Forum WIRTUALNA MODELARNIA Strona Główna WIRTUALNA MODELARNIA
modelarstwo lotnicze
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Paliwo do silnikow zarowych

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WIRTUALNA MODELARNIA Strona Główna -> DZIAŁ TECHNICZNY
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marekkomputer
MODELARZ



Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Legnica
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 12:01, 05 Sie 2014    Temat postu: Paliwo do silnikow zarowych

WITAM. Przegladajac dzial techniczy zauwazylem,ze wielu modelarzy pyta jakie paliwo stosowac do silnikow zarowych,pojawiaja sie pytania czy mozna stosowac denaturat pisalem juz o tym. Prawie czterdziesci lat latalem w spalinach zanim zajalem sie elektrykami i mialem ta same problemy poniewaz byly takie czasy,ze nie bylo paliwa ani do samozaplonow, ani tym bardziej do silnikow zarowych /alkohol metylowy to silna trucizna/ Zaczalem wiec eksperymentowac z zastosowaniem benzyny bo czemu nie sprobowac ma wieksza wartosc opalowa niz alkohol metylowy ale przyszly lepsze czasy i temat odszedl do lamusa, Prowadzac modelarnie lotnicza przez wiele lat mialem problem z glowy ale modelarnia zostala zlikwidowana i choc nie bylo problemu z paliwem to pozostal problem taniego latania /latajac w akrobacji, gdzie uzywalem silnikow od 10 do 15 ccm to latajac bardo oszczednie przez dwie niedziele bylo po bance paliwa /5 litrow/. I w ten sposob powrocil temat taniego latania,po dokonczeniu wielu prob moge smialo powiedziec,ze sie udalo i teraz juz podam wszystkim modelarzom zainteresowanym tanim lataniem jak takie paliwo przygotowac. Ja osobiscie latalem na nim przez ostatnie dwa lata bez zadnych problemow, Sklad paliwa:1. benzyna koniecznie 98 oktan 600 ccm :2. olej silnikowy do dwusuwow 200 ccm:3.aceton 100ccm: 4. nafta techniczna 100 ccm /do lamp naftowych/ Tak powstaje jeden litr paliwa. Teraz pewne wyjasnienia otoz aceton doskonale czysci silnik brak nagaru na tloku i przyspiesza spalanie, nafta podtrzymuje to spalania i dziala jak katalizator reszta nie wymaga wyjasnien, brak oleju rycynowego zapobiega powstawaniu cial szklistch na tloku i zaklejaniu sie silnika /nie jest konieczna konserwacja silnika na okres dluzszej przerwy w lotach. Ale poniewaz nie ma nic za darmo tak i tu sa poczatkowe niewielkie koszta a mianowicie trzeba zastosowac uklad podzarzania swiecy na obrotach od umiarkowanie srednich do malych /dzisiaj modelarze czesto te uklady stosuja i przy normalnym paliwie/. jednorazowy koszt ukladu plus akumulatora to ok.30 zl. Zalecam stosowac swiece gorace,chociaz i przy sredniej cieplocie nie wystepowaly problemy Wszystkie wezyki nalezy wymienic na takie jakie stosuje sie do silnikow benzynowych silikon blyskawicznie rozpuszcza sie w benzynie,sam sie przekonalem,kiedy zapomnialem wymienic wezyk w zbiorniku po dwoch minutach lotu silnik w pionie zgasl i musialem ladowac. Ja stosowalem to paliwo do silnikow od 5,6ccm do 15 ccm niestety nie wiem jak zachowuja sie silniki o mniejszej pojemnosci ale ta kwestie pozostawiam zainteresowanym modelarzom ,warto sprobowac. Pozdrawiam Marek SP-1489-5 PS.ew pytania [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WIRTUALNA MODELARNIA Strona Główna -> DZIAŁ TECHNICZNY Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin