hektor190
MODELARZ
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 13:53, 25 Wrz 2011 Temat postu: Model dla automatyka i robotyka |
|
|
Witam
W tym temacie postaram się opisać budowę krok po kroku mojego pierwszego samolotu RC. Piszę tutaj w celu zaprezentowania mojej pracy ale też proszę o bieżące komentowanie postępów aby uniknąć błędów - gdyż moja wiedza na ten temat jest tylko teoretyczna a jej źródłem co gorsze jest głównie internet.
Na początek przedstawię założenia które stawiam przed modelem: - każdy dział "obliczeń" postaram się zacząć jego tematem pogrubioną i podkreśloną czcionką.
Proszę o wskazówkę od moderatora czy dodając kolejne obliczenia / analizy tworzyć nowy post czy edytować ten i składnie tworzyć jedną całość...
Założenia podstawowe:
-Udźwig - minimum 1kg przy czasie lotu minimum 15-20 min.
-lot bez akrobacji - spokojny lot "rekreacyjny"
-niska prędkość
-możliwie niewielka rozpiętość skrzydeł lub skrzydła składane.
Na realizację projektu przeznaczam od pół do roku czasu.
Ze względu na fakt że pracuję przy obróbce CNC tworzyw sztucznych (poliwęglany, plexi, PCV, spienione PCV itp..) i zarówno obróbkę jak i materiały mam za darmo postaram się je możliwie wykorzystać mimo iż nie są chyba najlepsze na świecie do modelarstwa. Ale o materiałach w dalszych postach.
Proces powstawania: - rozłożenie na etapy (Bardzo proszę o korektę jeśli proces jest źle sformułowany)
1. Poczynienie założeń konstrukcyjnych
2. Dobór profilu na podstawie
-wymaganej nośności przy prędkości minimalnej.
-obliczenie wymaganej długości powierzchni nośnej skrzydła.
3.rozwiązanie konstrukcyjne skrzydła - dźwigary, poszycie itp. Wstępne oszacowanie masy skrzydeł.
4. Opracowanie konstrukcji kadłuba,
5. Opracowanie napędu i komunikacji.
6. Budowa modelu 3D - analiza MES - poprawki, konsultacje >> Budowa modelu rzeczywistego.
7. Oblot (tutaj skorzystałbym z czyjejś pomocy, kogoś kto oblatałby mój model - Kraków )
8. Poprawki
9. Samodzielny oblot i rozpoczęcie prac nad pracą "właściwą" czyli wstawienie elektroniki dodatkowej.
Dobór profilu płata
1. Doboru profilu dokonano na podstawie założeń o prędkości minimalnej i udźwigu. Należy dobrać profil o możliwie dużym C_x oraz możliwie niskim C_y .
Dobrano profil S1223 o przekroju wklęsło-wypukłym
Dane dla danego profilu:
Na podstawie wykresu siły nośnej do siły oporu wnioskuję że trzeba poruszać się w przedziale możliwie wysokich Re.
(Bardzo proszę o wyjaśnienie - w jaki sposób "wskoczyć" do górnej części wykresu gdzie ten stosunek jest bardziej korzystny. Od czego to zależy?)
Na podstawie tego wykresu i założenia że powinienem się poruszać w Re > 25 000
obliczyłem ze wzor:
Re = 70 * 103 * W * t
że wymagana prędkość samolotu powinna być w granicach 40 km/h przy cięciwie ok 30 cm lub 25 km przy cięciwie ok 70 cm. Ten wynik wydaje mi się bardzo dziwny i nie bardzo rozumiem dlaczego tak duża cięciwa mi wyszła.
Na podstawie tego wykresu dobieram kąt zaklinowania wynoszący 0-1 stopień - z możliwością niewielkiego zwiększenia.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez hektor190 dnia Pon 9:47, 26 Wrz 2011, w całości zmieniany 8 razy
|
|