Forum WIRTUALNA MODELARNIA Strona Główna WIRTUALNA MODELARNIA
modelarstwo lotnicze
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jaki profil.................?
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WIRTUALNA MODELARNIA Strona Główna -> DZIAŁ TECHNICZNY
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Patryk Sokol
MODELARZ



Dołączył: 08 Sie 2006
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nysa

PostWysłany: Wto 0:31, 13 Lut 2007    Temat postu:

valery napisał:
profil niesymetryczny ma tez SG 2......Moze ktos mi wytlumaczyyc co daje profil na pionie?????


W modelach na uwięzi niweluje potrzebę robienie na stałe wychylonego ,,steru" kierunku, żeby model skręcał na zewnątrz kręgu.

Przypomnij jeszcze co to było SG 2 (o ile dobrze pamiętam to chyba jakiś szybowiec). Jeśli mam rację to na pewno nie ma niesymetrycznego profilu na stateczniku pionowym.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
valery
MODELARZ



Dołączył: 02 Lut 2007
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krakow

PostWysłany: Wto 18:13, 13 Lut 2007    Temat postu:

SG2 to sktót od super gee 2
model konst.Marka Dreli.....on ma NIEsymetryczny profil na pionie...

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Patryk Sokol
MODELARZ



Dołączył: 08 Sie 2006
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nysa

PostWysłany: Wto 20:24, 13 Lut 2007    Temat postu:

valery napisał:
SG2 to sktót od super gee 2
model konst.Marka Dreli.....on ma NIEsymetryczny profil na pionie...

[link widoczny dla zalogowanych]


A i to wiele wyjaśnia (wydawało mi się, że SG 2 to jakiś szybowiec full scale)
w tym przypadku służy to najpewniej do ułatwienia wrzutu DLG. Nie zmienia to faktu, że w normalnym szybowcu (czyli w takim w którym ważne są przeloty z komina do komina) by się to nie sprawdziło.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MARIUSZ
Administrator



Dołączył: 27 Lip 2005
Posty: 1179
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 93 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Śro 0:16, 14 Lut 2007    Temat postu:

Witam
poza podanymi przez Was przykładami, niesymetryczny profil statecznika pionowego stosuje się jeszcze w niektórych samolotach z napędem śmigłowym. Przeciwdziała to momętowi obrotowemu od śmigła. Takie rozwiązanie zostało zastosowane np. w bombowcu Fire Batle z okresu II wojny.
Jednak w przeważającej większości przypadków w stateczniku pionowym stosowane są profile symetryczne.

pozdrawiam Mariusz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Souaveck
MODELARZ



Dołączył: 14 Mar 2008
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 0:43, 14 Mar 2008    Temat postu:

Witam

czy mógłbym prosić o informację co to za program z ktorego wykresy charakterystyk zamiesciliscie w tym wątku?

Pozdrawiam
Souaveck


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Grafi
MODELARZ



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole/Rzeszów

PostWysłany: Pią 9:55, 14 Mar 2008    Temat postu:

Profili2..... wiecej na [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
flesz76
MODELARZ



Dołączył: 30 Paź 2009
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 11:14, 30 Paź 2009    Temat postu:

Witam.

Jestem na etapie projektowania PZL P7a w skali 1/12 i mam kilka pytań co do profilu skrzydła. Mój wybór padł na NACA 2415 na"prostym odcinku" skrzydła (od załamania do zewnętrznej części), a na części skośnej (przy kadłubie) 2412-2415. Cięciwa na końcu skrzydła (koniec lotki) wynosi 120 a w najszerszym miejscu 170 mm. Moje pytanie brzmi:
jakie prędkości znajdują się w zakresie krytycznym dla Naca 2412 i 2415 (przy cięciwie 120 mm).
W założeniach ma to być kombat i nie wiem czy wybrany przeze mnie profil jest właściwy, ponieważ korzystam z literatury polskiej z lat 60 i 70-tych.

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam

Flesz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WIRTUALNA MODELARNIA Strona Główna -> DZIAŁ TECHNICZNY Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin