
|
scout-maniak napisał: | ... Dostałem niedawno silnik samozapłonowy MARS 2.5ccm i mam takie pytania:
1. Czy jak kręcę tą śrubą u góry cylindra to powinno się coś dziać? np. ciężej chodzić?
2. W czym myć silnik ze starych smarów (dość ciężko się obraca)?
3. Czy jeszcze można nabyć gdzieś paliwo? |
1) Ona popycha w dół tzw. przeciwtłok, który reguluje kompresję. Ręką różnice są mało odczuwalne. Ale uwaga - tłok nie ma prawa dosięgać przeciwtłoka!
2) Teraz to najlepiej zamoczyć go całego w nitro, w ekstrakcyjnej albo co najmniej w dykcie, porządnie wypłukać, pokręcić nim do skutku. Po wysuszeniu naoliwić obficie olejem AfterRun Oil. Ale uwaga - nitro i ekstrakcyjna mogą zniszczyć gumki! Jeśli tam są, trzeba je najpierw zdemontować.
3) Podobno coraz trudniej. Trzeba szukać...
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wiatraczek
MODELARZ
Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 180
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 22:02, 08 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Hmm... A coś co znajdę w domu? Spirytus?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kaziuk
MODELARZ
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa - Wola. Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 9:16, 09 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
No spirytus, to szlachetniejsza dykta...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wiatraczek
MODELARZ
Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 180
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 19:12, 09 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
no to OK. Rozkręciłem go i nie zauważyłem żadnego "przeciwtłoka"
Oto to co jest tam w środku:
Ta śruba na górze tylko wkręca się w głowicę i nic nie popycha.
Nie wiem czy to dobrze i proszę o pomoc.
PS. Będę miał eter
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kaziuk
MODELARZ
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa - Wola. Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 22:37, 09 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Na moje oko śruba przesuwa cały cylinder z głowicą właściwą.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wiatraczek
MODELARZ
Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 180
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 14:07, 10 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
właśnie nie, bo cylinder jest przykręcony do korpusu tą czarną głowicą i się nie rusza, a śruba tylko się lużno wkręca aż go dotknie.
PS. może to teraz nie działa, bo jest umyty i nienaoliwiony, ale jak kupię After run oil to zobaczymy.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Wiatraczek dnia Nie 14:08, 10 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kaziuk
MODELARZ
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa - Wola. Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 17:46, 10 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Na moje oko cylinder się nie suwa w tym czarnym ożebrowaniu, bo zardzewiał albo co. Musi być tam ciasno pasowany, żeby dobrze przekazywać ciepło.
Czy to, gdzie piszesz 'TROCHĘ RDZY', na pewno jest jednolitym dnem cylindra, a nie suwliwą wstawką (przeciwtłokiem)?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wiatraczek
MODELARZ
Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 180
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 8:50, 11 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Tam test coś takiego:
Nie wiem jak to może pracować, ale na razie nic nie chce się ani przekręcić ani ruszyć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kaziuk
MODELARZ
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa - Wola. Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 9:17, 11 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Więc skoro gwint, to to całe musi się suwać w tym czarnym ożebrowanym korpusie, w którym jest śruba.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wiatraczek
MODELARZ
Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 180
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 18:05, 11 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Naoliwiłem i ucieszyłem się wielce, bo:
Bardzo lekko się kręci.
Łożyska chodzą bezszelestnie.
Przy wkręcaniu śrubki na górze czuję opór.
Chyba jest tak jak myślisz, ale w takim razie do czego jest tam gwint?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Wiatraczek dnia Pon 18:07, 11 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kaziuk
MODELARZ
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa - Wola. Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 22:25, 11 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Na moje oko ma zaślepiać cylinder, ale trudno by było obrobić otwór w zaślepionym na stałe cylindrze, więc zrobili zakręcany.
Jeżeli śrubę wkręcisz, a potem ją cofniesz, to musisz być w stanie tłokiem wycofać cylinder do góry!!!
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez Kaziuk dnia Pon 22:28, 11 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|