|
WIRTUALNA MODELARNIA modelarstwo lotnicze
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kaziuk
MODELARZ
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa - Wola. Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 10:52, 26 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Dokładnie. Pamiętajmy też o chłodzeniu. Jeśli to tylko możliwe, zapewniajmy dobry odbiór ciepła. Na przykład powierzchnie styku statora i wspornika X oraz wkręty posmarujmy zawsze cieniutko pastą silikonową.
Dociekliwi sami sobie sprawdzą, jak duży efekt to daje.
Natomiast odnośnie grzania się w locie - przyczyn zjawiska, że jest ono mniejsze, dopatrywałbym się raczej nie w lepszym chłodzeniu, tylko w tym, że z racji ruchu (prędkości) modelu względem powietrza, silnik pracuje na wyższych obrotach i pod mniejszym obciążeniem, niż to mamy w sytuacji statycznej, na postoju.
Ale, upierać się zamiaru nie mam...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kwasiu
MODELARZ
Dołączył: 22 Kwi 2007
Posty: 645
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 13:30, 26 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Kaziuk napisał: |
Natomiast odnośnie grzania się w locie - przyczyn zjawiska, że jest ono mniejsze, dopatrywałbym się raczej nie w lepszym chłodzeniu, tylko w tym, że z racji ruchu (prędkości) modelu względem powietrza, silnik pracuje na wyższych obrotach i pod mniejszym obciążeniem, niż to mamy w sytuacji statycznej, na postoju.
|
Dlatego dobieram takie śmigła żeby na ziemi silnik nie parzył co w locie daje lekko ciepły napęd. W zawisie pracuje pod takim samym obciążeniem jak na ziemi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kaziuk
MODELARZ
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa - Wola. Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 13:42, 26 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Teraz rozumiem dokładnie i właśnie z takim podejściem się zgadzam.
To jest po prostu oczywiste i nie ma co dawać się podpuszczać niedouczonym magistrom z wiadomo jakich forów...
A z tym zawisem, to z mocą silnika celowałbym tak, żeby był w stanie robić go na góra 3/4 gwizdka. Właśnie w tym celu zrobiłem prosty przyrząd do pomiaru ciągu statycznego silnika. Gdzieś tu na forum leży.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|