Forum WIRTUALNA MODELARNIA Strona Główna WIRTUALNA MODELARNIA
modelarstwo lotnicze
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Konserwacja silnika

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WIRTUALNA MODELARNIA Strona Główna -> DZIAŁ TECHNICZNY
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gryzoń
MODELARZ



Dołączył: 22 Lip 2008
Posty: 200
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 3/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 14:01, 22 Wrz 2008    Temat postu: Konserwacja silnika

Czy zwykły olej wazelinowy nadaje się do konserwacji silnika na zimę czy trzeba after run oil? Wlac go do gaznika czy do komory spalania?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Emil
MODELARZ



Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 248
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: 100-lica
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 15:06, 22 Wrz 2008    Temat postu:

Wiem że konserwuje się olejem komorę spalania itp..After run jest do tego.Jeżeli nie będziesz używał silnika w zimę to nalej paliwa przez gaźnik do silnika , pokręć nim trochę na sucho i powinno być ok.I jeszcze trzeba wpuścić trochę do tłumika i zatkać szczelnie tłumik.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Emil dnia Pon 15:08, 22 Wrz 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kaziuk
MODELARZ



Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa - Wola.
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:50, 22 Wrz 2008    Temat postu:

Jeżeli paliwo zawiera nitrocośtam, to należy toto wysuszyć, bo wywołuje korozję. Po wysuszeniu nalać After Runu przez otwór świecy, do gaźnika, przez otwory wydechowe po zdjęciu tłumika... Słowem obficie, nie żałować. Pokręcić wałem ze 20 obrotów w jedną i w drugą stronę. Przetrzeć całość niesiepiącą się szmatką, włożyć do torebki foliowej i na półkę. Tłumik zaleca się przechowywać osobno. Dobrze by było jeszcze do takiej torebki włożyć takie cośtam "hydroskopijnego" (higro...), co to na torebeczkach czy pojemniczkach piszą, żeby przypadkiem tego nie jeść... Jezyk

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kaziuk dnia Sob 23:38, 08 Lis 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Emil
MODELARZ



Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 248
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: 100-lica
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 15:08, 23 Wrz 2008    Temat postu:

Ale osobno czyli w osobnej torbie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kaziuk
MODELARZ



Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa - Wola.
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 15:16, 23 Wrz 2008    Temat postu:

Lepiej osobno i nie trzeba szczelnie zawijać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gryzoń
MODELARZ



Dołączył: 22 Lip 2008
Posty: 200
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 3/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:45, 23 Wrz 2008    Temat postu:

A zamiast after runera można użyc oleju wazelinowego?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kaziuk
MODELARZ



Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa - Wola.
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:51, 23 Wrz 2008    Temat postu:

Wazelinowy jest dobry raczej do metali nieżelaznych, a mineralny do wszystkich...
To już raczej radziłbym zwykłym silnikowym. EDIT: silnikowym nie, sorki pomyłka, bo psuje uszczelki sylikonowe... Smutny
Ponieważ ostatnie loty są późną jesienią, gdy już jest chłodno i wilgotno, to po naoliwieniu, a przed włożeniem do torebki, wskazane jest żeby poleżało sobie co najmniej dobę na/przy kaloryferze.
I jeszcze jedno - taką konserwację należy zrobić nie tylko na zimę, ale i wtedy, gdy planujemy dłuższą niż dwutygodniową przerwę w lotach.
Pamiętajmy - na silniku (jak i właściwie na wszystkim), w czasie jego stygnięcia, kondensuje się wilgoć z powietrza!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kaziuk dnia Sob 23:45, 08 Lis 2008, w całości zmieniany 9 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WIRTUALNA MODELARNIA Strona Główna -> DZIAŁ TECHNICZNY Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin