 |
WIRTUALNA MODELARNIA modelarstwo lotnicze
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kill3r
MODELARZ
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mysiadło
|
Wysłany: Sob 15:02, 02 Lut 2008 Temat postu: Problem z Odpaleniem OS Max 10 |
|
|
Witam!
Mam problem natury technicznej, mianowicie nie mogę odpalić silnika spalinowego zaopatrzyłem się w grzałkę, jako roto robi mi wkrętarka, świeca ok jarzy sie na pomarańczowo.
Wlewam troche paliwka do gażnika, włączam grzałkę i zaczynam kręcić
Kręce tak, kręce i nie chce zapalić, co moge robić źle?
Posiadam Silnik O.S Max 10 LA
Pozdrawiam i czekam na podpowiedzi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kryw
MODELARZ
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: śląsk
|
Wysłany: Sob 16:12, 02 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
Trochę więcej informacji by móc pomóc:
1- czy wymyłeś dokładnie silnik przed pierwszym uruchomieniem
2- jakie paliwo ( OS genetycznie lubi odrobinę nitro)
3- czy cała instalacja paliwowa to " wlanie do gaźnika"
4- jaka świeca
5- jakie zasilanie do żarzenia świecy
6- po co wkrętarka ( taki maluch chodzi z palucha)
7- jakie śmigło
8- jaki jest stan silnika( czy nowy czy OKAZJA)
Napisz - postaram się coś podpowiedzieć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kill3r
MODELARZ
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mysiadło
|
Wysłany: Sob 16:37, 02 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
Witam,
1 jest z wierzchu czysty
2Paliwko to Model Technics 18% olej syntetyczny +10 % nitro(Contest 10)
3Z tego co widać to do gażnika
4świeca A3(chyba ciepła)
5Zasilanie to grzałka do nitro 1.2V 1.5A sprawdzalem miernikiem
6Niewiem bo od palca nie palił, z wkrętarką również
7
8Niestety okazja po 1 litrze
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kill3r dnia Sob 16:39, 02 Lut 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kryw
MODELARZ
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: śląsk
|
Wysłany: Sob 16:52, 02 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
1 jest z wierzchu czysty
zacznij od przemycia całego silnika z resztek, które pozostały po przepaleniu tego 1 LITRA
2Paliwko to Model Technics 18% olej syntetyczny +10 % nitro(Contest 10)
OS lubi ok 5% nitro, aczkolwiek na tym paliwie powinien palić bez kłopotu
( zakładam, ze paliwo nie leżakowało przez ostatnie kilka lat)
3Z tego co widać to do gażnika
Z tego co widać nie masz instalacji paliwowej ( myślę, ze wnioski sam wyciągniesz)
4świeca A3(chyba ciepła)
Spróbuj nr 8
5Zasilanie to grzałka do nitro 1.2V 1.5A sprawdzalem miernikiem
mogę podejrzewać, że świeca nie jest dostatecznie żarzona - powinna być jasno- pomarańczowa
6Niewiem bo od palca nie palił, z wkrętarką również
7
8Niestety okazja po 1 litrze
warto sprawdzić stan zużycia ( szczelność, uszczelki, "lewe" powietrze na gaźniku)
Nie piszesz nic o śmigle - czyżby próba uruchomienia silnika bez śmigła???
Na początek proponuję zrobić tak jak zazwyczaj się robi - hamownia z porządną instalacją paliwową. Odradzam wszelką prowizorkę.
Jeśli liczysz, ze silnik zacznie pracować po wlaniu paliwa "do gaźnika" ( wnioskuję, że wlewasz do gardzieli, która zasysa mieszankę) to możesz sie rozczarować.
Zrób wszystko jak należy, a potem zdaj relację - silnik spalinowy to nie szczotkowa 400, którą można uruchomić przez dotknięcie do baterii.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Neverhood
MODELARZ
Dołączył: 13 Lut 2006
Posty: 248
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 17:44, 02 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
Nie wkręcaj silnika bezpośrednio w imadło ;-)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kryw
MODELARZ
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: śląsk
|
Wysłany: Sob 17:57, 02 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
Spokojnie NEVERHOOD - już jestem w kontakcie GG z autorem tematu - nie pozwolę mu zniszczyć silnika.
Swoją drogą mogą być problemy, bo udało mi się dociec skąd pochodzi silnik, a to daje wiele do myślenia, ale spróbujemy wspólnymi siłami ożywić to cudo, które wypaliło jeden litr (!!!!!!!!!!!!!!) paliwa.
Mam jedynie nadzieję, że ten litr nie był większy jak duże wiadro, a te 400 metrów, z których silnik zapikował razem z modelem w asfalt to też tylko fantazja poprzedniego właściciela, albo rzeczywiście to nie ten silnik
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kill3r
MODELARZ
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mysiadło
|
Wysłany: Nie 16:07, 03 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
witam dzisiejsze próby na hamowni przyniosły postęp, odpalny pracuje równo, wchodzi na obroty po paru prubach został zamontowany do modelu szybowca na wierzyczke:)
Pozdrawiam i serdecznie dziękuje użytkownikowi "Kryw" za cierpliwą i nieocenioną pomoc:) ożywił trupa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kryw
MODELARZ
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: śląsk
|
Wysłany: Nie 17:18, 03 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
Cieszę się, że uwierzyłeś w słowa mocno starszego modelarza i miałeś tyle cierpliwości by robić wszystko krok po kroku. Okazało się, że nie było tak źle, choć silnik jest po niezłych "przeróbkach" i teraz przyznaję, że nie dawałem mu dużych szans. Szlifuj zatem umiejętności w obsłudze silnika spalinowego - teraz będzie już łatwiej i z każdym przepalonym litrem paliwa będziesz nabierał doświadczenia aż do czasu kiedy poczujesz, że to Ty panujesz nad silnikiem a nie odwrotnie.
Powodzenia, a jak będzie znów jakiś problem do rozwiązania to w miarę czasu i jeśli będę potrafił to chętnie pomogę.
Co do postu poniżej:
Z betonem to raczej ten silnik miał szczęście się nie spotkać, natomiast przykręcona " na stałe" głowica różnymi przypadkowymi śrubkami świadczy o tym, że ktoś mocno i bezmyślnie ingerował w motorek. Jaką pojemność miał rzeczony litr paliwa też trudno dociec, ale pewnie był to spory litr
Ważne, że silnik ożył, a co do godzin które ma przed sobą - kto to wie. Silnik widziałem tylko na zdjęciach, więc niewiele wiem o jego faktycznym stanie technicznym.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kryw dnia Nie 18:59, 03 Lut 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Neverhood
MODELARZ
Dołączył: 13 Lut 2006
Posty: 248
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 18:33, 03 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
kryw napisał: | Okazało się, że nie było tak źle, choć silnik jest po niezłych "przeróbkach" | Te przeróbki to tylko wiadro paliwa + betonowa przygoda ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kill3r
MODELARZ
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mysiadło
|
Wysłany: Nie 21:07, 03 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
leży teraz w piwnicy coś cięzko mu palić, nie jestem w stanie wyregulować jałowych obrotów gaśnie nawet bez śrubki Oo. i znowu jest cały w oleju:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|