|
WIRTUALNA MODELARNIA modelarstwo lotnicze
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Damian G.
MODELARZ
Dołączył: 23 Gru 2008
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 19:47, 23 Gru 2008 Temat postu: Problem z Modelem BLADE Epp ...! POMOCY! ... :( |
|
|
Witam!
Jako że jestem tutaj pierwszy raz wypadałoby się przedstawić, a zatem:
Nazywam się Damian Glibowski, mam 17 lat, mieszkam w Bydgoszczy i od niedawna zajmuje się modelarstwem ... UFFF! ...
Mój problem wygląda następująco, otóż zbudowałem model BLADE z epp zrysowanego z modelu kumpla... Model jest gotowy lecz obraca się w lewo dookoła własnej osi... wygląda to tak jakbym lotkami na skrzydłach dał na maksa w lewo ... nie mam pojęcia już co jest nie tak i co mógłbym z tym zrobić Jeśli potrzebne będą zdjęcia czy specyfikacja czy coś to wrzucę ... Proszę pomóżcie! ...
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Damian G. dnia Wto 19:48, 23 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kwasiu
MODELARZ
Dołączył: 22 Kwi 2007
Posty: 645
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 19:55, 23 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
obracać go może moment obrotowy od śmigła spróbuj zmniejszyć śmigło i zastosować leciutki wykłon ok 1-2stopnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Damian G.
MODELARZ
Dołączył: 23 Gru 2008
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 19:58, 23 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Hej hej ... ten wykłon zrobić na silniku (1,5 stopnia dół i prawo) czy na lotkach ? ... takie wychylenia na silniku mam, a gdy zmieniłem śmigło na mniejsze nic to nie dało (a zmieniłem z 12x6 na 10x47) ...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Damian G. dnia Wto 20:08, 23 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomasz
MODELARZ
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 463
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Wto 20:53, 23 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
to postaraj sie jeszcze troche wychylić ten silnik możesz dać podkładki pomiędzy łoże a silnik kombinuj do skutku zobacz też czy statecznik poziomy jest równoległy do skrzydeł
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Damian G.
MODELARZ
Dołączył: 23 Gru 2008
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 12:29, 24 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Wychylałem silnik na wszelkie możliwe sposoby i nic to nie dało model cały czas obraca się dookoła ... statecznik poziomy jest równoległy do skrzydeł ... Kto wie jeszcze jaka może być przyczyna tych obrotów ? ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomasz
MODELARZ
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 463
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Śro 13:13, 24 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
no to chyba pozostaje tylko regulowanie wychyleniami lotek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Damian G.
MODELARZ
Dołączył: 23 Gru 2008
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 17:36, 24 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Widzę, że żaden z modelarzy tutaj nie wie jak można temu zaradzić ... Z moich obserwacji wynika, że obroty samolotu nie są spowodowane jakichkolwiek krzywiznami czy coś ... a jest to spowodowane obrotami silnika, jeśli śmigło (silnik) kręci się w prawo, siły działające ma samolot obracają go w lewo! ... Mam pytanie, co można zrobić ażeby te siły zrównoważyć ?... (Przypominam, że wychylenia silnika zastosowałem na wszelkie możliwe sposoby i kąty ... choć może coś przeoczyłem... ) Wiem, że
jest to NIEMOŻLIWE ponieważ to nie jest heli ... ale tak to wygląda ... gdy puszczę go z ręki w zawis, stoi w miejscu lecz obraca się w odwrotną stronę niż silnik ...
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Damian G. dnia Śro 17:49, 24 Gru 2008, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomasz
MODELARZ
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 463
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Śro 17:54, 24 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
wszyscy wiedzą ale skoro nic nie skutkuje to znaczy że cośżle robisz nie znam osoby której by sie tak stało jeżeli silnik jest odpowiednio dobrany ma śmigo takie jak zaleca producent kąt wychylenia jest w prawo i w dół w odpowiednim stopniu i wszystko jest proste tak jak ma być to nie ma innej możliwości żeby nadal się kręcił no jeszcze dodam że nie napisałeś w którą strone się obraca a może właśnie wykłon jest za duży i i obraca się w dróga strone ale wydaje mi sie to mało możliwe jeszcze wadąmoże być nieodpowiednie wyważenie wzdłuż osi podłużnej kadłuba i dlatego jedno skrzydło jest cięższe lub też jest dłuższe co moim zdaniem też jest mało możliwe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gall Anonim
MODELARZ
Dołączył: 26 Mar 2007
Posty: 696
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 20:02, 25 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Jeśli nic nie pomoże to podejdź do jednej z bydgoskich modelarni do pana Wiesława Nowaczyka szczegóły mogę podać na pw, albo spytaj kumpla od kogo masz ten model?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Damian G.
MODELARZ
Dołączył: 23 Gru 2008
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 20:12, 25 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Witam z powrotem ... posiedziałem wczoraj trochę dłużej nad modelem ... i udało mi się zniwelować ten problem ... a mianowicie ... sprawdzając wyważenie modelu w różnych środkach ... odkryłem przeciwwagę na lewym skrzydle (model lekko zachodził na lewo), zniwelowałem tą niedogodność wycinając otwór na końcu prawego skrzydła i wkładając tam monetę o nominale 20gr i zaklejając otwór... model nadal przechylał się w stronę lewą lecz o mały stopień ... regulując wychylenie silnika (prawo + dół ... jak to we większości przypadków) u mnie nie tak ... lecz 2 stopnie prawo oraz 2 góra! ... wyregulowało to jego ciąg, gdy włączę silnik, ciąg reguluje przeciwwagę skrzydła z lewej strony na prawą dając w efekcie punkt zero ... model jest wreszcie stabilny i leci idealnie prosto! aktualnie założone mam śmigło 10x47 które sprawuje się wręcz idealnie, lecz sprawdzając jego osiągi założone zostało śmigło 12x3 i 12x6 i model nadal latał dzisiaj perfekcyjnie... dzisiaj był jego pierwszy poprawny oblot ... Dziękuję wszystkim za uwagi i sugestie ... Mam pytanie: Jaka jest różnica w doborze śmigła? czy większe śmigło nie powoduje wzrostu efektywności lotu modelu? czy nie pogarsza czegoś? jaka różnica jest między małym a dużym śmigłem ? ...
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Damian G. dnia Czw 20:20, 25 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dzialeczka
MODELARZ
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 446
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: WOla mielecka Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 21:33, 25 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
lub weż sobie go wytrymeruj i bedzieXD
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomasz
MODELARZ
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 463
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Czw 21:43, 25 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Przy dobieraniu śmigła jest tak że silnik na pełnym gazie musi uzyskać ilość obrotów zbliżoną do zaleceń producenta lub po prostu jak najwieksze obroty należy zrobić tak że zakładaćróżne śmigła i sprawdzaćobrotomierzem obroty silnika na maksymalnym gazie jeżeli obroty zaczynają spadać to sprawnośćsilnika spada czyli śmigło wytwarza zbyt duży opór co prawda ma może wiekszą moc ale za to szybciej rozładowuje sie nam bateria wydaje mi się że jeżeli producent zaleca dane śmigło i na takim śmigle model lata a że ten model jest stworzony do akrobacji to musi mieć nadmiar mocy to chyba wszystko jest ok czyli podumowując wszystko za duże śmigło wiąże się z krótkim lataniem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kaziuk
MODELARZ
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa - Wola. Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 22:22, 25 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Powiem jak dobieram śmigło ja. Może to źle, może dobrze, ale robię tak:
1) Z zalecanych przez producenta silnika, wybieram śmigło najpierw pod względem średnicy, żeby nie ryło w ziemi przy kucnięciu podwozia. Skok wybieram na razie najmniejszy z zalecanych dla tej średnicy.
2) Dobieram coraz większy skok aż do takiego, przy którym na pełnym maksie silnik zaczyna podśmiardywać.
I to jest bezsprzecznie wszystko, co da się z układu bezpiecznie wycisnąć.
W locie podśmiardywać nie będzie, a mam gwarancję, że zapewniłem sobie jakiś tam nadmiar w stosunku do sytuacji statycznej.
Dla spalinowych wygląda to wszystko oczywiście inaczej...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kwasiu
MODELARZ
Dołączył: 22 Kwi 2007
Posty: 645
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 23:44, 25 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
ja kupuję takie śmigło na którym silnik nie jest gorący na ziemi. A jaka średnica i skok to najpierw patrzę do jakiego modelu i na kv, na tych wiadomościach się opieram.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomasz
MODELARZ
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 463
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Pią 10:35, 26 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Kwasiu napisał: | ja kupuję takie śmigło na którym silnik nie jest gorący na ziemi. A jaka średnica i skok to najpierw patrzę do jakiego modelu i na kv, na tych wiadomościach się opieram. |
Nie wiem czy to jest najlepszy pomysł bo niektóre silniki strasznie się grzeją przy optymalnie dobrany śmigle nawet bez śmigła sie grzeją a podczas lotu szystko jest na tyle dobrze chłodzone że nie ma to większego wpływu na prace i osiągi silnika
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|