marekkomputer
MODELARZ
Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Legnica Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 12:01, 05 Sie 2014 Temat postu: Paliwo do silnikow zarowych |
|
|
WITAM. Przegladajac dzial techniczy zauwazylem,ze wielu modelarzy pyta jakie paliwo stosowac do silnikow zarowych,pojawiaja sie pytania czy mozna stosowac denaturat pisalem juz o tym. Prawie czterdziesci lat latalem w spalinach zanim zajalem sie elektrykami i mialem ta same problemy poniewaz byly takie czasy,ze nie bylo paliwa ani do samozaplonow, ani tym bardziej do silnikow zarowych /alkohol metylowy to silna trucizna/ Zaczalem wiec eksperymentowac z zastosowaniem benzyny bo czemu nie sprobowac ma wieksza wartosc opalowa niz alkohol metylowy ale przyszly lepsze czasy i temat odszedl do lamusa, Prowadzac modelarnie lotnicza przez wiele lat mialem problem z glowy ale modelarnia zostala zlikwidowana i choc nie bylo problemu z paliwem to pozostal problem taniego latania /latajac w akrobacji, gdzie uzywalem silnikow od 10 do 15 ccm to latajac bardo oszczednie przez dwie niedziele bylo po bance paliwa /5 litrow/. I w ten sposob powrocil temat taniego latania,po dokonczeniu wielu prob moge smialo powiedziec,ze sie udalo i teraz juz podam wszystkim modelarzom zainteresowanym tanim lataniem jak takie paliwo przygotowac. Ja osobiscie latalem na nim przez ostatnie dwa lata bez zadnych problemow, Sklad paliwa:1. benzyna koniecznie 98 oktan 600 ccm :2. olej silnikowy do dwusuwow 200 ccm:3.aceton 100ccm: 4. nafta techniczna 100 ccm /do lamp naftowych/ Tak powstaje jeden litr paliwa. Teraz pewne wyjasnienia otoz aceton doskonale czysci silnik brak nagaru na tloku i przyspiesza spalanie, nafta podtrzymuje to spalania i dziala jak katalizator reszta nie wymaga wyjasnien, brak oleju rycynowego zapobiega powstawaniu cial szklistch na tloku i zaklejaniu sie silnika /nie jest konieczna konserwacja silnika na okres dluzszej przerwy w lotach. Ale poniewaz nie ma nic za darmo tak i tu sa poczatkowe niewielkie koszta a mianowicie trzeba zastosowac uklad podzarzania swiecy na obrotach od umiarkowanie srednich do malych /dzisiaj modelarze czesto te uklady stosuja i przy normalnym paliwie/. jednorazowy koszt ukladu plus akumulatora to ok.30 zl. Zalecam stosowac swiece gorace,chociaz i przy sredniej cieplocie nie wystepowaly problemy Wszystkie wezyki nalezy wymienic na takie jakie stosuje sie do silnikow benzynowych silikon blyskawicznie rozpuszcza sie w benzynie,sam sie przekonalem,kiedy zapomnialem wymienic wezyk w zbiorniku po dwoch minutach lotu silnik w pionie zgasl i musialem ladowac. Ja stosowalem to paliwo do silnikow od 5,6ccm do 15 ccm niestety nie wiem jak zachowuja sie silniki o mniejszej pojemnosci ale ta kwestie pozostawiam zainteresowanym modelarzom ,warto sprobowac. Pozdrawiam Marek SP-1489-5 PS.ew pytania [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|