Forum WIRTUALNA MODELARNIA Strona Główna WIRTUALNA MODELARNIA
modelarstwo lotnicze
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Problem z Modelem BLADE Epp ...! POMOCY! ... :(
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WIRTUALNA MODELARNIA Strona Główna -> DZIAŁ TECHNICZNY
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kaziuk
MODELARZ



Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa - Wola.
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 10:52, 26 Gru 2008    Temat postu:

Dokładnie. Pamiętajmy też o chłodzeniu. Jeśli to tylko możliwe, zapewniajmy dobry odbiór ciepła. Na przykład powierzchnie styku statora i wspornika X oraz wkręty posmarujmy zawsze cieniutko pastą silikonową.
Dociekliwi sami sobie sprawdzą, jak duży efekt to daje.
Natomiast odnośnie grzania się w locie - przyczyn zjawiska, że jest ono mniejsze, dopatrywałbym się raczej nie w lepszym chłodzeniu, tylko w tym, że z racji ruchu (prędkości) modelu względem powietrza, silnik pracuje na wyższych obrotach i pod mniejszym obciążeniem, niż to mamy w sytuacji statycznej, na postoju.
Ale, upierać się zamiaru nie mam... Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kwasiu
MODELARZ



Dołączył: 22 Kwi 2007
Posty: 645
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 13:30, 26 Gru 2008    Temat postu:

Kaziuk napisał:

Natomiast odnośnie grzania się w locie - przyczyn zjawiska, że jest ono mniejsze, dopatrywałbym się raczej nie w lepszym chłodzeniu, tylko w tym, że z racji ruchu (prędkości) modelu względem powietrza, silnik pracuje na wyższych obrotach i pod mniejszym obciążeniem, niż to mamy w sytuacji statycznej, na postoju.


Dlatego dobieram takie śmigła żeby na ziemi silnik nie parzył co w locie daje lekko ciepły napęd. W zawisie pracuje pod takim samym obciążeniem jak na ziemi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kaziuk
MODELARZ



Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa - Wola.
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 13:42, 26 Gru 2008    Temat postu:

Teraz rozumiem dokładnie i właśnie z takim podejściem się zgadzam.
To jest po prostu oczywiste i nie ma co dawać się podpuszczać niedouczonym magistrom z wiadomo jakich forów... Twisted Evil
A z tym zawisem, to z mocą silnika celowałbym tak, żeby był w stanie robić go na góra 3/4 gwizdka. Właśnie w tym celu zrobiłem prosty przyrząd do pomiaru ciągu statycznego silnika. Gdzieś tu na forum leży.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WIRTUALNA MODELARNIA Strona Główna -> DZIAŁ TECHNICZNY Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin