|
WIRTUALNA MODELARNIA modelarstwo lotnicze
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Krzysiek P.
MODELARZ
Dołączył: 29 Lut 2008
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 12:55, 26 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Krzysiek P. dnia Pon 12:09, 18 Paź 2010, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Krzysiek P.
MODELARZ
Dołączył: 29 Lut 2008
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 14:51, 27 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
dziś wkleiłem bowdeny do kadłuba, tylnie kółko, zamontowałem serwa na półce oraz włącznik elektroniki w kadłubie. Wkleiłem także statecznik poziomy do kadłuba na stałe.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Krzysiek P. dnia Nie 14:51, 27 Cze 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kaziuk
MODELARZ
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa - Wola. Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 16:33, 27 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Jest śliczny!
Nie powstrzymałbym się jednak przed tryśnięciem go perłowym metalikiem...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
karolsefory
MODELARZ
Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 303
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sokółka Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 22:15, 27 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
A w życiu nie kupuj tego paliwa. Sam mam. Ma za mało oleju. Przecież w instrukcji pisze że ma mieć 16 %. Lepiej nie baw się tak jak ja w dodawanie potem rycyny. Bo co jakiś czas trzeba czyścić silnik bo zakleja kanały chyba to się nazywa dolotowe. Ja troszkę swój zniszczyłem bo docierałem na nieodpowiednim paliwie. Właściwie pierwsze uruchomienie i pierwszy litr był na extra paliwie.
PS. I to nie są żadne siki !!! W tym praktycznie nie da się nic popsuć przy robieniu. No chyba że się da złe proporcje ale po za tym to trzeba być geniuszem żeby popsuć paliwo. xD
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez karolsefory dnia Nie 22:20, 27 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Krzysiek P.
MODELARZ
Dołączył: 29 Lut 2008
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 9:04, 30 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
karolsefory napisał: | Przecież w instrukcji pisze że ma mieć 16 % |
eeee... jakiej instrukcji? czym ty się sugerujesz? Paliwa modelarskie to dość elastyczny temat, można tu eksperymentować, stosować różne proporcje, nie wiem skąd ty wziłąłeś sztywny parametr równy dokładnie 16%... Kiedyś, w dawnych czasach, kiedy metody obróbki skrawaniem były na niskim poziomie, a końcowa chropowatość powierzchni zespołu tłok-cylinder była wysoka ze względu na niedoskonałości procesu technologicznego (mało dokładne tokarki), tłoki i cylindry były wykonywane w pewnym sensie"niedokładnie". W tamtych czasach Wiesław Shier wydał swoją słynną książkę "Popularne mikrosilniki spalinowe" i napisał że zawartość oleju rycynowego powinna wynosić 30% dla jednostek z zapłonem żarowym. Te czasy już dawno minęły, zwłaszcza, że produkcją silników zajmują się dziś superdokładne obrabiarki numeryczne CNC. Od tamtych czasów dokładność wykonania bardzo wzrosła. A jeśli mam silnik znanej i uznawanej firmy na całym świecie, to mam prawo twierdzić że jest on dobrze wykonany. Tak na marginesie to mam szczęście bo ten mój Super Tiger pochodzi jeszcze z czasów włoskiej produkcji. Oczywiście nie ma ideału, zawsze trzeba docierać części silnika na starcie. Jednak czas docierania uległ skróceniu dzięki lepszej obróbce. Czylli... jeśli mamy dokładniejsze wykonanie, można też stosować trochę mniej oleju smarującego. Oleje syntetyczne są lepsze od rycyny. Nie wiem dlaczego twierdzisz, że 12% to za mało? Silnik ci się przegrzewa? Zmierzyłeś to, wiesz jaką temperaturę ma głowica silnika? Przy docieraniu temperatura nie powinna przekraczać 110stC. Myslę, że paliwo nie jest tu przyczyną o której piszesz.
Po za tym napisałeś jeszcze "Bo co jakiś czas trzeba czyścić silnik bo zakleja kanały"
Nie wiesz, że przypadku rycyny to normalka? Po lataniu zawsze warto przemyć silnik np. benzyną ekstrakcyjną. Jeśli tego nie zrobisz, to silnik leżąc po prostu się zaklei, ale to nie takie straszne, bo żeby go znowu uruchomić wystarczy że do gardzieli silnika dasz trochę świeżego paliwa, rycyna się rozpuści i mechanizm znowu będzie gładko działał. Oczywiście zawsze zaleca się przemywanie silnika po pracy na rycynie. Chodzi tu też o ochronę przed korozją. "Zaklejanie się" jest jednym z głównych powodów przez który modelarze niechętnie stosują ten smar. Można także kupić oleje hybrydowe (np. TLRD), które są mieszaniną rycyny z syntetykami, najczęściej jest to rycyna na bazie syntetyku.
Po za tym, pisz bardziej zrozumiale, bo trudno zrozumieć tą gmatwaninę zdań, którą napisałeś
PRZEWIDYWANA MASA MODELU DO LOTU Z PEŁNYM BAKIEM PALIWA - 2400g (wynik zaokrąglony w górę, bardzo prawdopodobny)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Krzysiek P. dnia Śro 9:28, 30 Cze 2010, w całości zmieniany 9 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kaziuk
MODELARZ
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa - Wola. Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 9:38, 30 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Obaj macie właściwie rację, bo zapominacie o dwóch podstawowych tu rzeczach:
- 1 litr np. metanolu plus 1 litr np. nitrometanu, to nie są 2 litry roztworu. Reszta przypomni się Wam ze szkół...
- dla współczesnych silniczków bardzo ważną rolą oleju jest chłodzenie całego kanału wylotowego. Rycyna jest więc najlepsza, bo smaruje doskonale, a prawie się nie spala, więc chłodzi również doskonale. Jednak w związku z niespalaniem nie daje właściwie tu żadnej energii na plus, więc z jej zawartością w paliwie nie należy przesadzać. Powiedziałbym tak - jeśli ufajdany jest nie tylko wydech, ale i cały silnik począwszy od wlotu powietrza, to jest jej już za dużo...
Kto rozwinie sprawę dla 4-suwów? Bo mi się już nie chce...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kaziuk dnia Śro 9:40, 30 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Krzysiek P.
MODELARZ
Dołączył: 29 Lut 2008
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 9:45, 30 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
"1 litr np. metanolu plus 1 litr np. nitrometanu, to nie są 2 litry roztworu. Reszta przypomni się Wam ze szkół..."
No takie rzeczy to wiem, bez przesady...
Słusznie zwróciłęś uwagę na fakt że olej w silniku modelarskim ma też funkcję chłodziwa.
Dziś będę docierał silnik, tutaj jest ogólny schemat którym ja się kieruję, może komuś sie przyda
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
karolsefory
MODELARZ
Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 303
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sokółka Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 22:29, 30 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
OK uratowaliście mnie bo ja docierałem na tym paliwie teraz już mnie nerwy nie ponoszą. Dobra a teraz zróbcie coś dla mnie. A mianowicie odpowiedzcie wyczerpująco na to pytanie. Czy jeżeli przechłodziłem silnik podczas docierania to czy to źle czy dobrze czy nie ma znaczenia. Spodziewam się że przy docieraniu utrzymywałem temperaturę jakieś 60 cm bo był bardzo gorący dla ręki ale nie było oparzeń. Proszę o odpowiedź bo ciągle nad tym główkuję.
Edit: Kieruję się oryginalna instrukcją od silnika Super Tigre G51 na którego tłumiku pisze niestety MADE IN CHINA
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez karolsefory dnia Śro 22:43, 30 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Krzysiek P.
MODELARZ
Dołączył: 29 Lut 2008
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 23:38, 30 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Krzysiek P. dnia Pon 12:10, 18 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kaziuk
MODELARZ
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa - Wola. Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 6:50, 01 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Wręcz koszmarne te wióry! Nie wiem czy nie warto było na początek wypłukać silnik w dykcie. Ja tak robię z każdym odkąd po zamontowaniu i zdjęciu nowego OS-MAXa zobaczyłem na łożu opiłki...
Garnek, 2 litry dykty i płuczę. Wczoraj akurat zrobiłem to z nowiutkim Thunder Tiger. Niby Tajwan, a opiłków miał naprawdę sporo.
Bo docieranie docieraniem, ale jeśli na gładzi lub tłoku powstanie choć jedna głęboka rysa, to silniczek już zawsze będzie miał osłabioną kompresję i osiągi...
I jeszcze odnośnie załączonej instrukcji docierania/regulacji. Jest rewelacyjna! Brakuje mi w niej tylko dwóch rzeczy:
- mocnego od a do z nacisku na czystość paliwa,
- porady co zrobić, jeśli przy dobrze wyregulowanych wysokich i niskich obrotach, na średnich silnik gaśnie. Albo inaczej - po doregulowaniu średnich, zgaśnie na wysokich...
P.S. Krzysztof, mam taką samą hamownię przy stole w garażu, ale z dodatkowo zamocowanym serwem gazu...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kaziuk dnia Pią 12:36, 02 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
karolsefory
MODELARZ
Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 303
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sokółka Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 11:37, 02 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
No a ja chcę dalej odpowiedzi na pytanie czy to źle że przechłodziłem silnik podczas docierania. Nie krępujcie się odpowiedzcie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kaziuk
MODELARZ
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa - Wola. Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 12:26, 02 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Hmm... A w jaki sposób go przechłodziłeś, we wściekłym azocie, czy tylko gaśnicą CO2 ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
karolsefory
MODELARZ
Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 303
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sokółka Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 13:54, 04 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Matko boska. Był na bardzo bogatej mieszance. Znaczy właściwie docierałem na ustawieniach oryginalnych. Ustawiają je tak żeby było bezpiecznie docierać. Ale naprawdę był taki zimny w ogóle nie chciał się nagrzewać dochodził do pewnej temp i dalej się nie grzał. Może coś nie tak z moim egzemplarzem.???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kaziuk
MODELARZ
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa - Wola. Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 21:11, 04 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Nic to silnikowi nie zaszkodziło.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Krzysiek P.
MODELARZ
Dołączył: 29 Lut 2008
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 15:21, 16 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Wróciłem już ze szpitala. Prace ruszą znowu pełną parą, za tydzień planuję oblot.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Krzysiek P. dnia Sob 7:27, 17 Lip 2010, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|