|
WIRTUALNA MODELARNIA modelarstwo lotnicze
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kontousuniete
MODELARZ
Dołączył: 11 Sty 2011
Posty: 584
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 1/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 14:51, 14 Sty 2011 Temat postu: F-18- problem z EDF-em |
|
|
Witam.
Mam problem z moim silnikiem w F-18 z abc-rc.
W ostatnim locie nagle silnik "stracił moc" (tak jakby padał akumulator choć był świeżo naładowany) więc wylądowałem a podczas oględzin turbiny było czuć smrodek.
W domu ją rozebrałem, silnik się tak jakby zatarł tz. podczas kręcenia łopatkami czuć opór i czasem słychać skrzypienie, poszło chyba łożysko choć nie jestem pewien.
Wszelkie ruchome części posmarowałem smarem i złożyłem, tarcie zmalało ale nadal było.
Dosłownie 5 minut temu próbowałem ją odpalić i śmiga ale coś mnie niepokoi tz. bez łopatek wydaje taki gwizd że można ogłupieć (do pół gazu) a po przekroczeniu połowy gazu silni sam zwalnia i wał SIĘ COFA zanim jeszcze spadają obroty !
Silnik gorący, tylne łożysko gorące, przedniego nie ma jak sprawdzić..może regiel dostaje głupawki od turbiny bez łopatek i sam odcina po połowie gazu ??
Jedyne co mnie cieszy to to że teraz nie czuć ŻADNEGO oporu podczas kręcenia wałem, czyżby wtedy podeszło jakieś ziarenko piasku w łożysko .. cholera wie ale takich cudów to się nie spodziewałem... wtedy tarło, teraz nie trze, wpływ promieniowania słońca.. ??
Boje się ją odpalić z łopatkami choć prawdopodobnie śmigała by w tedy bez problemu..
Pomocy..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Czarek
MODELARZ
Dołączył: 20 Paź 2009
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 17:38, 14 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
ja miałem tak w 3F gdy jeden drucik z fazy się urwał, (chyba że masz 1 drut/1 faza)
lub może to być właśnie łożysko, lub niedokręcony wał --sprawdź łożysko wewn.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kontousuniete
MODELARZ
Dołączył: 11 Sty 2011
Posty: 584
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 1/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 19:10, 14 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
To jest inrunner... , raczej nie drucik...
Tam wał nie jest przykręcony.
Co do łożyska to pewnie tak ale nie jestem do końca pewien, zaczekam na inne osoby... może ktoś wie o co chodzi..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dziobak
MODELARZ
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 23:23, 14 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
A to cytat z wyposażenia tego samolotu""Fabrycznie zamontowany napęd bezszczotkowy EDF-unit"" Więc jest 3F czy nie?Są trzy kabelki? Są bo to silnik trójfazowy,i kolega dobrze Ci radzi, żebyś sprawdził kabelki.Może być też zimny lut na połączeniach silnik ,regulator. Sam skrut EDF-unit ,to turbinka [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez dziobak dnia Pią 23:34, 14 Sty 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kontousuniete
MODELARZ
Dołączył: 11 Sty 2011
Posty: 584
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 1/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 14:12, 15 Sty 2011 Temat postu: |
|
|
EDF- Electric Ducket Fan
Cytat: | lub niedokręcony wał |
Widziałeś kiedyś inrunnera z przykręconym wałem ?
Cytat: | ja miałem tak w 3F gdy jeden drucik z fazy się urwał, (chyba że masz 1 drut/1 faza) |
Wiem o co chodzi, miałem tak w Emaxie ale to nie to..
Cytat: | lub może to być właśnie łożysko, lub niedokręcony wał --sprawdź łożysko wewn. |
Nie widziałem łożyska która najpierw się psuje a później samo naprawia.
Dziobak, czy ty uważasz że mając 3 modele EDF nie wiem co to turbina ?
Rozbierałem ten silnik, po zdjęciu kapselka ale nie całkowitym nie było czuć oporu więc nadal nie wiadomo czy łożysko czy nie, a nie będę kupował nowego bo nawet nie mam jak sprawdzić tamtego.
Cytat: | Może być też zimny lut na połączeniach silnik ,regulator. |
Zimnu lut raczej nie powoduje tarcia podczas kręcenia wałem.
Sprawa wygląda tak, silnik po uruchomieniu sam się "odtarł" (choć jeszcze czuć bardzo lekki opór w jednym miejscu, praktycznie ledwo wyczuwalny, może jakaś ryska na wale czy coś podobnego się zrobiła podczas rozbierania) ale bez łopatek po połowie gazu sam się tak jakby "wyłącza", a sam wał na max obrotach sam się cofa.
Teraz sprawdziłem silnik, wydaje się być okej, nic praktycznie nie trze, łopatki kręcą się od dosłownie chuchnięcia w nie tylko co jak go teraz odpalę, o ile o silnik się nie boje bo to wydatek 50 zł to boje się o regulator bo jeśli silnik jest niesprawny to albo kupię nowy albo przełożę wyposażenie do innego modelu, ze spalonym regulatorem to nic nie zrobię.[/code]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|