|
WIRTUALNA MODELARNIA modelarstwo lotnicze
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Łukaszeq
MODELARZ
Dołączył: 18 Kwi 2006
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Wto 21:43, 25 Kwi 2006 Temat postu: problem z zasilaniem |
|
|
Tak więc kupiłem aparaturę silnik serwa itp... ale nie rozumiem do końca jednej żeczy - zasilania , a mianowicie tego czy silnik ma własny akku a odbiornik i serwa- własny nie wyczytałem tego na żadnej stronie www ale widziałem w sklepach internetowych:
( [link widoczny dla zalogowanych]) takie pakiety i jeszcze jedna sprawa jaka pojemność akku pod 300-400 żeby troche polatać ale żeby nie był za ciężki) i pojemność akku odbiornika ??
PS: za odpowiedz będe szczerze wdzięczny
PPS i jeszcze nie mam w swoich zbiorach dobrej ładowarki może macie swojego faworyta do 250 zł
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Diakon
MODELARZ
Dołączył: 14 Lut 2006
Posty: 696
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Śrem
|
Wysłany: Wto 22:13, 25 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Ja wprawdzie aparatury nie mam, ale postaram Ci odpowiedzieć. To zależy m.in. od tego, czy masz tzw. układ BEC - jeśli tak, to chyba wystarczu Tobie 1 aku na serwa, odbiornik i bodajże silnik, ale pamiętaj, że musiałby być on odpowiednio pojemny.
A ładowarki - popatrz np: na Allegro lub na giełde na modelarz.com , myślę, że do 100zł powinieneś się z nimi uwinąć...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Łukaszeq
MODELARZ
Dołączył: 18 Kwi 2006
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Wto 22:18, 25 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
juz mam swojego faworyta [link widoczny dla zalogowanych] ale tak myśle co wy wyślicie na ten temat a czy by mógł ktoś wyjaśnić ten ukłąd BEC mam akku 7,2 V 800 mah ale moge dokupić odpowiedno pojemny aby sie pozbyć tego nieszczęśliwego akku odbiornika
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MARIUSZ
Administrator
Dołączył: 27 Lip 2005
Posty: 1179
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 93 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Wto 23:46, 25 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Witam
Układ BEC to poprostu stabilizator napięcia (wbudowany w regulator) obniżający napięcie akumulatora zasilającego silnik do napięcia 5V którego wymaga odbiornik i serwa .
W dużych modelach elektrucznych (wyczynowe modele motoszybowców, modele akrobacyjne F3A , itp. ) stosuje się osobne zasilanie do odbiornika i serw, w takich modelach stosuje się regulatory silnika w wersji "opto".
pozdrawiam Mariusz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Patryk Urban
MODELARZ
Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Adelaida - Australia
|
Wysłany: Śro 2:21, 26 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Witam
Jezeli masz wydac 250 zl za ladowarke to doloz jeszcze 40 i bedziesz mial b dobra wielofunkcyjna ladowarke multiplaxa masz link do sklepu [link widoczny dla zalogowanych]
Polecam !!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Łukaszeq
MODELARZ
Dołączył: 18 Kwi 2006
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Śro 8:47, 26 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
a czy może ktoś mi powiedzieć np link do strony sklepu www w którym jest regulator z tym układem bo ja posiadam regler Jeti JES 020 ale on chyba nie ma . I nie rozumiem jeszcze ów tego:
Mode 1: Nc/NH/Br.ON : Hamulec jest aktywny, obsługiwane akumulatory Niklowo-Kadmowe (NiCD) lub Niklowo-Metalowo-Wodorkowe (NiMH), odcięcie napięcia następuje przy 4V lub minimalnie 0,7V na ogniwo w pakiecie.
Mode 2: Nc/NH/Br.OFF : Hamulec jest wyłączony, obsługiwane akumulatory Niklowo-Kadmowe (NiCD) lub Niklowo-Metalowo-Wodorkowe (NiMH), odcięcie napięcia następuje przy 4V lub minimalnie 0,7V na ogniwo w pakiecie.
Mode 3: Li/Br.ON : Hamulec jest aktywny, Obsługiwane akumulatory Litowo-Polimerowe (LiPol) lub Litowo-Jonowe (LiIon), odcięcie napięcia następuje przy 6V dla 2 ogniw lub 9V dla 3 ogniw.
Mode 4: Li/Br.OFF : Hamulec jest wyłączony, Obsługiwane akumulatory Litowo-Polimerowe (LiPol) lub Litowo-Jonowe (LiIon), odcięcie napięcia następuje przy 6V dla 2 ogniw lub 9V dla 3 ogniw.
to sa jakieś wersje tego reglera czy trybu a jeśli tak to jak sie je przełańcza
PS Jestem jeszcze młody i niedoświadczony i daltego się pytam o tak oczywiste dla was pewnie sprawy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MARIUSZ
Administrator
Dołączył: 27 Lip 2005
Posty: 1179
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 93 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Śro 10:42, 26 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Witam
Ten regulator ma układ BEC, wieczorem udzielę ci wyczerpującej odpowiedzi na trn temat.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Łukaszeq
MODELARZ
Dołączył: 18 Kwi 2006
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Śro 10:52, 26 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
nie moge sie doczekać
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Łukaszeq dnia Śro 18:26, 10 Maj 2006, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MARIUSZ
Administrator
Dołączył: 27 Lip 2005
Posty: 1179
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 93 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Czw 9:39, 27 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Witam
Dane techniczne regolatora JES 20
- zakres napięć/ilość cel: 4,0V-14,4V = 3-12 cel Nixx / 7,2V - 11,1V = 2-3 cele Li-Pol
- prąd ciągły: 20 A , dopuszczalny prąd chwlowy: 22A
- rozmiary: 25x19x7 mm
- waga: 5 g ( z okablowaniem 20 g )
- B.E.C. (Battery Eliminator Circuit)-podział napięcia z jednego pakietu zasilającego silnik i odbiornik )
- PCO Power Cut Off - odcięcie zasilania silnika przy końcu pojemności baterii, umożliwia bezpieczne sprowadzenie modelu na ziemię dając zapas energii niezbędny do pracy serwomechanizmów oraz kilkusekundowej (jeszcze) pracy silnika na wypadek kłopotów z lądowaniem - zabezpieczenie przed przegrzaniem - po osiągnięciu przez regulator temperatury 100/110 C regulator automatycznie odcina zasilanie silnika - zabezpieczenie przed niekontrolowanym uruchomieniem silnika po podpięciu zasilania - automatyczne wyłączanie w przypadku utraty sygnału radiowego - funkcja "miękkiego startu" ważna w szczególności przy stosowaniu przekładni - samoczynne ustawienie zakresu pracy drążka gazu
MOŻLIWE TRYBY PRACY REGULATORA ( ustawiane za pomocą zworki )
# MODE 1 - hamulec WŁĄCZONY, akumulatory typu Ni-Mh / Ni-Cd, CUT OFF załączany przy wykryciu spadku napięcia do 4 V lub 0,7 V/ celę
# MODE 2 - hamulec WYŁĄCZONY, akumulatory typu Ni-Mh / Ni-Cd, CUT OFF załączany przy wykryciu spadku napięcia do 4 V lub 0,7 V/ celę
# MODE 3 - hamulec WŁĄCZONY, akumulatory typu Li-POL/ LI-ION, CUT OFF załączany przy wykryciu spadku napięcia do 5,8 V przy 2 celach / 8,6 V przy 3 celach
# MODE 4 - hamulec WYŁĄCZONY, akumulatory typu Li-POL/ LI-ION, CUT OFF załączany przy wykryciu spadku napięcia do 5,8 V przy 2 celach / 8,6 V przy 3 celach
ILOŚĆ SERWOMECHANIZMÓW W ZALEŻNOSCI OD ILOŚCI STOSOWANYCH CEL W PAKIECIE ZASILAJĄCYM:
- 4-6 cel NiCd/NiMh lub 2x Li-Pol - 4 serwa max
- 7-8 cel NiCd/NiMh lub 3 x Li-Pol - 3 serwa max
- 10 cel NiCd/NiMh - 2 serwa max
Regulator podłączamy w następujący sposób:
-akumulator podłączamy poprzez złącze do kabelków czerwonego i czarnego (czerwony [+] czarny [-] nie wolno zamienić polaryzacji zasilania)
- silnik podłączmy do kabelków żółtych , jeśli silnik nie kręci się we właściwą stronę należy zmienić miejscami przewody przy silniku.
-wkładamy wtyczkę do odbiornika w miejsce kanału który steruje obrotami silnika , ta wtyczka zapewnia rownież zasilanie odbiornika i serwomechanizmów napięciem 5V (to jest ten cały BEC)
przy pomocy zworki ustawiamy rodzaj akumulatora i tryb działania hamulca (mode), do śmigieł składanych włączamy hamulec, natomiast do silników z przekładnią ustawiamy tryb bez hamulca, można wybrać dwa rodzaje akumulatorów li-pol, i ni-cd lub ni - mh, jest to bardzo ważne aby ustawić właściwy rodzaj pakietu, ilość ogniw regulator "odczyta" sobie sam i w zależności od ilości ogniw i rodzaju akumulatora wyłączy silnik w modelu jeśli akumulator będzie już rozładowany.
pozdrawiam Mariusz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Łukaszeq
MODELARZ
Dołączył: 18 Kwi 2006
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Czw 9:54, 27 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Dziękuje za bardzo wyczerpującą wypowiedz i mam jedno pytanie ostatnie jak sie zminia te tryby pacy i jak ustawić akku bo tam nie ma żadnego przełącznika?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MARIUSZ
Administrator
Dołączył: 27 Lip 2005
Posty: 1179
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 93 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Czw 10:40, 27 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Witam
Pomiędzy żółtymi przewodami do silnika jest zworka , ustawianiem tej zworki wybiera się tryb pracy na zdjęciu które zamieściłem zworka jest ustawiona na opcję: akumulator ni-cd lub ni-mh i załączony hamulec jeśli przełożysz zworkę o jeden pin wyżej to wyłączysz hamulec.
Chyba że masz starą wersję regulatora która nie jest przystosowana do li-pol to wtedy jest tylko jedna zworka do załączania lub wyłączania hamulca.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Neverhood
MODELARZ
Dołączył: 13 Lut 2006
Posty: 248
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 18:32, 27 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Ciekawe co się stanie jak nie da się wogóle zworki - co wtedy regler wybierze , jaki program, będzie działął ?? Czyli jak go konstruktor zabezpieczył przed przełącznikiem Murphy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Łukaszeq
MODELARZ
Dołączył: 18 Kwi 2006
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Czw 19:51, 27 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
DZIĘKI JUZ ROZUMIEM bo nie wiedzałaem jak sie przełącza i do czego służu tem czarny kawałem plastiku THX!!! Nie wiedzałem że go sie wyjmuje No nareście se polatam
PS jeszcze raz dzięki za pomoc
PPS mam nowszą wersję czyli taką jak na zdjęciu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zurkov
MODELARZ
Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 20:10, 27 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Jakim modelem latasz i jaki masz silnik oraz reszte osprzeętu
Sorry że pytam alo to tak z ciekawości
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Łukaszeq
MODELARZ
Dołączył: 18 Kwi 2006
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Czw 20:32, 27 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
no wiec tak w sobote jade latać na:
-zefirze I
-26
-może jak skończe 26 akro ale wątpie
-Rwd-5
a osprzęd to :
-Hitec Laser 4
-slinki 400 7,2V 300 7,2V
-regulator Jet jes 20
-akkumulator to 800 mah i 1200 mah robione na zamówienie w sklepie elektronicznym (podałem wage pojemność wymiary i jakoś dopasowali
odbiornik reh 5
-serwa 2 x Carson [link widoczny dla zalogowanych] 1 x hs55
nareście dzisiaj odebrałem pakiety miały być na wtorek ale jakoś wytrzymałem (ledwo)
noi ładowarka od jakiejś zabawki (made in china) i zamówiłem tagrze ładowarke 4,8 równierz nie potrzebnie bo kupie chyba sharka albo multihagera
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|