|
WIRTUALNA MODELARNIA modelarstwo lotnicze
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lewy
MODELARZ
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 15:51, 18 Maj 2010 Temat postu: O.S MAX 46 LA -paliwo |
|
|
Tak jak w temacie jakie paliwo stosowac do tego silnika.W miare mozliwosci prosze o konkretna nazwe produktu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kaziuk
MODELARZ
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa - Wola. Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 12:57, 19 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Instrukcja zaleca co najmniej 18% oleju i 5..20% nitrometanu.
Na początek dobry będzie:
[link widoczny dla zalogowanych]
Potrzebujesz też śmigło. Instrukcja zaleca 10.5x6, 11x6-8 i 12x6-7. Na początek proponuję 11x7.
No i rozrusznik, o którym jeszcze chyba nie mówiliśmy i jakiś akumulator 12V do niego. Lista się wydłuża...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kaziuk dnia Śro 13:00, 19 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
karolsefory
MODELARZ
Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 303
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sokółka Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 14:08, 19 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Chyba do swojego St G51 takie kupię nie jest takie drogie. Mam jeszcze ze 3 litry innego 5% nitro. Jeszcze nie testowałem tego paliwa ale to się może zmienić. Myślę że warte polecenia. Kup sobie coś do grzania świecy żarowej. Bo przy używaniu do tego ogniw R20 szlag może trafić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lewy
MODELARZ
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 16:52, 19 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych] -czy te paliwo moze byc do 2-taktow?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
karolsefory
MODELARZ
Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 303
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sokółka Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 18:24, 19 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Nie do twojego. Za mało oleju. Ja na początku nie ogarniałem tematu i to kupiłem musiałem dokupić olej rycynowy i wtedy było w porządku. Nie rób tak po swoich praktykach odradzam. Kup jakieś inne. Trzeba pamiętać że na docieranie trzeba mieć inne paliwo. Więcej oleju ma mieć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kaziuk
MODELARZ
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa - Wola. Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 18:25, 19 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Ma za mało oleju.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
karolsefory
MODELARZ
Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 303
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sokółka Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 18:42, 19 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
I jeszcze jedno nie kupuj tak mało paliwa. Silniki żarowe naprawdę dużo palą. 1l to wystarczy zaledwie na docieranie. Pamiętaj zrób dokładnie bo możesz uszkodzić silnik lub skrócić żywotność. 5L to takie rozsądne minimum żeby polatać kilka razy. Czytałem o przeróbce na benzynkę ale tego też odradzam na OS max za drogi silnik i szkoda takiego to jest cacko.
No i jeszcze zadam pytanie czmu tam pisze "każdy 2-taktowy lotniczy silnik modelarski, niezależnie od pojemności i producenta" chcą kogoś wprowadzić w błąd żeby uszkodził silnik czy rzeczywiście tak jest raczej w to wątpię ale wyjaśnijcie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez karolsefory dnia Śro 18:44, 19 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lewy
MODELARZ
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 21:35, 19 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Podajcie mi jakies paliwo do mojego silnika ze strony modele.sklep.pl na dotarcie i na loty.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kaziuk
MODELARZ
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa - Wola. Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 6:04, 20 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Ja bym wybrał to pierwsze z listy:
[link widoczny dla zalogowanych]
Jednak jest dość drogie.
Oszczędniej będzie wziąć tę taniochę:
[link widoczny dla zalogowanych]
ale dla przynajmniej pierwszej godziny pracy dolałbym mu:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lewy
MODELARZ
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 7:36, 20 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Wiecie co musze sie przyznac nie wiem na czym polega dotarcie wiem ze jest to przygotowanie silniku do dluzszej pracy ale nie wiem jakie czynnosci temu towarzysza oraz czego trzeba uzywac(mieszanek paliwo-olej)?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kaziuk
MODELARZ
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa - Wola. Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 8:17, 20 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Przy docieraniu chodzi o to, żeby:
1. Smarowanie było dostatecznie wzbogacone.
2. Chłodzenie było dostatecznie wzbogacone.
3. Temperatura spalania była możliwie najniższa.
Ad.1. Załatwia to zwiększony % olejów.
Ad.2. Załatwia to zwiększony % olejów.
Ad.3. Załatwia to zmniejszony % nitrometanu oraz praca na jak najniższych obrotach. Ale zmniejszony % nitrometanu podwyższa też niestety temperaturę samego zapłonu, więc silnik może być nieco kapryśny - przy słabym wyregulowaniu gaźnika potrafi ni stąd, ni zowąd gasnąć przy najbardziej pechowych dla niedoregulowanego gaźnika obrotach. Na szczęście dla 46AX zdarza się to sporadycznie. Maksymalne obroty dajemy więc tylko na chwilę po to, żeby ustawić główny zawór paliwa (zawsze ciut bogacej, niż dla obrotów maksymalnych) i tylko przy startowaniu.
Silnik jest dotarty dopiero wtedy, gdy przy kręceniu wałem, bez świecy, nie czujemy już objawu zacierania się tłoka przy jego przechodzeniu przez górny punkt zwrotny, jaki czujemy w silniku nowym. Dla 46AX stanie się tak po wypaleniu około 3l paliwa.
Paliwo musi być zawsze jak najczystsze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lewy
MODELARZ
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 13:31, 20 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Aha a ten olej trzeba dodoac do paliwa?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kaziuk
MODELARZ
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa - Wola. Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 19:18, 20 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Tak. Najpierw musisz wiedzieć jaki skład ma paliwo i ile go jest. A potem to już najzwyklejsze równanie liniowe (względnie układ, jeśli chcesz dodać jeszcze nitrometanu).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|