|
WIRTUALNA MODELARNIA modelarstwo lotnicze
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
djpierug
MODELARZ
Dołączył: 01 Cze 2007
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Chełm Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 14:22, 01 Wrz 2007 Temat postu: Rodzaj prądu w silnikach 3f |
|
|
Witam. Mam pytanie(tak z ciekawości). Jaki prąd płynie w silnikach bezszczotkowych zmienny czy stały?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ErAsSo
MODELARZ
Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 371
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 14:46, 01 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
stały
żeby nie było że gadam bzdury[link widoczny dla zalogowanych]
głównie chodzi o fragment o akumulatorach
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
TEQ
MODELARZ
Dołączył: 11 Kwi 2006
Posty: 546
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 15:35, 01 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Jeśli prąd w silniku 3f był by stały to silnik stał by w miejscu i ani drgnął. Spróbuj podłączyć silnik bezpośrednio do akumulatora. Regulator zmienia prąd stały na zmienny 3f żeby nasz silnik mógł działać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ErAsSo
MODELARZ
Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 371
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 16:07, 01 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
nie drgnie bo nie ma przepływu, prąd jest wtedy odcięty, dopiero jak damy sygnał(z nadajnika) to zwieksza sie przepływ prądu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
djpierug
MODELARZ
Dołączył: 01 Cze 2007
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Chełm Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 18:05, 01 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Wiem, że zawsze akumulatory dają stały prąd, ale nie wiem, czy regiel przypadkiem nie zamienia go na zmienny. Dla togo pytam.
PS
Silnik nie rusza bo w silniku są 3 przewody, a akku, który podłączamy ma tylko 2, i prąd musi być taktowany przez regiel(co wcale nie owi, że taktowany prąd musi być zmienny).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
xxxxx
MODELARZ
Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 178
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 19:54, 01 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Mój wujek mi powiedział że silniki modelarskie to silniki trójfazowe prądu stałego.
Więc chyba regulator nie zamienie go. Ale jeśli się myle to poprawcie mnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MARIUSZ
Administrator
Dołączył: 27 Lip 2005
Posty: 1179
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 93 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Sob 20:14, 01 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Witam
Zamiast gdybać i pisać głupoty może przeczytali byście linki z teorią podane wtym temacie
http://www.saumodelarnia.fora.pl/podstawy-elektrotechniki-co-kazdy-modelarz-wiedziec-musi-t685.html
silnik bezczotkowy zasilany jest prądem trójfazowym przemiennym, przy czym przebieg nie jest sinusoidalny (tak jak w silnikach zasilanych z sieci 230/400V) tylko prostokątny.
pozdrawiam Mariusz
Ps w elektrotechnice nie ma pojęcia "prąd zmienny" tylko prąd przemienny niby nic ale na eletrotechnice za taką pomyłkę pała jak drut !
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
TEQ
MODELARZ
Dołączył: 11 Kwi 2006
Posty: 546
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 20:28, 01 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
No to można powiedzieć że miałem rację
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
djpierug
MODELARZ
Dołączył: 01 Cze 2007
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Chełm Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 20:39, 01 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Dziękuję.
Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
djpierug
MODELARZ
Dołączył: 01 Cze 2007
Posty: 621
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Chełm Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 8:44, 02 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Witam.
Mam jeszcze jedno pytanie. Dlaczego w modelarskich silnikach 3f jest prąd przemienny(w czym jest lepszy od stałego)? Nie lepiej było by zrobić prostszy regirel i nie zminiać prądu stałego na przemienny(stały prąd by był po prostu taktowany do kolejnych faz)?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ragi
MODELARZ
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 3/5 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Nie 20:13, 02 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Witam!
Z tego co się nauczyłem w podstawówce, to wiem, że prąd ma 2 bieguny- plus i minus.
Nie wiem czy dobrze to sobie wyobrażam, ale sądzę, że w silniku 3f prąd przemienia się między przewodami (dlatego są trzy) więc potrzebny jest prąd przemienny. Jeśli źle pisze to mnie poprawcie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MARIUSZ
Administrator
Dołączył: 27 Lip 2005
Posty: 1179
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 93 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Nie 20:44, 02 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Witam
[link widoczny dla zalogowanych]
Przed przystąpieniem do dalszej dyskusji zapoznać się z podanym wyżej linkiem.
pozdrawiam Mariusz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ragi
MODELARZ
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 3/5 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Nie 21:22, 02 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Czyli dobrze pisze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slawko_k
MODELARZ
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 21:28, 02 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Dlaczego w modelarskich silnikach 3f jest prąd przemienny(w czym jest lepszy od stałego |
W niczym nie jest lepszy ani gorszy. Po prostu to silnik 3fazowy i takiego a nie innego wlasnie wymaga.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MARIUSZ
Administrator
Dołączył: 27 Lip 2005
Posty: 1179
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 93 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Nie 22:09, 02 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Witam
Cytat: | Czyli dobrze pisze |
niestety nie.
prąd przemienny nie zmienia się między przewodami.
zmienia się polaryzacja.
najprościej jak mogę to wytłumaczyć:
jeśli weźmiemy "bateryjkę" i będziemy ją podłączać do przewodów z żaróweczką, zamieniając bieguny (+ i - ) w równych odstępach czasu, to otrzymamy prąd przemienny (o przebiegu prostokątnym)
jeśli teraz weżmiemy 3 takie przebiegi i każdy znich przesuniemy w fazie o 120 stopni to otrzymamy "prąd przemienny trójfazowy"
prościej już nie potrafię
pozdrawiam Mariusz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|